Bachs messe i H-moll

N

nb

Gjest
Jeg har den kun i "standardinnspillingen" med Gardiner, og det er muligens min mest spillte CD, hvilke andre innspillinger anbefaler folket her?
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Jeg har den også med Gardiner og ser ikke den som en like stor referanse som Gardiner med Messias. Har hørt flere innspillinger men har de ikke friskt i minne. Naxos utgaven er ikke ille og en utmerket gaveide. Jeg har slått meg til ro med Gardiner utgaven selv om jeg ikke er helt enig i fremførelsen hele tiden.

Jeg har vært med på å synge den noen ganger og "hører" derfor min egen versjon når jeg setter den på. En morsom ting, satt og hørte BFO med Ole Kristian Ruud fremføre en del Grieg, bl a Dovregubben. Jeg "hørte" helt tydelig koret selv om det ikke var noe kor med. Morsomt hvordan musikk man kjenner godt sitter i hjernebarken og at man kan legge den til eksisterende lydbilde.

Det var også derfor jeg begynte med hifi. Etter lange turer på fjellet der jeg hørte på mye musikk inni meg, ble jeg alltid så skuffet over lyden hjemme fra anlegget. Jeg har den evnen at jeg kan i rolige omgivelse "sette på" den musikken jeg ønsker. Trenger ikke MP3 spiller jeg. Til slutt kom jeg til det punktet at det ikke var noe skuff å høre på stereoen og etter ytterligere forbedring etter akustiske referanser ble jeg endelig fornøyd.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.064
Antall liker
33.731
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Mange regner Gardiner som referansen, har denne selv og har til gode å høre noen bedre (uten at jeg har hørt så veldig mange).
 
Topp Bunn