Bellari - erfaring med denne, anyone?

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Jeg har så smått begynt å sikle på separat RIAA, og ser på et annet forum (AA) at Bellari VP 129 tube phono preamp får god omtale. Noen her som har erfaring med-/synspunkter på denne?


mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Har ikke hørt den, men har ETT synspunkt: Den er kun for moving magnet, DET holdt meg fra å bestille en. Ellers så får den jo positive omtaler både her og der.
 
E

espenj2005

Gjest
Det er jo bare å la signalet gå innom en step-up trafo - nærmest støyfri gain. Synes Bellari ser spennende ut...
Mvh
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Det er jo bare å la signalet gå innom en step-up trafo - nærmest støyfri gain. Synes Bellari ser spennende ut...
Mvh
Jeg har for tiden to step up'er tilsalgs bare for å nevne det.... ;D
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Det er jo bare å la signalet gå innom en step-up trafo - nærmest støyfri gain. Synes Bellari ser spennende ut...
Mvh
Ja - jo, men da blir kostnadene høyere og Bellari ikke like stort røverkjøp.
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Takk for tilbakemeldinger, selvom det glimrer med førstehåndserfaringer. Bellarien var tiltenkt et Shure mm-element i en Dual 1219. Vi får sjå ...


mvh :)
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Funderer på akkurat samme oppgradering til akkurat samme pickup-/ spillerkombinasjon.
Så at Bellarien fikk rosende omtale i siste nummer av "et eller annet" engelskspråklig hifi-blad. Husker desverre ikke hvilket blad, kikk evt. i hyllene hos Narvesen...
 

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Og rost opp i skyene av Stereophile, men denne må bestilles fra USA, eller....?

Product Reviews:
"The Bellari seemed to create a sound that was rich natural and appealing. Surface noise was low, and the music emerged from a crisp quiet background. It was an excellent sound by almost any standards; one I was very happy to listen to. The bane of cheap vinyl reproduction is excessive brightness/harshness. The Bellari sounded focussed and articulate, but rich and warm too - with an attractively full bass and sweet open mid-band." - Jimmy Hughes, Hi-Fi+ Issue 37

"This one-tube wonder packs a moving magnet phono preamp and a headphone amplifier into a single chasis... With its curved, bright red case and top-mounted tube, the versatile VP129 looks great, and it sounded as good as it looks. It was quiet, and golden-sweet and liquid in the midrange, as you'd expect from a 12AX7-based phono preamp. The Bellari VP129 gets my highest recommendation..." - Michael Fremer, February 2006 Vol.29 No.2 Stereophile Magazine.
 

runemo

Medlem
Ble medlem
13.08.2003
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Fetsund
Torget vurderinger
4
Ja,jeg har kjøpt den fra Sverige. Kan bekrefte at anmeldelsene treffer ganske godt.
Mye for pengene,fin instrumentklang,god kontroll i bassen. Dessverre kun for Moving Magnet. Det blir mange bokser etterhvert....
 

runemo

Medlem
Ble medlem
13.08.2003
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Fetsund
Torget vurderinger
4
Mht antall bokser: Det jeg mente er at du trenger en step-up hvis du har MC pickup.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Hvor mye betalte du med frakt og mva? Hvilket RIAA trinn har du sammenlignet den med?

Lf

runemo skrev:
Ja,jeg har kjøpt den fra Sverige. Kan bekrefte at anmeldelsene treffer ganske godt.
Mye for pengene,fin instrumentklang,god kontroll i bassen. Dessverre kun for Moving Magnet. Det blir mange bokser etterhvert....
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Noen som har nyere erfaringer?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Vi prøvde en slik sammen med flere andre RIAA trinn en kveld. Den fikk ingen spesiell utmerkelse. Rød og liten. Den har 1/2 ECC83/12AX7 i inngangen. Resten er Op Amps.
Av de vi prøvde holder jeg en knapp på Cambridge 940 (?). Et par kinaforsterkere ble også forsøkt. Husker ikke type.
Hvis Bellari koster så mye som 2500,- ville jeg nok vurdert andre kandidater først.
Den har en liten fordel ved at det er utgang for hodetelefoner. Egen op amp for det.
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt en slik, den ble byttet ut da jeg testet riaa trinnet på en 30 år gammel reciever som danket den totalt ut.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Og jeg som håpet det var en skjult diamant :mad:
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Kjøp en brukt hvis du får den til <500,-.
Ingen diamant, men ikke plast heller.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Anonym skrev:
Noen som har nyere erfaringer?
Prøvde en ny en her vs riia i CJ PV8 pre'n.
Rakk ikke PV'n (riia'n) til knærne.

Som Hans sier, brukt til 500,- er vel greit.

/jan
 
S

Slorbak

Gjest
Topp Bunn