Forsterkere Bel Canto forsterker sp.

Audio_Physic

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
85
Antall liker
7
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
2
Har en kompis som kjøpte seg Bel Canto Dac 1.5 og ref 500S til sine Audio Physic Scorpio 25 mener jeg det var om ikke det er 2.
Uansett, etter noe innspilling føler han fortsatt ikke BC gir det den er god for. Han testet min brors S300iU fra BC og den spilte da høyere ved lavere volum. Begge spiller rent og pent men han føler han må så mye høyere opp på volumet med en kraftigere forsterker, ekstra spesielt siden det er samme produsent.

Er det noen som kan ha noen ide på hvorfor det er slikt?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det eneste jeg kommer på i farten, er at disse Bel Canto forsterkerne (effekttrinnene) har en RCA/XLR-velger ved hver inngang på baksiden - der man kobler til signalkablene. Sjekk at velgerne står riktig - det kan være der hunden ligger begravet.
 
Sist redigert:

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Dette kan ha sin naturlige forklaring i at S300IU er en integrert forsterker, med da innebygget forforsterker som "øker" volumet mer enn man får med DACen. DACen har en digital volumkontroll om jeg huster rett og trenger dermed "mer volum" for å gi like høyt signal. Det er naturlig at DAC 1,5 må ha høyt volum i displayet for at det skal blir høyt ut på forsterkeren.


Geir Arne
 

Audio_Physic

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
85
Antall liker
7
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
2
Dette kan ha sin naturlige forklaring i at S300IU er en integrert forsterker, med da innebygget forforsterker som "øker" volumet mer enn man får med DACen. DACen har en digital volumkontroll om jeg huster rett og trenger dermed "mer volum" for å gi like høyt signal. Det er naturlig at DAC 1,5 må ha høyt volum i displayet for at det skal blir høyt ut på forsterkeren.


Geir Arne

Ahh takker og bukker for svar. Er ikke naturlig for alle, men var inne på tanken. Ville bare høre her. ;)
 
Topp Bunn