Audiocom Hifi - Litt om oss

Audiocom HiFi bilde.jpg

Nå har vi kommet godt i gang med å presentere noen av våre merkevarer. Det ble derfor naturlig med en litt mer inngående presentasjon av oss.​

Hvem

Audiocom Hifi er et nytt konsept i 2020 som drives fra Audiocom AS, et selskap som i år feirer en historie som strekker seg 35 år tilbake i tid. Hos oss finner du mennesker som er opptatt av musikk og lyd, samt at vi ikke er redde for å innrømme at vi også er litt utstyrsfreaker.

Hos Audiocom AS finner du mennesker med bred bakgrunn innen elektronikk, musikk, handel, produktutvikling og produksjon samt gründervirksomhet. Selskapet er solid, og har utmerket logistikk.

Den de fleste av dere vil møte i kontakt med Audiocom HiFi er meg, Glenn. Jeg har 30 års erfaring med HiFi inkludert høyttalerutvikling, og 20-års erfaring fra lydbransjen som inkluderer alle segmenter bortsett fra PA.

Jeg brenner for gode kundeopplevelser, gode lydopplevelser og eierglede. Etter å ha jobbet med entusiaster, ikke bare i Norge, men rundt om i verden, har det blitt klart at det finnes ulike tilnærminger til god lyd, og hobbyen generelt. Det er også noe av det som gjør bransjen så utrolig moro å jobbe i.

Agenturer/merkevarer

Alle våre nåværende og fremtidige merkevarer velges på bakgrunn av at det først og fremst må tilføre vårt sortiment noe vi ikke har, altså vil vi i så stor grad som mulig prøve å unngå merker som konkurrerer internt. Dette gjør det mer oversiktlig for våre kunder. Det andre punktet er at det må, i den grad det er mulig, tilby noe ekstra. Enten en ekstraordinær byggekvalitet, funksjon eller ytelse innenfor sin prisklasse.

Vi ønsker å tilby produkter for noen og enhver. Noen entusiaster har en vitenskapelig tilnærming, og ønsker produkter som er «åpne vinduer» mot kildematerialet. Andre har en søken og nysgjerrighet mot en gjengivelse som ikke nødvendigvis kan kvantifiseres som objektivt riktig gjengivelse, men som gir den aktuelle lytteren en følelse av nærhet til musikken. For mange handler Hifi også om en totalopplevelse. En kombinasjon av lytting, nysgjerrighet, søken og eierglede. På dette punktet er det mange likhetstrekk med andre entusiaster.

Hva vil du møte hos oss?

Her vil du møte en god blanding av objektivitet og nysgjerrighet. Du vil møte en ærlighet om at visse produkter og tilbehør under normale omstendigheter ikke vil kunne utgjøre noen forskjell i henhold til etablert teori. Samtidig vil du møte en anerkjennelse og forståelse for at disse samme produktene for mange oppleves som betydningsfulle.

Hos oss vil vi ikke aktivt selge deg kabler, men du vil møte forståelse for at dette har betydning for din reise, og vi vil i fremtiden gi deg mulighet til å låne et evalueringssett med kabler for selv å kunne avgjøre om dette er noe du ønsker å bruke penger på.

Jeg ønsker å veilede kunder til god lyd og eierglede, men at du som kunde tar avgjørelsen.

Hos oss er kundeservice åpen, så lenge jeg tilgjengelig. Jeg vil alltid tilstrebe å svare på eposter så fort som mulig, og vi vil være tilgjengelige på telefon normalt innenfor åpningstider, men vi kan avtale samtaler utenom.

Demo

Vi kommer i tiden fremover til å tilby ulike demomuligheter:

Demo hos kunde

I visse tilfeller vil vi kunne komme på besøk med produkter til kunder for å demonstrere og veilede.

Utlån:

Vi vil gradvis utvide med produkter for utlån mot faste betingelser.

Messer/events:

I tillegg til bransjemesser ønsker vi å reise rundt i Norge med vårt eget konsept.

Egne lokaler:

Vi jobber med mulighet for et godt show-/demorom i våre lokaler i Kristiansand.

Ambassadører:

Norge er et vanskelig land å opprettholde god forhandlerdekning i. Vi ønsker derfor å knytte til oss personer som mener de kan være gode ambassadører for våre merkevarer. Dette vil ikke være den typiske norske «referansekunden» men et opplegg underlagt regulering og belønning.

