AUDIOLAB 7000-serie på lager!

hifisentralen_7000.jpg

Endelig er Audiolab 7000-serie på plass i butikken. :) Dette er en serie vi har ventet på lenge, og som det har knyttet seg stor spenning til.
Lillebroren; 6000-serien, har alltid vært en bestselger hos oss, og er en serie vi er veldig glad i. Når 7000-serien nå lover å ligge nærmere 9000 (!) uten at prisen hopper i været er det mye å se frem til. :)

Vi har nå fått noen timer med lytting og er overlykkelige...dette er virkelig gode og ærlig HiFi-komponenter til en veldig betalbar pris. Ser helt nydelig ut gjør de også! :)

Vi håper dere er liker de like mye som oss!

Serien består av tre produkter + et meget smart strømfilter/DC-blocker:



7000CDT-Silver-Standard-(1)_wide.jpg

Audiolab 7000CDT er et rent CD-drivverk av meget høy kvalitet - med lesebuffer og vibrasjonsavkobling for tilnærmet jitter-fri avlesning.

Pris: 9.995,-


7000N-Play-Standard-Black-(1)-1_wide.jpg
Audiolab 7000N Play er streameren i Audiolab sin nye 7000-serie, en elegant og velbygget streamer med støtte for Spotify, Tidal og Qobuz via AirPlay 2 og DTS Play-Fi.

Pris: 9.995,-

7000A-Standard-Silver-(1)-1_wide.jpg
Audiolab 7000A
er en knallgod, vakker og elegant integrert forsterker på 70w per kanal med innebygget DAC. Den er klassisk britisk med en nydelig mellomtone og masse snert, driv og punch.

Pris: 14.995,-

DC-BLOCK-6-Standard-Black-(1)-(1).jpg
Audiolab DC Block 6 Direct Current Blocker
er basert på samme teknologi som bestselgeren Audiolab DC Block, men har hele 6 utganger og et display som forteller deg spenning etc.

Pris: 4.995,-
 

Kommentarer

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Får håpe det virker i Norske strømnettforhold.
 
Sist redigert:
P

parafinoksen

Gjest
Kontroversielle greier særlig når produktet er laget av engelske ingeniører uten tanke på norske forhold som er svært elendige for lydutstyr.
Ja, det enorme norske hifi-markedet, tenker du på?
 

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
321
Antall liker
566
Kontroversielle greier særlig når produktet er laget av engelske ingeniører uten tanke på norske forhold som er svært elendige for lydutstyr.
Hei! :)
Slik jeg forstår det er det egentlig ikke så kontroversiellt. Strømrens er en ting, men likestrøm på vekselstrømnettet er udelt negativt så vidt jeg har forstått. Vi har i alle fall veldig mange kunder som har kjøpt Audiolab DC Block som sier det har hatt stor innvirkning på trafostøyen i produktene deres.

Mvh

Jens
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Hei! :)
Slik jeg forstår det er det egentlig ikke så kontroversiellt. Strømrens er en ting, men likestrøm på vekselstrømnettet er udelt negativt så vidt jeg har forstått. Vi har i alle fall veldig mange kunder som har kjøpt Audiolab DC Block som sier det har hatt stor innvirkning på trafostøyen i produktene deres.

Mvh

Jens
👍
 

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
321
Antall liker
566
Synes denne ser fin ut, eneste minus er litt sært kabelvalg i bakkant:
Hehe, ja...det er litt sært, men gir også mening. Årsaken til at Audiolab har gjort det på denne måten er nok for å holde størrelsen på produktet nede. Det medfølger 6 kabler (IEC C14 til C13) så du trenger ikke kjøpe noen flere kabler. Om man har lyst på kabler av enda høyere kvalitet enn det som medfølger lager Wireworld akkurat samme kabel. :)

Wireworld Stratus Power C14/C13

Mvh

Jens
SteReoFil AS
 

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Innlegg
219
Antall liker
628
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Vurderer på sikt å oppgradere min Audiolab6000A, da kan den nye 7000 serien være aktuell.

Spørsmål: Displayet viser det hva du strømmer - altså artist, sang info?

Kommer plutselig en dag innom når jeg er i Oslo.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Flott den nye serien, men slot åpning er virkelig ikke optimalt ifht evt striper mm ifht cd. Hvilket drev sitter det i denne spilleren @SteReoFil , noe sier meg at det er et pc drev?
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Trengs det forklaring.. Når plata dras inn og i en slot løsning kan det fort bli striper i plata når det er den ikke legges i en egen "holder". Det er i hvert fall noe jeg har sett på plater som har gått inn og ut av pc i full fart, der det en en slot løsning i stedet for en skuff som må åpnes og plata legges i
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.687
Antall liker
7.773
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Forklar gjerne
Som HCS skrev så er det flere som har opplevd at CDene blir skrapet opp under av modellen som heter 6000CDT
Muligens fordi plata kan subbe nedi selve frontplata på kabinettet når CDen dras inn.
Men denne i 7000-serien ser kanskje ut til å ha en veldig tynn cdskuff, eller er denne også slot-in @SteReoFil ?
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
For meg ser det ut som det er skuff på cd-spilleren. Kanskje litt tynn ja.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Fasit :) : Second, the 6000A’s slot-loading mechanism has been replaced by a tray-loading mechanism, housed in its own electromagnetically shielded enclosure and incorporating a high-precision optical system and low-friction loading tray.
 

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
321
Antall liker
566
Som HCS skrev så er det flere som har opplevd at CDene blir skrapet opp under av modellen som heter 6000CDT
Muligens fordi plata kan subbe nedi selve frontplata på kabinettet når CDen dras inn.
Men denne i 7000-serien ser kanskje ut til å ha en veldig tynn cdskuff, eller er denne også slot-in @SteReoFil ?
Hei! På 7000CDT er det en slank og pen skuff. :)

Mvh

Jens
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.377
Antall liker
35.132
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Vurderer på sikt å oppgradere min Audiolab6000A, da kan den nye 7000 serien være aktuell.

Spørsmål: Displayet viser det hva du strømmer - altså artist, sang info?

Kommer plutselig en dag innom når jeg er i Oslo.
Ser ikke ut som det...
Screenshot_20230324_094629_YouTube.jpg
 

terjely

Fersking
Ble medlem
24.03.2023
Innlegg
1
Antall liker
3
Sted
Oslo
Vurderer på sikt å oppgradere min Audiolab6000A, da kan den nye 7000 serien være aktuell.

Spørsmål: Displayet viser det hva du strømmer - altså artist, sang info?

Kommer plutselig en dag innom når jeg er i Oslo.
Hei 007!
Du får info i displayet når du strømmer på 7000A.

IMG_0317.jpeg
 

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
321
Antall liker
566
Som HCS skrev så er det flere som har opplevd at CDene blir skrapet opp under av modellen som heter 6000CDT
Muligens fordi plata kan subbe nedi selve frontplata på kabinettet når CDen dras inn.
Men denne i 7000-serien ser kanskje ut til å ha en veldig tynn cdskuff, eller er denne også slot-in @SteReoFil ?
Hei! Legger ved en video av CD-skuffen. :)

Audiolab 7000


Mvh

Jens
SteReoFil AS
 

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
321
Antall liker
566
Om det er samme på streameren og forsterkeren som cd-spilleren så har du vel rett @HoJ , ingen krise, men hadde på en måte vært litt kjekt med opplysninger på skjermen. Regner med @SteReoFil korrigerer om noe annet er riktig.
Hei!

Absolutt, teksten vises i displayet. :)


Mvh

Jens
SteReoFil AS
 

Informasjon om bruker

SteReoFil
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
566
Link til alle artikler
189
SteReoFil sine annonser
Bransjenyheter
REKKORD AUDIO F300 - rimeligere enn du tror?

REKKORD AUDIO F300 - rimeligere enn du tror?

  • 0
REKKORD AUDIO håndlager platespillere i Schwartzwald, Tyskland. De har et stort utvalg, men felles for de alle er høy lyd- og byggekvalitet, glimrende brukervennlighet og enormt god valuta for...
Fortsett
Bransjenyheter
Vårmessen - se tilbudene her!

Vårmessen - se tilbudene her!

  • 0
https://www.stereofil.no/messetilbud Mvh Jens SteReoFil AS
Fortsett
Bransjenyheter
Wharfedale Super Denton lanseres i dag!

Wharfedale Super Denton lanseres i dag!

  • 1
Mr. Adam Gray besøker oss i butikken denne helgen for å lansere Wharfedales seneste høyttaler; Wharfedale Super Denton! :) Det er ingen hemmelighet at vi er veldig glad i høyttalere fra...
Fortsett
Bransjenyheter
Supertilbud på Fyne Audio Classic Vintage VIII på vårmessen!

Supertilbud på Fyne Audio Classic Vintage VIII på vårmessen!

  • 0
Under vårmessen kan du gjøre et aldri så lite kupp på det som allerede er en av våre aller beste høyttalerkjøp! :) Fyne Audio Classic Vintage VIII er en av våre flotteste og kuleste høyttalere...
Fortsett
Bransjenyheter
Vårmessen 2024 - hva ønsker du deg tilbud på?

Vårmessen 2024 - hva ønsker du deg tilbud på?

  • 0
Programmet til Vårmessen 2024 begynner å ta form. :) Vi skal spille på MBL 101X-treme MKII, demonstrere Rega Naia, lansere et nytt platespillermerke, demonstrere "Årets Høyttaler" i Stereo+ og...
Fortsett
Vårmessen 2024 går av stabelen neste helg!

Vårmessen 2024 går av stabelen neste helg!

  • 0
Takk til alle som besøkte oss på Oslo HiFi Show...det var virkelig morsomt! :) Nå er det straks tid for messe igjen...om enn i litt mindre skala. 🥳 Neste helg har vi vår årlige vårmesse i...
Fortsett
Topp Bunn