Børresen, Aavik og Ansuz - Nå tilgengelig hos Mala Audio!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vi starter med Ansuz, Børresen og Aavik!

    Dette er tre virkelig spennende danske high-end merker som drives, utvikles og byges under samme tak. Vi besøkte dem for ett par uker siden og ble virkelig imponert over det vi så. I dag kom første sending med demovarer og vi er så vidt i gang med testing og innkjøring, men kan allerede nå rapportere om at dette er produkter som virkelig spiller musikk på en engasjerende måte som vi liker.

    Noe av det som er kommet inn:

    Børresen 01 - Stativhøyttalere
    Børresen 03 - Gulvstående høyttalere
    Aavik U-150 integrert forsterker med innebygd DAC og phonotrinn
    Aavik C-380 forforsterker med DAC og phonotrinn
    Aavik M-380 monoblokker - 300w klasse A med 16 000 i dempefaktor!
    Ansuz strømfilter, kabler og tweaks

    Mye spennende som vi virkelig gleder oss til å vise frem.

    Det er allerede nå mulighet for å komme innom for en demo, men det vil bli ett eget event med Børresen, Aavik og Ansuz når vi har fått spilt produktene skikkelig inn og jobbet med plassering.

    Ta gjerne turen innom i morgen (lørdag 02.11.19) for en prøvelytt! Vi har åpent: 11:00 - 17:00

    Adresse:
    Kirkeveien 185
    1384 Asker

    7.jpg


    5.jpg


    6.jpg


    4.jpg


    3.jpg


    2.jpg


    1.jpg
     

    Kommentarer

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    spennende:) hva er det på toppen av rack i bilde 4? :confused:
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    C380 er forforsterker med dac og phonotrinn innebygd. Meget lekker sak!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Og den store dingsen som tydeligvis er designet i samarbeid med Landsforeningen for svaksynte og blinde? Som det står P 31 på? Hva er det? ;-)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Store gratulasjoner til Mala med sitt nye agentur og mange takk for meget god service!

    8A81EB4E-00B3-48E1-832E-8A90C9EFB5D6_1_201_a.jpg


    04F00C78-54FE-4CCE-B0BB-7E051045A08A_1_201_a.jpg


    071A38CE-B6A7-4AE1-A6DB-2E8E941F30EF_1_201_a.jpg


    -BB-
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hva Mala Audio sine mange og flotte agenturer angår, så er det vel ikke lenge før selv Geir Tømmervik kunne dukket opp - som kunde - en vakker dag :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har slettet noen useriøse innlegg, og jeg minner på at dette er en bransjenyhet, og fint om vi kan holde tullete spekulasjoner til andre tråder.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Er vel gode gamle Lars Kristensen sine merker dette?

    Husker han hadde hifi-møbler som het Aavik på 90-tallet, i tillegg til Nordost.
     
    Sist redigert:

    einaraj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2017
    Innlegg
    100
    Antall liker
    109
    Børresen hjemme-bilder

    Mulig jeg er første Børresen-kunde i Norge? Fikk mine etterlengtede vidundre inn døra i dag, kom med Malas første leveranse, og akkurat fått grovplassert, enda ikke innspilt. Men fy flate som de kan spille allerede. Førsteinntrykket er at de leverer på forventningene som gjorde at jeg hoppet på Børresen, dette er dynamisk, livlig, fyldig og gøy, samtidig som de innehar alle high-end kvaliteter som man håper på at høyttalere i denne klassen skal ha. Største transparens og åpenhet jeg har hatt i mitt rom i hvert fall. Det var betryggende siden jeg kun hadde hørt Børresen noen få ganger før jeg kjøpte. Anbefaler å ta en tur til Mala og lytte på dette, men kanskje aller best å vente noen få dager til de får spilt inn litt mer og finplassert de nye høyttalerne. Forstod at Mala ikke kommer til å ta inn modell 05, så jeg kan evt senere by på en prøvelytt hvis noen er interessert i denne modellen, når de er innspilt og finplassert.

    Front Side.jpg
    Front.jpg


    Element 1.jpg
    Element 2.jpg
    Element 3.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Hva Mala Audio sine mange og flotte agenturer angår, så er det vel ikke lenge før selv Geir Tømmervik kunne dukket opp - som kunde - en vakker dag :)
    Ja det kan du si :) Mala har utrolig mye flott utstyr i butikken, kjenner at jeg må ta en tur en dag
    Nok en gang gratulerer med et spennende agentur :)

    mvh
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    429
    Antall liker
    553
    Sted
    Bærum
    Mulig jeg er første Børresen-kunde i Norge? Fikk mine etterlengtede vidundre inn døra i dag, kom med Malas første leveranse, og akkurat fått grovplassert, enda ikke innspilt. Men fy flate som de kan spille allerede. Førsteinntrykket er at de leverer på forventningene som gjorde at jeg hoppet på Børresen, dette er dynamisk, livlig, fyldig og gøy, samtidig som de innehar alle high-end kvaliteter som man håper på at høyttalere i denne klassen skal ha. Største transparens og åpenhet jeg har hatt i mitt rom i hvert fall. Det var betryggende siden jeg kun hadde hørt Børresen noen få ganger før jeg kjøpte. Anbefaler å ta en tur til Mala og lytte på dette, men kanskje aller best å vente noen få dager til de får spilt inn litt mer og finplassert de nye høyttalerne. Forstod at Mala ikke kommer til å ta inn modell 05, så jeg kan evt senere by på en prøvelytt hvis noen er interessert i denne modellen, når de er innspilt og finplassert.

    Vis vedlegget 558911 Vis vedlegget 558912

    Vis vedlegget 558913 Vis vedlegget 558914 Vis vedlegget 558915
    Dette er de lekreste ultra-high end høyttalere jeg noensinne har sett. Rene smykker.
    Hadde gleden av å lytte til en mindre bror hos Mala idag, og basert på det må dine 05 være helt fantastiske.
    Gratulerer masse ! Og gratulerer til Mala - i særklasse Norges råeste hifi-butikk !

    Kommer mer enn gjerne og lytter til 05'ene når det passer deg :)

    vennlig hilsen Calmati
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har slettet noen useriøse innlegg, og jeg minner på at dette er en bransjenyhet, og fint om vi kan holde tullete spekulasjoner til andre tråder.
    Min mening var bare å være morsom, ikke trekke med meg useriøse kommentarer.

    Kunne godt tenkt meg den Aavik U-150, men har neppe råd.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Flotte produkter,gratulerer med agenturet :)

    O
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Og den store dingsen som tydeligvis er designet i samarbeid med Landsforeningen for svaksynte og blinde? Som det står P 31 på? Hva er det? ;-)
    Den vel et godt bilde på alderen til oss som holder på med denne utdøende hobbyen. ;)
    Litt saklighet: Fine produkter, moro med nye produsenter.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Mulig jeg er første Børresen-kunde i Norge? Fikk mine etterlengtede vidundre inn døra i dag, kom med Malas første leveranse, og akkurat fått grovplassert, enda ikke innspilt. Men fy flate som de kan spille allerede. Førsteinntrykket er at de leverer på forventningene som gjorde at jeg hoppet på Børresen, dette er dynamisk, livlig, fyldig og gøy, samtidig som de innehar alle high-end kvaliteter som man håper på at høyttalere i denne klassen skal ha. Største transparens og åpenhet jeg har hatt i mitt rom i hvert fall. Det var betryggende siden jeg kun hadde hørt Børresen noen få ganger før jeg kjøpte. Anbefaler å ta en tur til Mala og lytte på dette, men kanskje aller best å vente noen få dager til de får spilt inn litt mer og finplassert de nye høyttalerne. Forstod at Mala ikke kommer til å ta inn modell 05, så jeg kan evt senere by på en prøvelytt hvis noen er interessert i denne modellen, når de er innspilt og finplassert.

    Vis vedlegget 558911 Vis vedlegget 558912

    Vis vedlegget 558913 Vis vedlegget 558914 Vis vedlegget 558915
    Gratulerer så mye med kjempeflotte høytalere. De tar jeg gjerne en lytt på. Og for et flott møbel.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Mala med enda mer spennende saker i butikken - ser jo virkelig heftig ut dette :)
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Vi takker for gratulasjonene :)

    Etter å ha fått spilt mer på både høyttalere, forsterkere, strømprodukt og kabler i helga er førsteinntrykket bare forsterket. Dette er produkter utenom det vanlig. Stor fokus på å spille musikk som engasjerer. Ekstremt vektløst, stort og åpent, men aldri i nærheten av det analytiske/kliniske/kjølige.

    Anbefales en lytt!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Aiai... ser jo helt fantastisk ut :D. Men, var på hjemmesiden deres.. og der kommer Rack opp under elektronikk? :p. Burde dere ikke hatt tilbehør som en egen "hovedmeny" ;).
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Vi jobber litt med hjemmesiden om dagen og det er en av tingene det jobbes med. Takk for innspill :)

    Mange nye fine rack er på vei ut på nettsiden. Ta gjerne kontakt nå om du er på utkikk etter rack!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.457
Link til alle artikler
1034
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Mange nye varer i vår bruktavdeling!

Mange nye varer i vår bruktavdeling!

  • 4
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

  • 0
Åpningstider i påsken: Mandag 25.3 Etter avtale | Tirsdag 26.3 10-18 | Onsdag 27.3 10-18 | Torsdag 28.3 stengt | Fredag 29.3 stengt | Lørdag 30.3 stengt Her er noe av det du kan oppleve hos Mala...
Fortsett
Bransjenyheter
Børresen X1 - Nå i demo!

Børresen X1 - Nå i demo!

  • 0
Børresen X1 utmerker seg som et etterlengtet tilskudd i den allerede høyt roste X-serien. Børresen X1 er ikke bare en rimeligere høyttaler i Børresen Acoustics sin innstegsserie, det er også en...
Fortsett
Bransjenyheter
Hva ønsker du deg?
Bransjenyheter
Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

  • 0
Nå er det like før Oslo HiFi Show starter og vi ønsker å gi våre kunder messetilbud på det de ønsker seg! Send oss en e-post eller bruk kontakt skjemaet på malaaudio.no for å motta ditt unike...
Fortsett
Bransjenyheter
Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

  • 0
Jørgen og Leif fra Marten kommer til Oslo HiFi Show med sin nyeste høyttaler Marten Mingus Septet! Marten Mingus Septet var en av de store suksessene under fjorårets München messe og har siden...
Fortsett
Topp Bunn