Bergen Lydlaug på påsketur

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Lydlauget har noen runder i løpet av påsken innom Peter D som driver Audiofreaks. Her er en liten stemningsrapport fra første runde:

    Anlegget består av Avalon Isis, Edge Signature 1.1SE monoblokker, Edge NL REF fortrinnet, CJ TEA2 RIAA. Som kilder brukes Kuzma Stabi S, Muse Erato 2 og HRT Music Streamer Pro. Det spilles altså både på vinyl, cd (og dvd) og databasert avspilling:)
     

    Vedlegg

    interman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2002
    Innlegg
    481
    Antall liker
    1
    Kult, gleder meg til mer tekst og flere bilder, og ikke minst når jeg tar meg en tur selv.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Noen bilder fra mitt besøk.....
















    Mvh
    OMF
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Veldig flotte bilder som vanlig OM. Skulle gjerne vært med, men det passet ikke denne gangen...
    Får vi en rapport om lytteinntrykk?

    mvh
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Spesiell løsning med to sett ht kabler.... Dobbelt så bra? :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Skulle vært der i går, men lå under dyna, helt slått ut av en vemmelig spysjuke. Får ta det igjen en annen gang.

    mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takk til Peter for invitasjonen. Huset var rimelig fult og det ble ikke akkurat noe kritisk lytting med egenbrakt musikk. Verten spilte mye flott musikk og jeg koste meg på ulike steder i sofaen. Selve plasseringen hadde sine utfordringer. Høyre høyttaler kom delvis bak en peismur fra posisjonen midt mellom høyttalerne. Så i mine ører låt det bedre til venstre. Skal ikke legge ut i det vide og det breie, men først og fremst var dette et anlegg som imponerte med kraft, dynamikk og trøkk. Det var mye bass i bakveggen hvor sofaen var plassert og tydeligvis forsterkere som drev Avalon Isis med glimrende kontroll. Jeg fikk litt våte drømmer i etterkant om hvordan dette kunne ha vært i et high-end rom som kunne ha ytet Isisene rettferdighet. Da er jeg redd man ikke hadde kommet seg vekk fra lyttestolen når andre oppgaver hadde kalt på én. For dette virker som knakende gode høyttalere. Det er noe helt spesielt med høyttalere med så stort membran arealet (to 13" i bassen og en 7" keramisk mellomtone). Blir liksom ikke helt det samme med små stativhøyttalere når man har lyttet til noe slikt...... Igjen, takk til Peter for muligheten til å lytte til et oppsett som imponerte. Jeg tar gjerne et par i rosenut finish med 75% avslag.

    Proffen:
    Jeg glemte det. Hvilke svensk artist var de vi hørte på igjen da jeg satte meg ned ved siden av deg?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei ja.
    Alltid kjekt å få muligheten til å høre så radikalt utstyr som det Peter stilte til disp i heimen.
    Langt på vei enig med Orso mht lytteinntrykkene og tankene rundt utstyret forøvrig.
    At rommet ikke var optimert for et så "stort" oppsett, kommer en nesten ikke utenom. Har nemlig hørt mye av utstyret spille atskillig bedre i et annet rom tidligere...og fikk dengangen mye mer fot og ståpels!

    Ble dog litt overraskende at Midlake-cd`n ble gjengitt så nakent og "skramlete"; om det var "riktig" er et spørsmål, om det var "behagelig" et annet...
    At det i tillegg ble spilt kanskje i overkant høyt, er en annen ting.
    Synes det var stor forskjell på vinyl vs pc-basert avspilling/cd-lyd. Vinyl vant lett den matchen, uten engang å trenge å tenke på å sette nedslag.

    Ellers var jo prinsippet bak bruk av en så enkel usb-dac fristende. Da kan pc-basert musikkavspilling bli en realitet også her i heimen, bare skivene blir rippet først. Gruer meg litt til den jobben...

    @orso: Flickan heter Melissa Horn... ;D

    mvh
    Proffen
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Bare et par ord med lytteinntrykk:
    Anlegget som Peter har i sin stue spiller med en stor autoritet, kraft og kontroll. Som andre også har påpekt, ville det nok spille enda bedre om rommet hadde vært større og mer tilpasset Isisenes krav til rom for å puste skikkelig.
    I sammenligning mellom vinyl og digitalt er utfallet alltid gitt synes jeg, så også her. Likevel imponerte den lille HRT Music Streamer usb-dacen, dette er virkelig et godt produkt for skummelt lite penger. Dette kan være inngangsporten til data-basert avspilling for mange, både når det gjelder enkelhet og høy kvalitet. Ser fram til å prøve fremtidige, mer påkostede versjoner fra HRT.

    mvh
    ivarlo

    NB: Flott at OMF kom med skikkelig bilder, er redd jeg må til å lese bruksanvisningen for den blitzen min...
     
    M

    MPT

    Gjest
    Takk for invitasjonen Peter! Artig å få sjansen til å få lytte til ett så sterkt omtalt til det positive høyttalerpar som Isis. Med en gang jeg så stuen, viste jeg at oppsettet ikke kom til å spille optimalt, da ble forventingene langt i fra så høy. Det jeg hørte syntes jeg som nevnt tidligere spiller med stor kraft, kontroll og spiller klystallklart.
    Har tidligere fått hørt omtrent make oppsett som spilte på en helt annen måte. Det beviser bare hvor mye rommet har å si for lyden.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @ ivarlo: har du rukket å høre nok på usb-dac`en du lånte med deg hjem til å komme med noen inntrykk/tanker?

    mvh
    Proffen
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    @Proffen:
    Joda dac-en er skammelig god den, en relativt billig billett inn i høykvalitets digitalavspilling, men likevel ingen match mot EmmLabsen min.

    ivarlo
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Wow, heftig system i et ikke-dedikert rom! Artig med slike kombinasjoner, tyder på litt kompromisser men uavkortet utstyrsfetish ;D ;D
    Kan jo hende denne Peter har dedikert demorom på jobben eller?

    Prøvde dere under noen omstendighet å fjerne/dekke til TV'n? Fikk litt inntrykk av et stort refleks-vindu mitt mellom høyttalerne ifølge bildene....

    Den lille blå dingsen, er det en dac eller overgang fra USB til coax?
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    hifiguru skrev:
    Wow, heftig system i et ikke-dedikert rom! Artig med slike kombinasjoner, tyder på litt kompromisser men uavkortet utstyrsfetish ;D ;D
    Kan jo hende denne Peter har dedikert demorom på jobben eller?

    Prøvde dere under noen omstendighet å fjerne/dekke til TV'n? Fikk litt inntrykk av et stort refleks-vindu mitt mellom høyttalerne ifølge bildene....

    Den lille blå dingsen, er det en dac eller overgang fra USB til coax?
    Vet ikke om Peter har eksperimentert med å dekke til tven, den lille blå dingsen er dacen, usb inn, rca/balansert ut
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn