Bastanis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    439
    topphemmelig. selges løst til 10x prisen av original vettu. uten filter eller en damn ting som kreves for at en høyttaler skal virke. :LOL:

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    2.434
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    topphemmelig. selges løst til 10x prisen av original vettu. uten filter eller en damn ting som kreves for at en høyttaler skal virke. :LOL:
    Hvordan føler du omtalen av Bastanis i stereo+ passer sammen med din oppfatning? Hva er din agenda ved å stadig uttale deg så negativt?

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    439
    har sett mange rave reviews av høyttalere som både måler og som jeg har hørt låter som søppel, så slike tester tar jeg ikke særlig seriøst.
    agenda? vel det irriterer meg litt når en produsent som gitt delene umulig kan kvalifisere som "hifi" selger det som "high-end" til fantasipriser med budsjettskomponenter sammensatt som et kråkereir. så da vil jeg gjøre det jeg føler jeg burde gjøre, advare andre potensielle kjøpere.

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    2.434
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    har sett mange rave reviews av høyttalere som både måler og som jeg har hørt låter som søppel, så slike tester tar jeg ikke særlig seriøst.
    agenda? vel det irriterer meg litt når en produsent som gitt delene umulig kan kvalifisere som "hifi" selger det som "high-end" til fantasipriser med budsjettskomponenter sammensatt som et kråkereir. så da vil jeg gjøre det jeg føler jeg burde gjøre, advare andre potensielle kjøpere.
    Ja det er jo greit å ja en oppgave i livet, tror det er lenge siden du sist hørte ett sett Bastanis. At det ikke er for alle er helt greit, men måten du går ut på er litt drøy.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    439
    Hvor mye kan man stole på stereo+ og andre magasiner? Harman international sin omfattende blindtest med 300 personer over en tid på 18mnd viser tydelig at de har store problemer med skille god og riktig lyd kontra høyttalere som måler helt på trynet:
    Audio Reviewers.PNG

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    22.278
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    22
    Gi nå fa i å spre spy i en vennetråd ufo.. Greit at du digger Linkwitz knøtte-høyttalere men her inne kan du holde kjeft. Hvis Bastanis irriterer deg, er du hjertelig velkommen til å starte en egen tråd

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.039
    Torget vurderinger
    69
    Hvor deler Bastanis sine12´ mot 18´ og mot horn?

Ser det slenges litt møkk lengre opp, tipper dette låter milevis over standard butikk High end, selv om det trolig benyttes standard gitar elementer med en viss Bastanis oppgradering., benyttes slike elementer rett i åpne fjøler låter det ekstremt bra, spesielt alnico versjonene.

Sist redigert:

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    439
    såvitt jeg vet har vel 3-veis løsningene en plateforsterker med valgfri delefrekvens. kanskje fra 50-150hz eller noe slikt? :) altså ikke filter på frontene.

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.039
    Torget vurderinger
    69
    ok, tippet 200 rundt der, klarer ikke se 12´ spille stort lavere uten dsp?
    samtidig ikke optimalt med 18´Så høyt

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    397
    Sted
    Her
    Torget vurderinger
    4
    12’’ ruller av ned mot 90-100 Hz. Det er viktig å ikke ha for bratt filter på sub’er opp mot 12’’ slik at det blir mere sømløst.
    Ulike 18’’ elementer fra Roberts portefølje bør deles ulikt. Mine neodym deles på ca. 85 Hz mens de eldre eminence
    lå på 90-95. Ja, jeg har aktiv DSP på sub’er med en Crown xti 6002.
    Kompresjonsdriver har en kondensator på 1,2 uF.
    Angående skitpraten lengre opp så spiller dette ræva av alt annet i denne prisklassen: (mine er DIY)
    Helt objektivt selvsagt :D

Sist redigert:

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    397
    Sted
    Her
    Torget vurderinger
    4
    De forrige 12’’ AlNiCo var Celestion blue, rippet membran og behandlet. Jeg har de nye nå men vet ikke fabrikat.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn