Digitale avspillere Audiobyte - Black Dragon

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Etter mange år i denne hobbyen fandt jeg endelig den ultimate DACen. Her en stund vært veldig fornøyd med EC PD-1 siden den har vist seg å være en god match til mitt anlegg. Jeg må karaktisere mine høyttalere og komponenter som meget nøytrale. Jeg har vært avhengig av å bruke en DAC som ikke er for analytisk. Jeg har hatt Hegel HD20, HD11, EC PD-1, Bryston, NAD M-51, Arcam IrDac for å nevne de beste. Når en venn kom med denne Dacen fra Romania av alle steder viste anlegget seg fra en side jeg ikke trodde var mulig. Vi snakker som regel veldig stort om små forskjeller i hi-fi verdenen og for meg er en liten forbedring helt klart betydelig. Når det blir mange små forbedringer blir det store greier :) Det som skjedde med denne DACen var at bassen ble mer detaljert, bedre driv og timeing i musikken. Klangbalansen helt nydelig uten at det låter avrundet eller begrenser dynamikk. Den er fortsatt såpass nøytral at man hører klart forskjell på innspillinger og de som virkelig er dårlig serveres sådan. Gjennomsiktigheten er helt utrolig. Små nyanser man tror man har hørt kommer tydligere frem enn før.

Jeg må ærlig innrømme at når min venn fortalte om denne var tvilen meget stor og jeg regnet ikke med det som viste seg fra første spor. Det var ikke sånn at noe låt bedre med den ene eller andre her var det hakeslep i favør The Black Dragon fra sang til sang. Med min interesse for faget ønsker jeg å dele mine opplevelser og formidle dem videre. Hvis noen bor i området oslo, akershus er det muligheter for å høre den hjemme hos meg og eventuelt ta den med til andre. Jeg må takke Moiz audio for leveringen av dette herlige produktet. Lenge leve musikken. Nå skal jeg bare kose meg fremover. Musikken hjemme hos meg har aldri vært så avhengighetsskapende (huff det ordet var langt).
 
Sist redigert:

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Muligens beste uskjente high-end juvelen per krone i dag. At den kun ligger på 1800€ og ikke 4000€ er en gave til alle som trodde seriøs high-end var uoppnåelig. Ville likt å sett Stereo pluss tok med denne dacen i en grupperest mot MBL og andre overprisede produkter. Her er det 10000kr å spare for dere som f,eks vurderer Auralic Vega. Mulig ABD også er bedre?!
Selv har jeg hatt de fleste kritiker-roste dacene mellom 15000-20000kr pluss og ABD er et par hestehoder bedre og mer musikalsk.
Plusser vi på at den også har DSD, meget god pre og øretelefonutgang, så burde den dekke de flestes behov:cool:
 
Sist redigert:
Topp Bunn