Bedre lyd enn CD

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Selger lover at denne vidundermaskinen gir bedre lyd enn CD. Dessverre har han ikke priset den men her ligger kansje an til et kupp :eek:
Sorry - direkte linking til annonser er ikke tillatt. Tråden blir omtrent verdiløs.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
Den er iallefall i aller øverste liga blant kassettspillere.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Dette er vel en av de beste kassettspillerene som er laget. Kostet vel 25000 i 1981 har jeg hørt. Det var 25% av min årslønn det året ca. Vet ikke hva denne går for, men det er vel innspillingteknologien som gjør at opptaket blir bedre enn kilden. :)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
dandare skrev:
Selger lover at denne vidundermaskinen gir bedre lyd enn CD. Dessverre har han ikke priset den men her ligger kansje an til et kupp :eek:
Sorry - direkte linking til annonser er ikke tillatt. Tråden blir omtrent verdiløs.
Forvrengning og sus bidrar ofte til bedre lyd enn CD. Bare spør eieren av en platespiller.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.158
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
høyestbydende med den annonseteksten antyder vel neppe at du kan regne med et kupp, snarere tvert imot!
mvh
Leif
 
S

SAH

Gjest
Om ikke bedre lyd, så helt sikker mer lyd (ulyd):) Aprilspøk på forskudd:)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Det er jo bare å spille en kassett uten dynamisk kompresjon så låter det utvilsomt bedre enn CD.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
BT skrev:
Det er jo bare å spille en kassett uten dynamisk kompresjon så låter det utvilsomt bedre enn CD.
Metallbånd med Dolby C har et dynamikkområde på 72 dB. En del mindre enn CD-formatet hvis jeg ikke tar helt feil.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Dazed skrev:
BT skrev:
Det er jo bare å spille en kassett uten dynamisk kompresjon så låter det utvilsomt bedre enn CD.
Metallbånd med Dolby C har et dynamikkområde på 72 dB. En del mindre enn CD-formatet hvis jeg ikke tar helt feil.
Hjelper lite med dynamikkområde når det ikke brukes. Som å være gift med miss world hvis man er evenukk.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
BT skrev:
Dazed skrev:
BT skrev:
Det er jo bare å spille en kassett uten dynamisk kompresjon så låter det utvilsomt bedre enn CD.
Metallbånd med Dolby C har et dynamikkområde på 72 dB. En del mindre enn CD-formatet hvis jeg ikke tar helt feil.
Hjelper lite med dynamikkområde når det ikke brukes. Som å være gift med miss world hvis man er evenukk.
Det er jeg klar over, men når man sammenlikner formater mot hverandre er det vel naturlig å sammenlikne formatenes begrensninger, og ikke produsentenes vaner.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Dazed skrev:
BT skrev:
Dazed skrev:
BT skrev:
Det er jo bare å spille en kassett uten dynamisk kompresjon så låter det utvilsomt bedre enn CD.
Metallbånd med Dolby C har et dynamikkområde på 72 dB. En del mindre enn CD-formatet hvis jeg ikke tar helt feil.
Hjelper lite med dynamikkområde når det ikke brukes. Som å være gift med miss world hvis man er evenukk.
Det er jeg klar over, men når man sammenlikner formater mot hverandre er det vel naturlig å sammenlikne formatenes begrensninger, og ikke produsentenes vaner.
Det er jo bare et spørsmål om hva man synes er viktig. Det er disse uvanene som gjør at mange av oss snurrer vinyl.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
BT skrev:
Dazed skrev:
BT skrev:
Dazed skrev:
BT skrev:
Det er jo bare å spille en kassett uten dynamisk kompresjon så låter det utvilsomt bedre enn CD.
Metallbånd med Dolby C har et dynamikkområde på 72 dB. En del mindre enn CD-formatet hvis jeg ikke tar helt feil.
Hjelper lite med dynamikkområde når det ikke brukes. Som å være gift med miss world hvis man er evenukk.
Det er jeg klar over, men når man sammenlikner formater mot hverandre er det vel naturlig å sammenlikne formatenes begrensninger, og ikke produsentenes vaner.
Det er jo bare et spørsmål om hva man synes er viktig. Det er disse uvanene som gjør at mange av oss snurrer vinyl.
Enig i det, men det er vel en annen diskusjon. Hvis kassetter hadde vært i salg nå, så hadde de sikkert blitt mastret slik som CD-er uansett.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Dazed skrev:
BT skrev:
Dazed skrev:
BT skrev:
Dazed skrev:
BT skrev:
Det er jo bare å spille en kassett uten dynamisk kompresjon så låter det utvilsomt bedre enn CD.
Metallbånd med Dolby C har et dynamikkområde på 72 dB. En del mindre enn CD-formatet hvis jeg ikke tar helt feil.
Hjelper lite med dynamikkområde når det ikke brukes. Som å være gift med miss world hvis man er evenukk.
Det er jeg klar over, men når man sammenlikner formater mot hverandre er det vel naturlig å sammenlikne formatenes begrensninger, og ikke produsentenes vaner.
Det er jo bare et spørsmål om hva man synes er viktig. Det er disse uvanene som gjør at mange av oss snurrer vinyl.
Enig i det, men det er vel en annen diskusjon. Hvis kassetter hadde vært i salg nå, så hadde de sikkert blitt mastret slik som CD-er uansett.
Men det blir hypotetisk. Potensielle kjøpere av den kassettspilleren har sannslynligvis en megde gamle kassetter liggende. Spørsmålet blir hvordan resultatet blir i forhold til å spille remastrede digitalutgivelser.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Hvilken spiller er det snakk om? ZX1000?
 
Topp Bunn