Audio Technicas AT 33 serie

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Lys og skarp er den ikke , ganske nøytral og med stort og bredt lydbilde. Blir betegnet som varm/mørk av mange , men det avhenger mye av headshell / arm også.
    Dempes den for mye så mister man noe av det store og luftige bildet. Den er ikke like gjennomsiktig som elementer til 3xprisen og mere - kanskje derfor den oppleves som varm/mørk i noen oppsett. Masse godlyd for pengene er det uansett..........Jeg brukte min en stund med Thorens 160 / Sme 3009 II , men med et Jelco headshell.
    Nå sitter den i en 12 tommers Sony arm...................
     

    J.O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    652
    Antall liker
    453
    Torget vurderinger
    24
    Er det noen som har prøvd Art serien foresten?

    mvh J.O
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.667
    Antall liker
    1.250
    Er det noen som har prøvd Art serien foresten?

    mvh J.O
    Har en ART-9 i en Triplanar arm. Spiller meget bra. Rimelig nøytral, god sporing og med lite rillestøy.
    Kanskje ikke helt like pent, naturlig og gjennomsiktig som en Ortofon A95 som jeg også har, men forskjellen hos meg er liten, og uten direkte sammenligning ville jeg ikke savnet noe med ART'en. Anbefales herfra.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Lys og skarp er den ikke , ganske nøytral og med stort og bredt lydbilde. Blir betegnet som varm/mørk av mange , men det avhenger mye av headshell / arm også.
    Dempes den for mye så mister man noe av det store og luftige bildet. Den er ikke like gjennomsiktig som elementer til 3xprisen og mere - kanskje derfor den oppleves som varm/mørk i noen oppsett. Masse godlyd for pengene er det uansett..........Jeg brukte min en stund med Thorens 160 / Sme 3009 II , men med et Jelco headshell.
    Nå sitter den i en 12 tommers Sony arm...................
    Dette høres bra ut, det er akkurat noe slikt jeg er ute etter.
    Hva belaster dere denne AT33EV med?
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Etter kontakt med selger, så viste det seg at skruene var tapet til boksen. Hadde bare oversett dette og trodd det var en tape bit
    Super at en treffer slike selgere
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen enighet blandt folk om hvilken riaa som gjør underverker med AT33(ptg/ii)?
    Har Clones PA1 nå, men har ikke prøvd noe annet heller.
    Er jo igrunn veldig fornøyd, men siden veldig få(?) har PA1 finner jeg lite sammenlignings grunnlag. Og det gjør jo at noe klør litt..!
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Er det noen enighet blandt folk om hvilken riaa som gjør underverker med AT33(ptg/ii)?
    Har Clones PA1 nå, men har ikke prøvd noe annet heller.
    Er jo igrunn veldig fornøyd, men siden veldig få(?) har PA1 finner jeg lite sammenlignings grunnlag. Og det gjør jo at noe klør litt..!
    Det er vell neppe noen stor enighet om hvilken riia som er best til hva. Fryktelig mange riia som spiller bra med en bra pick up, spørs bare hvor mye du er villig til å betale for litt bedre lyd. For eksempel Thrichord Diablo, Jasmine, EC ECP2, ASR, Rega Aria og Avid Pulsus er alle meget bra riia, så test en av de å hør om det er verdt prisen.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har ikkje testa EV, men har fått høyre han ved to høve. Det er heilt klart ein slektning av PTG/II og SA, men eg har inntrykk av at han er noko feitare i klangen, og at han ikkje spelar så nyansert. Så kan han sikkert klare seg med meir moderat prisa armar og riaatrinn.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Sst

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    TEST av AT33EV
    Hva ble resultatet av testen og hva ble den evt testet opp mot?
    I mine ører så manglet det en del oppover, synes det manglet mye detaljer i toppen. Mellomtonen synes jeg var bra. og bassen synes jeg nesten ble for fet.
    Mulig dette kan ha med å gjøre at det manglet noe i toppen. MEN til prisen en betaler for denne, så er det nok et kjempekjøp. I sær hvis en mangler litt nedover. Har veldig lyst til å prøve PTG II etter dette, men har dessverre ikke råd for øyeblikket ( noen som har en brukt for salg, som ikke er brukt for mye? )

    For øvrig hadde jeg følgende andre jeg prøvde mot: Ortofon MC 30 super (liker denne) Ortofon Rohman ( Dette er min foretrukne pickup)
    Yamaha MC 1000 og Lyra Dorian. Prøvde også mot shure og phillips MM , men disse faller helt igjennom mot gode MCer (Synes jeg, på mitt anlegg i mine ører)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.977
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Benyttet meg av tilbudet til Platekompaniet og hentet hjem en AT33 Sa

    IMG_5937.jpg


    Har hatt både E, PTG og EV tidligere og likt alle godt, skal bli morsomt og høre denne foreløpig siste
    utgaven av AT33.

