Ayons Entusiaster

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her er iaf et bilde tatt med billigmobilen:p
    Til tross for uhelbredelig byttesyke, skal jeg prøve å holde dette anlegget sammen en stund fremover. Penger skal fof brukes til akustiske tiltak og litt kabler her og der...

    P1080002.jpg
     

    Della

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2010
    Innlegg
    168
    Antall liker
    68
    Sted
    Vigrestad, Sør på Jæren
    Da ble det en Ayon Spirit III KT 120 på meg! Må si jeg er mektig imponert, og føler at HiFi suget nå er har blitt mettet for en god stund! For en lyd og for en kraft. Hadde muligheten i ferien for og prøve kreftene litt og turte ikke vri knotten noe mer en 60-70grader. Det er så sinnsykt med krefter for det lille rommet at jeg er glad for at jeg ikke havnet på en Tritton. Det hadde faktiskt vært overkill for det lille rommet mitt hehe.

    Blir nok en oppgradering med KT 150 rør senere, men nå er jeg fornøyd med oppsettet mitt!
    Piega + Ayon = SANT <3

    Trur jeg har og takke deg for mye Della ;) Det er var vel du som fikk meg til og reise til Duet for og høre på Piega hehe, så nå er jeg vel også stamkunde på Duet også :)



    Her er et bilde av oppsettet med Ayon Spirit III, måtte jo også bygge meg en benk som jeg designet rundt Ayon Spirit III, for at den skal få mest mulig luft uten at den stjal plassen til senteren :)

    Har ennå ikke helt bestemt meg og jeg liker Pentode eller Triode, har gått mest i Pentode frem til nå.
    Hva er det dere andre kjører mest på?

    Vis vedlegget 298935
    Hei,

    Det er nesten som om det begynner å bli "avskyelig" fint hos deg nå!! ;)
    Er herlig å se slike fine anlegg rundt omkring i verdens land.

    Selv har jeg sprengt alle budsjett (atter en gang..:p), nå på en alt for dyr klokke..så det blir dessverre en god stund til jeg kan belønne meg selv med noe skikkelig Ayon.

    Men dere som har litt ontroll på utgiftene må for all del fortsette å glede et gammelt Ayon-hjerte med flere fine bilder :)


    Redigering:
    TRIODE!!
    Mindre effekt, men mye bedre lyd. Men vil igjen stresse det med at dette er basert på mine ører, mitt anlegg og min mening :cool:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Della, hva er det du bruker din Spark II sammen med, og hvordan klarer den seg med de lastene? Ser at du har flere par Piega...

    Triode er magisk, ja, spes SET.

    Du mente vel nytt ur? Klokker er i min bok vel sånne med batteri i ;)
     

    Della

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2010
    Innlegg
    168
    Antall liker
    68
    Sted
    Vigrestad, Sør på Jæren
    Hei,

    Ayon'en min brukes til pynt.. :p
    Pr dags dato har jeg ikke et egnet sted å bruke den. Når jeg får kommet meg hjem fra jobb og fått roet meg ned så kommer jeg til å låne den bort til en kamerat bare så den får spille litt musikk igjen, det fortjener den :)

    Ayon har vel bare SET på sine forsterkere?

    Klokke, eller UR som du helt korrekt sier ja. Kjøpte en Breitling på utførsel mens jeg ennå har muligheten :rolleyes:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Pynte med Ayon-forsterker... Joda, klart det bifalles! :eek:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mener jeg har fulgt instruksene i manualen for rørtesting og auto-biassetting ved bytte av 6c33-rørene. Likevel går det ikke, selv med tre sett med rør. Ayon mener at jeg må ha gjort det feil.

    Kan noen av dere vær så snill skrive en punktvis liste for hvordan dere har gjort det? Pls!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hmm,

    Send PM hvis det passer bedre? Er desperat...:(
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, men ønsker å sjekke ut hva jeg evt har gjort feil før jeg pakker den inn og bakser med med 40 kg. Det er ingenting som tyder at noe er feil etter rørtestingsprosedyren, men det er ved selve auto biasprosedyren det stopper opp. Jeg tror ikke at det er noe feil med forsterkeren, så det er greit å gjøre ting riktig først før man sender den på rep.

    Konkret: Etter at rørtestingsprosedyren er gjennomført, skal man trykke på knappen bak mens Ayon-logoen lyser stabilt for å gjennomføre autobias-prosedyren. Men gjør man det med en gang, eller skal man vente 10 minutter før første "inntrykk" (på ca 2 sekunder)?
     
    Sist redigert:

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Akkurat det er slikt jeg mener importøren må kunne svare på... :)
     

    Stavanger

    Fersking
    Ble medlem
    25.01.2011
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Går i mute. Har en ayon spirit. Den oppførere seg meget rart. Den går hele tiden ned i mute hjemme hos meg , men har lever den inn for rep. Der spiller den uten problem. Den går i mute uten at noen andre komponenter er koblet til også . Men hos Reperatør spiller den helt fint. Har også en kamerat som har samme problemet. Er det noen som kan ha en løsning på dette mysteriet ...
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Blitt Ayon venn igjen etter noen år borte, fikk meg en god gammel Ayon Skylla DAC;)

    Driver å snuser på de nye Ayon Scorpio monoblokkene også, som film/serie/reserve blokker. :)

    Skylla DAC:


    Scorpio:

     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.429
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har stadig like mye glede av min CD-3 :)
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg savner helt klart Ayon riggen min. Blir misunnelig når jeg ser bildene dere legger ut
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Deilige bilder!

    Urk, blir litt sår i hjertet, jeg:'(. Men har mine grunner. Det som er helt sikkert, er at det ikke er lyd- eller kvalitetrelatert.
    Men det er godt å høre at den presterer hos deg, Jorwed. :)
    Btw, ser ut til at venstre 6H30 står litt skjevt, men det er jo ikke lenger min sak! :rolleyes:
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Da må jeg erklære meg selv som Ayon entusiast. Dog ikke med deres eminenente rørforsterkere (foreløpig), men med denne tassen:

    20190302_182519.jpg


    image_gallery2.jpg


    Denne fantastisk velspillende høyttaleren er altså en Ayon Gecko. Jeg er veldig fornøyd med den store og dynamiske lyden som kommer ut av disse. Det som mangler nå er å få prøvd de sammen med en Ayon rørforsterker :) Tror det kan bli en veldig bra match.
     
    Sist redigert:

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    149
    Sted
    Norge
    Her var det ikke mye liv? Har noen info om Orion 3, og kan gi en liten review?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn