Behringer PA anlegg..

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
Hva er det som gjør Behringer så billig? Har prata med diverse folk. Noen anbefaler behringer på det varmeste, og noen advarer meg mot produktene til dette merket. Er det bra?

Axl
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Hva er det som gjør Behringer så billig? Har prata med diverse folk. Noen anbefaler behringer på det varmeste, og noen advarer meg mot produktene til dette merket. Er det bra?

Axl
Kjemisk fritt for ormeolje.... ;D
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Greit nok lydmessig, men en del av produktene deres er lite driftssikre.
 

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
Burde jeg som ikke har så mye penger enda, velge det? Er det dårlig, grei, eller bra kvalitet sånn helhetlig sett?

Axl
 
R

Ronny_D

Gjest
På forsterkersiden finnes jo ALTO mac serie som ett alternativ 2*500watt i 4 Ohm for 2600.- eller noe billigere på auksjon. En serie var/er introtilbud på. Noe som gjør at andre merker følger opp. lydfaktor.no djdeals.com jam.se

Behringer er vel kjent for å ha svært lite utviklingskost, og blir av mange kalt for copy cat's. Slik er det også med EP 1500 og Ep 2500 som skal være så godt som kopi av ett annet merke. ( bildene inni ser det ut til å være plass til flere lytter i forsyningen, eller har de bare spart litt vekt og sørget for ett printkort som tåler litt mere juling siden det er lettere? )

Flere av produsentene har jo monitorforsterkere til rimelig penge.

PA for PA touring er vekten viktig, flere brukte med switchmode forsyning på nermere 2kw er kanskje litt spennende siden vekten er så lav men ytelsen er høy. Samt betydelig lettere enn ett 20Kg beist som skal stables mange ganger i sitt liv som PA utstyr.

Er det en rigg du skal sette opp eller er det hjemmePA ?
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Har hørt det samme som Geir sier.
Har litt småsnacks fra Behringer selv og alt virker fortsatt,men jeg har ikke brukt det annet enn hjemme så det har fått pen behandling.
Snakket med et par erfarne lydmenn som jeg vet skrur kongelyd som sammenlignet DCX 2496 som lydmessig like bra som ting til 20-30.000,-, men driftssikkerhet gjorde at ivertfall han ene ikke turde å bruke det mer.
Men jeg tror at de rene analogtingene de lager er ganske solide ting,og en får ivertfall veldig mye for pengene synst jeg.
 

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
Er det en rigg du skal sette opp eller er det hjemmePA ?
Det er ment som rigg.. Finnes det noen andre muligheter som er ca like billig?
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Tror det vil lønne seg å gå opp litt i pris pr. komponent. Men det kommer an på behovet, hvor og til hva.
 
L

Lydtekniker

Gjest
Behringer har et noe frynsete rykte innen pro audio, ikke minst pga. tidligere nevnt driftssikkerhet. Jeg har hørt et par skrekkhistorier, blant annet en mikrofonpreamp som tok spontant fyr. I tillegg låter en del av produktene deres rett og slett mindre bra, mens andre igjen er helt ok.
 
L

Lydtekniker

Gjest
Her er noen som ikke er udelt fornøyd med et visst Behringerprodukt ;)
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
hadde rigga opp to stk behringer EP2500 i en bowlinghall disse tok kveld til stadighet antagelig på grunn av litt lange kabelstrekk.. Dette er en teori fordi jeg ikke kunne forstå noe annet. Hadde en Crest audio forsterker til å drvive dette systemet uten problem mens Behringene var på reparasjon.. så kjøpte jeg inn en Peavey PV2600 som har samme watt styrke som EP2500.. men koster det dobbelte.. Og for å gjøre historien kort,, den gjør jobben til minst 4 behringer EP2500.. lydkvaliteten er markant bedre og når den gjelder å trekke systemet med 2 topper og 2 bunner med passiv deling så gjør den jobben med største letthet.. der 2 stk EP2500 ble glødene varme og klippet når det skulle spilles med trøkk, holder PV2600 seg kjølig og driver dette slik uten antydning til klipping og med et slikt trøkk at det føles som om det er fare for at membranene skal komme flaksene ut og gi deg en kraftig blåveis..
 
Topp Bunn