    IMG_5938.jpg


    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    1.924
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Benyttet meg av helgetilbudet på platekompaniet. Gikk for en PTG/II. Har en broket samling av diverse mc med uklart timetall og tilstand. Disse skal pensjoneres og stå parat til det klør i fingrene igjen. Nærmer meg 10 timer innspilling og må si meg meget fornøyd så langt. Står i en gyrodeck med saec arm og rega aria riaa. Stiller meg helt og fullt bak de gode tilbakemeldinger som disse har fått..
    A9E4B872-D534-4E6A-8F43-0803E70A46A1.jpg


    Mvh Atle
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Mobil bilder med dette så ikke bra ut... Vurderte å teste den på den nye armen men tror jeg står over. Kun brukt litt over 200 timer.

    ev.jpg

    ev2.jpg
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Tips til rimelig og god SUT eller head amp passende til AT33EV noen? Må være mer enn 100 ohm last for pu. Gjerne med velger.
    Har brukt for lavimpedant last som dreper dynamikken til en ellers meget god pu...
    Tips, ja takk!
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Tips til rimelig og god SUT eller head amp passende til AT33EV noen? Må være mer enn 100 ohm last for pu. Gjerne med velger.
    Har brukt for lavimpedant last som dreper dynamikken til en ellers meget god pu...
    Tips, ja takk!
    Hei
    er jo en 10 ohm nål og 0,3mV så ville tro den AT 650 som ligger på torget her vil passe i trinn to ,,,ca 22 Db (step up)
    Litt lesestoff
    https://www.vinylengine.com/step-ups-and-mc-cartridges.shtml
    https://eu.audio-technica.com/AT33EV
    Mvh Roy
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    2.562
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Tips til rimelig og god SUT eller head amp passende til AT33EV noen? Må være mer enn 100 ohm last for pu. Gjerne med velger.
    Har brukt for lavimpedant last som dreper dynamikken til en ellers meget god pu...
    Tips, ja takk!
    Hei
    er jo en 10 ohm nål og 0,3mV så ville tro den AT 650 som ligger på torget her vil passe i trinn to ,,,ca 22 Db (step up)
    Litt lesestoff
    https://www.vinylengine.com/step-ups-and-mc-cartridges.shtml
    https://eu.audio-technica.com/AT33EV
    Mvh Roy
    Den passer nok ja.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden fikk jeg ikke med meg før jeg bestilte en AT33PTG/II og fikk et hint…
    Uansett fin lese, og jeg tror det er riktig av meg å erstatte min veldig gamle AT-OC10 med PTG/II heller enn EV.
    Taim vill sjåvv.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Huff, min skal på verdens styggeste tonearm, men kanskje også den som det er enklest å trimme vta og azimuth på, The Well Tempered Arm. Få lagerproblemer også på slike.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Særdeles upraktisk. Jeg liker å ha plastdekselet på når grovarbeidet foregår, og da er det mye kjekkere å tre igjennom skruer fra undersiden enn å forsøke å treffe hylsemutre ovenfra.
    I tillegg er toppsiden på grammofonen min så industriell at ethvert forsøk på pent drukner.

    Låter bra ja. Alle flosklene, Voff, alle flosklene.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.369
    Antall liker
    83.771
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Særdeles upraktisk. Jeg liker å ha plastdekselet på når grovarbeidet foregår, og da er det mye kjekkere å tre igjennom skruer fra undersiden enn å forsøke å treffe hylsemutre ovenfra.
    I tillegg er toppsiden på grammofonen min så industriell at ethvert forsøk på pent drukner.
    Det forklarer jo saken. Takk for svar 😉
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skruer ovenfra er relativt nye AT-OC9X-serien. Den har fått gjengede hus. Men det er vel en annen tråd verd.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.493
    Antall liker
    8.029
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Godt at den innfrir. Super pickup til prisen.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå har ikke jeg hørt stratosfæriske pickuper som XV-1s på noen år, men i mine ører er den bare super.
    Fascinert av klangbalansen. Innenfor 0,2 dB.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.493
    Antall liker
    8.029
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Audio-Technica er gode på det der med nøytralitet og sånn.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    3.136
    Torget vurderinger
    0
    Snu skruene, da ser det bedre ut!
    Enig, men for mange vinyle vil det bli som å tre tråd gjennom nåløyet.....og det er ikke lett med skjelvende hender og artrose... ;)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    AT33 er litt vrien å montere, som sagt går det ikke å snu skruen egentlig, mine skruer var også lange for det.. Man kan ha nålebeskytteren montert, holde pickuppen med de to skruer fra bunden av og stramme litt på toppen, men det er litt vrient å stramme de to fra toppen av.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn