Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    396
    Torget vurderinger
    4
    Om jeg ikke husker feil så senka de printet i 75se for å få fysisk plass til kt150 i høyden.
    Videre mener jeg de kjører en annen trafo for å holde røra med driftsspenning (høyere på kt150 enn kt120).

Kan si det går fint med kt120 på vs115 (beregna på 6550), men det gir skikkelig varm trafo. Om det er det samme fra kt120 til kt150 vet jeg ikke.

Jeg har handla kt120 hos mala. Regner med de leverer kvartett med kt150 også.

Martin
    senke printet ja, hvor kan jeg få gjort det da? Audio Research har vel en timespris høyere enn advokater, kirurger og tannleger til sammen, så ser helst for meg en profesjonell DIY'er;)

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    396
    Torget vurderinger
    4
    "Pinnene" som printet er festet til skulle vært litt kortere. Det er visst plass til KT150 med deksel,men er "litt" trangt.Trenger nok mere luft rundt seg.

Skjermbilde.PNG

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    396
    Torget vurderinger
    4
    Går nok ikke så drastisk til verks som jeg nevnte i forrige post, men tror nok AR tar seg j***** godt betalt for tilsynelatende små inngrep. De skal tjene penger, det er klart. Når hver upgrade gjør alt så vannvittig mye bedre må det bety at foregående konstruksjoner er middelmådige, godt de stadig finner forbedringspotensiale.

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    396
    Torget vurderinger
    4
    "Pinnene" som printet er festet til skulle vært litt kortere. Det er visst plass til KT150 med deksel,men er "litt" trangt.Trenger nok mere luft rundt seg.

Vis vedlegget 658227
    Føler meg litt som Derrick, men selv Horst Tappert hadde vel spekulert i hvorvidt AR med vilje gjorde det litt for trangt for KT150 og hadde en plan for SE versjonen allerede når REF 75 ble lansert?

rotecop

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    112
    Hei Audio Research venner. Er på vei til å bytte ut min forsterker. Har RF 75 SE på lista mi (tenker meg KT150 rør) . Men er det noen som kan forklare en uvitende hva som er grunnen til at det ligger så mange til salgs pent brukt?

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    396
    Torget vurderinger
    4
    Hei Audio Research venner. Er på vei til å bytte ut min forsterker. Har RF 75 SE på lista mi (tenker meg KT150 rør) . Men er det noen som kan forklare en uvitende hva som er grunnen til at det ligger så mange til salgs pent brukt?
    Går vel rykter om SE +;)

Calmati

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Antall liker
    161
    Sted
    Bærum
    Det er nok en tilfeldighet. Men en super mulighet spør du meg.
    En av Audio Research aller beste forsterkere, bare å google.

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    2.041
    Torget vurderinger
    1
    Mange brukt? Typisk. Det var ingen brukte når jeg så etter en......

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    396
    Torget vurderinger
    4
    Det er nok en tilfeldighet. Men en super mulighet spør du meg.
    En av Audio Research aller beste forsterkere, bare å google.
    Fantastiske komponenter du har i oppsettet ditt=) Jeg har faktisk en Denafrips Ares 2 på vei som jeg skal bruke med REF 75, håper på god synergi.

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    446
    Ja, så det. ARC ble solgt til McIntosh noen år tilbake, og nå solgt til TWC Enterprises.

Hvordan forhold har trådstarter nå til ARC?
    Og kan man si at ARC i dag har noen forbindelser til gamle ARC annet enn navn og design?

Jeg ser med fordel på en «opprydning» i HiFi markedet. Jeg ønsker meg litt bort fra alle disse små brands som egentlig ikke tilfører noe nytt og ikke i særlig grad tar bransjen videre med ny teknologi.
    Yamaha f.eks har ressurser til grunnforskning og teknologiutvikling som man ser kommer til uttrykk i state-og-the-art produktene deres. Det er mer av det jeg ønsker.

Sist redigert:

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    3.587
    Sted
    BygdaMellomByene
    Torget vurderinger
    1
    Ja, så det. ARC ble solgt til McIntosh noen år tilbake, og nå solgt til TWC Enterprises.
    Her gjelder det å holde tunga rett i kjeften! :giggle:

ARC ble kjøpt av Fine Sounds Group i 2009, McIntosh i 2012. Fine Sounds kjøpte opp en hel perlerekke, til de selv ble kjøpt ut av McIntosh og noen andre røvere. Fine Sounds Group ble da omdøpt til McIntosh Group. Så kom de vel frem til at det nå var på tide å selge ARC og bli kvitt litt daukjøtt.

