Rørutstyr Beskytte rørforsterker????

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
Jeg har nå fått i hus min første 300b rørforsterker.
Dette var gøy!!! Har lettdrevne høyttalere så tenkte det var på tide å prøve rør.
Det første som slo meg var faktisk bunndraget fra første tone. Utrolig gøy.
Det som bekymrer meg litt, er 4 viltre gutter som bruker kjellerstua til spilling etc.
De har stor respekt for utstyret mitt, men etterhvert som blodsukkeret synker eller stiger kan de bli litt voldsomme, og det kan fort gå gale.
Finnes det noen pleksiglass-cover til å sette over forsterkere/platespillere etc?
Skal ikke brukes mens forsterkeren er på altså, men for å beskytte mot barnefingre og støv for den saks skyld.
Allnic T-1500.jpg
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.426
Antall liker
17.133
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Det finnes "osteklokker" til en del platespillere - f.eks Clearaudio Concept, men de fleste beregnet for platespiller er neppe store nok. Du kan jo få noen som driver med plexi (glassmestre?) til å lage.
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
Det er eit firma på Nøtterøy som heiter "Kreativ Plast". Eg har kjøpt eit pent brukt lokk som er spesialbestilt derifrå til platespelaren, og er godt fornøgd. Eg trur dei kan lage nesten kvasomhelst...
Takker så mye for tips!!!
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Det er eit firma på Nøtterøy som heiter "Kreativ Plast". Eg har kjøpt eit pent brukt lokk som er spesialbestilt derifrå til platespelaren, og er godt fornøgd. Eg trur dei kan lage nesten kvasomhelst...
Kan de lage brønnlokk??
 
Topp Bunn