AV7706 – ny nestkommanderende AV-prosessor fra Marantz

Marantz_AV7706-2.jpg


Marantz har lansert en ny nestkommanderende AV-forforsterker/prosessor. AV7706 overtar stafettpinnen etter AV7705.

Sommeren 2018 lanserte Marantz AV-prosessoren AV7705. Dette er den rimeligste modellen fra Sound United, siden den vanligvis rimeligere fetteren Denon har styrt unna Pre-/pro-sektoren, og bare bygger integrerte AV-forsterkere. Men det betyr ikke at AV7706 er et utpreget budsjett-produkt, siden det ikke er tradisjon for å bygge AV-forforsterkere i budsjettsegmentet. Knapt nok i mellomklassen heller, for den del, selvfølgelig avhengig av hvor man setter grensene for de ulike klassene.

Marantz AV7706

Man kan selvfølgelig undre seg litt over at AV7706 ikke var omtalt i den store digitale lanseringen av AV-produkter tidligere i sommer, en lansering vi skrev om i juli, og der Phil Jones ledet lanseringen med stor entusiasme. Men noen hemmeligheter må selvfølgelig Sound United kunne ha for seg selv. Og hva er vel hyggeligere enn en overaskende nyhet like før høststormene setter til for alvor.

Og når vi først er i det filosofiske hjørnet, kan vi undre oss litt over at Marantz ikke har benyttet anledningen til å ta en ny omdreining i sin nye linje med produktdesign som ble introdusert....

Les hele nyhetsartikkelen om Marantz AV7706 hos Audiophile.no

Marantz_AV7706-3.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn