Basselementer fra Focal - Hvor..?

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jeg er på jakt etter noen utgåtte (tror jeg) basselementer fra Focal. Det er den typen med gul kevlarmembran, og jeg må enten ha en 10K617 (gjerne to), eller to 10K6411.

Som sagt er disse sannsynligvis utgått, men kanskje noen av dere vet hvor man kan henvende seg for å få fatt i noe slikt..?

All mulig hjelp verdsettes stort. :)

EDIT: Originalt montert i bl.a Audiovector 6
 

Vedlegg

ryttern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.05.2003
Innlegg
75
Antall liker
13
Ring André på Hifihuset, han kan sikkert hjelpe deg. Tlf 90824997
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Hva er det som er galt med de du har?Det går helt sikkert an å fixe de!
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Det som er galt er at det ene klinger feil. På enkelte frekvenser hører jeg en etterklang ala det etterklangen man får på en skarptromme, litt "hul" lyd... Om jeg legger øret inntil, og tapper på membranen med en finger, kan jeg høre en lett skranglelyd.

Elementet skraper ikke, men i sammenligning med det friske (får jeg håpe, det låter OK i alle fall...), måler det defekte omkring 5 ohm, mens det friske lå på over 9 ohm.

Elementet tok kvelden for alvor for ca halvannet år siden. En dag var det bare dødt, og ble deretter re-conet og framstod da som "nytt". Dette kostet penger selvsagt, og jeg har ikke lyst til å gjenta dette da jeg nå anser det for penger ut av vinduet. Jeg har bare kjøpt meg litt tid, for å si det slik.

Ellers takk for innspill/forslag. ;)
 
Topp Bunn