Høyttalere B&W Preference 5 diskant

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
891
Antall liker
3.117
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Hei,

Jeg har gått til innkjøp av et par "vintage" B&W P5 gulvstående høyttalere. Disse bruker diskanter av typen ZZ3123 med ferrofluid. Siden høyttalerne er av en viss alder, måtte denne guffa byttes. Har nå gjort dette på begge to, hvor resultatet er én i perfekt stand og én som ikke gir lyd i det hele tatt.

Har prøvd å finne ut hva annet som kan være galt, uten at jeg har klart å finne ut av det.

EDIT: Så, fant til slutt ut av problemet. Brutt kobbertråd.

Så til spørsmålet: har noen av dere tips til hva annet jeg kan gjøre for å få lyd i denne diskanten? Ev, er det noen som tilfeldigvis sitter på en slik diskant ?
 
Sist redigert:

Lydolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
141
Du kan evt sjekke med Hi-Fi Klubben om de kan skaffe deg en reservedel.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Gjomle: Bytt hele diskantparet. There´s nothing else for it!, other than replacing the speakers.Gjør du ikke det parvise byttet risikerer du samme problem på den sia som idag "fungerer" om etpar måneder. Pga ujevn belastning. Delene finner du hos Klubben.
 

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
891
Antall liker
3.117
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Takker for svar!

Sjekket med B&W i England om de hadde noe liggende, men der var det ingen glede. Har ellers trålet nettet for slike diskanter, men ingen resultat, helt til... en av Hifisentralens medlemmer satt tilfeldigvis på et ubrukt element, som nå er på vei i posten :).

Fant forøvrig ut at Aliexpress selger mebraner ferdig med kobber, så har bestilt et par for å se om den gamle diskanten fortsatt er mulig å redde. Skader ikke med en i reserve...
 
Topp Bunn