Forhandlere:

Vi er åpne for forhandlere på de merkevarene hvor dette er mulig. Noen av våre merkevarer er så gunstig priset at det ikke finnes marginer for et ekstra forhandlerledd.

Håper dere ble litt mer kjent med konseptet Audiocom HiFi. Jeg lever og ånder for kundekontakt, så kontakt meg gjerne for en hyggelig prat om lyd og lydprodukter.

Kommentarer

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
592
Torget vurderinger
14
Ser ut som et sikkerhetssertifikat har gått ut her. Beskjed er gitt videre!

Foreløpig er det kun JL Audio subwoofere som ligger ute, men mer kommer veldig snart.

Glenn
Har ikke gått ut, men er utstedt på mail.audiocom.no ikke audiocom.no. Må ha nytt sertifikat.

Glenn | Audiocom HiFi

Bransjemedlem
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
15
Sted
EYDEHAVN
Har ikke gått ut, men er utstedt på mail.audiocom.no ikke audiocom.no. Må ha nytt sertifikat.
Nettsiden er ikke mitt ansvar, men tilbakemeldingen jeg fikk er at det er OS på server hvor utfordringen ligger. Alle våre systemer er nylig flyttet over på ny og bedre server, men det har tydeligvis medført komplikasjoner. Sitter kompetente mennesker å jobber med saken, så det løser seg det.

Glenn | Audiocom HiFi

Bransjemedlem
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
15
Sted
EYDEHAVN
Skaff deg sertifikat på *.audiocom.no.
Da trenger du bare et.
Er som sagt ikke min jobb dette, og det er profesjonelle som håndterer server og hosting. Jeg regner med de vet hva de holder på med.

Min jobb er å fortelle dere hvor mye fantastiske ting vi har på HiFi-fronten :p:p

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
592
Torget vurderinger
14
Nettsiden er ikke mitt ansvar, men tilbakemeldingen jeg fikk er at det er OS på server hvor utfordringen ligger. Alle våre systemer er nylig flyttet over på ny og bedre server, men det har tydeligvis medført komplikasjoner. Sitter kompetente mennesker å jobber med saken, så det løser seg det.
Ja, ser at sertifikatet er korrekt med audiocom.no blandt SANs. De har sikkert glemt å legge inn audiocom.no som Subject Alternate Name (SAN) i server ssl config. Ordner seg nok.

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
1.082
Sted
Holmestrand
Er som sagt ikke min jobb dette, og det er profesjonelle som håndterer server og hosting. Jeg regner med de vet hva de holder på med.

Min jobb er å fortelle dere hvor mye fantastiske ting vi har på HiFi-fronten :p:p
Venter på demorom i Kristiansand. Da har jeg en en unskyldning for å besøke svigermor i Grimstad! 👍😃

Informasjon om bruker

Glenn | Audiocom HiFi
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
15
Link til alle artikler
5
Glenn | Audiocom HiFi sine annonser
Bransjenyheter
Audiocom HiFi - Presenterer årets høyttalernyhet

Audiocom HiFi - Presenterer årets høyttalernyhet

• 0
Audiocom HiFi har den store glede av å presentere AudioSolutions Overture MK3 - Kanskje den nye referansen i prisklassen?
Fortsett
Bransjenyheter
Audiocom HiFi - Minimesse sentrale Østlandet

Audiocom HiFi - Minimesse sentrale Østlandet

• 12
Lyst til å oppleve hvorfor FinkTeam får selv anerkjente anmeldere som Martin Colloms til å gå av skaftet? (Colloms er også høyttalerkonstruktør og har skrevet en av de mest kjente bøkene om High...
Fortsett
Bransjenyheter
Audiocom HiFi - Vi presenterer Canor Audio

Audiocom HiFi - Vi presenterer Canor Audio

• 4
Det er med stor glede Audiocom HiFi presenterer Canor Audio. En produsent med 25 års erfaring med eget merke, og som produsent for andre kjente merkevarer.
Fortsett
Bransjenyheter
Audiocom HiFi - Ny satsing fra en av Norges eldste distributører av lydprodukter

Audiocom HiFi - Ny satsing fra en av Norges eldste distributører av lydprodukter

• 6
Audiocom AS feirer i år sitt 35-års jubileum. Vi ønsker å markere dette med en helt ny satsing innen HiFi og High End. Utover høsten vil vi presentere produkter fra spennende produsenter med en...
Fortsett
Topp Bunn