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    446
    Her gjelder det å holde tunga rett i kjeften! :giggle:

ARC ble kjøpt av Fine Sounds Group i 2009, McIntosh i 2012. Fine Sounds kjøpte opp en hel perlerekke, til de selv ble kjøpt ut av McIntosh og noen andre røvere. Fine Sounds Group ble da omdøpt til McIntosh Group. Så kom de vel frem til at det nå var på tide å selge ARC og bli kvitt litt daukjøtt.
    Takk for oppklaringen! ☺

Ville vært skeptisk til å kjøpe et dagens ARC produkt som stadig er på vandring mellom nye eiere. Man vet aldri filosofien til de nye eierne, kanskje skal dem kjappe seg å innhente investeringen, lage noe billiggreier på samlebåndet i Kina?

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    2.041
    Torget vurderinger
    1
    Mistenker at det er en vernet bedrift, så det kan hende det er en trygg investering, men som gir smått med avkastning.

At avkastningen er for liten tyder vel på at de ikke selger produktene for dyrt?

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    2.041
    Torget vurderinger
    1
    Ville vært skeptisk til å kjøpe et dagens ARC produkt som stadig er på vandring mellom nye eiere. Man vet aldri filosofien til de nye eierne, kanskje skal dem kjappe seg å innhente investeringen, lage noe billiggreier på samlebåndet i Kina?
    Så langt har det vel ikke gått ennå. ARC er vel fremdeles håndbygget i USA. Selv ICene er håndloddet.
    Ellers har vel de nåværende eierne satset på bling med art-deco designet på nyere produkter; i sterkt kontrast til det tidløse designet ARC sto for engang. Det er vel for å tekkes de nyrike......

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    3.587
    Sted
    BygdaMellomByene
    Torget vurderinger
    1
    At avkastningen er for liten tyder vel på at de ikke selger produktene for dyrt?
    Hva vet jeg? ARC og McIntosh har igrunn samme utstråling, stort lager med reservedeler, menneskelige og personlige produksjonslokaler med kort avstand mellom de på gølvet og admin. Og ikke minst - Made In USA. Rokker man ved noe av dette er de ferdige.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.113
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
    Torget vurderinger
    0
    Hva vet jeg? ARC og McIntosh har igrunn samme utstråling, stort lager med reservedeler, menneskelige og personlige produksjonslokaler med kort avstand mellom de på gølvet og admin. Og ikke minst - Made In USA. Rokker man ved noe av dette er de ferdige.
    Eg trur du har rett. Dessutan trur eg ikkje amerikanarane er i humør til å flagge ut særleg meir elektronikkproduksjon til Kina for tida....

MartinSandvik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    78
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    7
    Nye lederen er vel tidligere salgssjef for nordamerika.
    Vil tro han vet hva selskapet står for og hva potensialet er.
    Har ingen anelse om hvorfor han slutta i jobben tidligere? Kan være interresant for å spå framtiden.

Ang designet på de nye produktene, gs serien banet ny vei, men mener ref serien fortsatt er en revisjon av designet de siste 10 åra. Største oppdateringen på design fronten må være de sorte runde hjula istedet for de smale ovale fra tidligere modeller.

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    446
    Eg trur du har rett. Dessutan trur eg ikkje amerikanarane er i humør til å flagge ut særleg meir elektronikkproduksjon til Kina for tida....
    Amerikanerne er jo litt morsomme da. En del av dem synes å mene at made in USA er et kvalitetstegn. Og det er det jo seff ikke nødvendigvis.
    Om produktet er sammensatt i amerika, kina, taiwan eller norge, spiller ingen rolle. Det er kvalitetskriteriene som gjelder.
    Rart...ingen snakker om at iphone har dårlig kvalitet fordi den er kina produsert, men HiFi...da er det sterke meninger :)

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    3.587
    Sted
    BygdaMellomByene
    Torget vurderinger
    1
    For amerikanere er Made in USA naturlig nok viktig, for meg er Made in anywhere but China viktig. Har nok kinamikk som jeg ikke kan unngå.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    2.634
    Sted
    Sky No Limit....
    TQM (japansk = Total Quality Management) sørger for at et produkt holder den kvaliteten det er designet for.

Men, det levner ikke en snøballs sjans i helvete å tro at noen av dagens x/FI produsenter er der.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn