Audiofile klassiske plater

U

utgatt60135

Gjest
Trenger tips om de beste innspillingene av klassisk musikk, helst på høyeste nivå kunstnerisk også. Alt av interesse unntatt Mozart, Beethoven, Hayden...
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.068
Antall liker
33.763
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19


Har hatt mye glede av denne i det siste. Både lyd og fremførelse er i referanseklasse.

La ellers ut en tråd med klassiske referanser for ganske lenge siden, skal se om jeg kommer opp med noe....
 
U

utgatt60135

Gjest
Takk, så en tråd i 2005 men det var veldig lite å få ut av den. Det er da endel folk her med interesse for klassisk. Jeg har en god del plater men kjøpte de fleste under en periode da jeg ikke var så opptatt av innspillingskvaliteten og de jeg kjøpte mye pga god lyd ble kjøpt på slutten av 80 tallet. Det må være mange godbiter spilt inn etter denne tiden.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.068
Antall liker
33.763
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...inger;action=display;num=1112084172;start=2#2

Postet disse som "Wilson" - kan vel fremdeles gå god for denne listen :)

Ellers kan jeg anbefale å sjekke ut flere innspillinger fra Pentatone Classics. Flere innspillinger med Julia Fischer, men også mye annet bra. Lyden er stort sett i ref.klasse. Har også kjøpt mye annet bra de siste par årene, så kan hende jeg kommer opp med flere.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Kjøp siste nummer av Absolute Sound på Narvesen (-25% rabatt på utenlandske blader akkurat nå) og les der de klasiske anbefalingene til Harry Pearson. Dette er hans super playlist når det gjelder god lyd på hovedsakelig klassisk musikk.....
 
P

Parelius

Gjest
Vinyl går jeg (feilaktig?) ut fra.

Janos Starker; Bach - Suites for unaccompanied cello complete, Mercury (Speakers Corner). (3 LP) Nydelig lyd. Musikken er jo, som de fleste vet, så som så...
 
K

kbwh

Gjest
;D

La meg legge til at CD-sporet på SACDen med Starkers innspilling av nevnte Bachmakkverk låter aldeles glimrende det også.
 
U

utgatt60135

Gjest
Kjøp siste nummer av Absolute Sound på Narvesen (-25% rabatt på utenlandske blader akkurat nå) og les der de klasiske anbefalingene til Harry Pearson. Dette er hans super playlist når det gjelder god lyd på hovedsakelig klassisk musikk.....
Takk for den. Løoer og kjøper..

(no Bach.)
 
U

utgatt60135

Gjest
Kjøp siste nummer av Absolute Sound på Narvesen (-25% rabatt på utenlandske blader akkurat nå) og les der de klasiske anbefalingene til Harry Pearson. Dette er hans super playlist når det gjelder god lyd på hovedsakelig klassisk musikk.....
Takk for den. Løper og kjøper..

(no Bach)
 
Topp Bunn