Audio Analogue?

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Hei

Er det noen her som har efraringer med Audio Analogue produkter? Tenker først og fremst på forsterkeren Puccini Settanta og cd spilleren Paganini 192/24. Er interresert i inntrykk både av lydkvalitet og kvalitet ellers på produktene. Jeg ser jo på bilder at utvendig byggkvalitet og design ser flott ut, men tenker på holdbarhet, evt feil osv.

Går med tanker om å bytte ut mitt Primare I21 / CD21 sett, og lurer jo da på om dette er en reell oppgradering eller ei.

Alternativt kan jeg oppgradere til Primare I30 / CD 31, men det blir jo noe dyrere, i alle fall nå som det er kampanje på AA produkter.

Trenger litt "hjelp" her, og det haster litt ;)

Mvh
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
AA sine produkter er meget gode, men tror neppe de vil være noe drømme match mot ikon, om du da ikke er av typen som foretrekker slank mellomtone og avslørende diskant.

Din elektronikk er såpass god at jeg ville anbefale deg til å oppgradere høyttalerene fremfor elektronikken.

Der vil du garantert få hørbart bedre lyd, mens om du skulle oppgradere elektronikken og beholde ikonene, så ville det kostet deg sjorta, med kun litt bedre lyd.
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Du vet det vel, men nevner det i tilfelle: pm audio har disse produktene på kampanje nå og noen selges som demo.
mvh
 
K

kathrine

Gjest
Hei!

Hadde for en tid tolbake en "Maestro Settanta" Int. forsterker.
God lyd og flott byggkvalitet.
Vh
S
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
jonas skrev:
AA sine produkter er meget gode, men tror neppe de vil være noe drømme match mot ikon, om du da ikke er av typen som foretrekker slank mellomtone og avslørende diskant.

Din elektronikk er såpass god at jeg ville anbefale deg til å oppgradere høyttalerene fremfor elektronikken.

Der vil du garantert få hørbart bedre lyd, mens om du skulle oppgradere elektronikken og beholde ikonene, så ville det kostet deg sjorta, med kun litt bedre lyd.
Ok... har alltid innbilt meg, ut fra det jeg har lest, at AA har en litt varm, fyldig lyd, uten særlig pågående diskant... Men, mulig det blir en dårlig match. Et høyttalerskifte liggger vel også i planene fremover, men har inntil videre beholdt Ikon da jeg har litt trangt om plassen der de står, og sånn sett så er de en av de høyttalerne jeg har fått til å fungere best der de står.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
haber skrev:
Hei

Er det noen her som har efraringer med Audio Analogue produkter? Tenker først og fremst på forsterkeren Puccini Settanta og cd spilleren Paganini 192/24. Er interresert i inntrykk både av lydkvalitet og kvalitet ellers på produktene. Jeg ser jo på bilder at utvendig byggkvalitet og design ser flott ut, men tenker på holdbarhet, evt feil osv.

Går med tanker om å bytte ut mitt Primare I21 / CD21 sett, og lurer jo da på om dette er en reell oppgradering eller ei.

Alternativt kan jeg oppgradere til Primare I30 / CD 31, men det blir jo noe dyrere, i alle fall nå som det er kampanje på AA produkter.

Trenger litt "hjelp" her, og det haster litt ;)

Mvh
Kan ikke gi deg spesifikke anbefalinger om AA-produkter, til det kjenner jeg de for dårlig. Har riktignok hatt et par i hus over kortere tid, og også hørt diverse AA-komponenter hos andre......
Men; det som alltid har slått meg er at de er musikalske........ Det kan man ikke si om alle HiEnd-produkter :(
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
haber skrev:
Ok... har alltid innbilt meg, ut fra det jeg har lest, at AA har en litt varm, fyldig lyd, uten særlig pågående diskant...
Jeg har en AA Maestro CD spiller og kan bekrefte at denne er veldig analytisk, legger ikke skjul på noe og har derfor et hav av detaljer.

Men jeg har ikke opplevd i verken mitt nåværende eller mitt forrige oppsett (Focal 1027Be) at det på noen måte låt skarpt eller på nien måte ubehagelig i diskanten (som da ikke skyldes dårlige innspillinger).
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har selv hatt AA Maestro Cd og forsterker, og det var forsterkeren som låt skarp under press (høyt volum).

Enig at AA er superdetaljert og låter <high-end> ved god matching.

http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=10

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=1338&zoneid=3

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=1619&zoneid=3

Andre kombo som jeg <tror> spiller rått om det matcher vil være Lyngdorf SDAI 2175 og CD-1

Copland 405 og CD283

Sugden A21SE

Prima Luna

Creek Desteny

Bladelius Tyr
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg kjøpte AA Bellini og Paganini rett fra bordet på messa i Horten for noen år siden. Et kraftig håndtrykk fra Pauls høyre neve avgjorde handlelen :)
Mine er altså ikke identiske med dagens modeller. Jeg måtte bare gjøre en liten mod på Bellini for å få den slik jeg ville. Ellers er alt slik jeg ønsker.
Innvendig er de bare helt nydelige. Hvor mange benytter gullbelagte baner på kretskortene?
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Audiomix skrev:
Jeg kjøpte AA Bellini og Paganini rett fra bordet på messa i Horten for noen år siden. Et kraftig håndtrykk fra Pauls høyre neve avgjorde handlelen :)
Mine er altså ikke identiske med dagens modeller. Jeg måtte bare gjøre en liten mod på Bellini for å få den slik jeg ville. Ellers er alt slik jeg ønsker.
Innvendig er de bare helt nydelige. Hvor mage benytter gullbelagte baner på kretskortene?
Har lest noen steder at fjernkontrollen ser fantastisk ut (og det gjør den jo), men at den er litt så som så i bruk. Har du noen erfaringer med det?
 
H

hobby

Gjest
Har engang i tiden hatt Maestor Settanta integrert. Var ikke så veldig fornøyd. Låt innpakket og lukket syntes jeg. Ville ikke ha byttet ut Primare, heller høyttaler slik andre nevner.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
haber skrev:
Har lest noen steder at fjernkontrollen ser fantastisk ut (og det gjør den jo), men at den er litt så som så i bruk. Har du noen erfaringer med det?
Ja, fjernkontrollen oser visuelt av kvalitet og ligger tungt og godt i hånden. Men knappene skrangler faktisk hvis du snur på fjernkontrollen og det høres ut som at det er noe løst inni den, men det skal visst være slik.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
limvingen skrev:
haber skrev:
Har lest noen steder at fjernkontrollen ser fantastisk ut (og det gjør den jo), men at den er litt så som så i bruk. Har du noen erfaringer med det?
Ja, fjernkontrollen oser visuelt av kvalitet og ligger tungt og godt i hånden. Men knappene skrangler faktisk hvis du snur på fjernkontrollen og det høres ut som at det er noe løst inni den, men det skal visst være slik.
Metall skrangling høres lettere enn plastikk ;)
Jeg har selvfølgelig hatt den oppe. Knappene ligger slik i metallhuset at de skrangler litt. Men hven sitter å rister på "klumpen"?
Den har samme funksjoner som kontrollene på forsterkeren.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Audiomix skrev:
limvingen skrev:
haber skrev:
Har lest noen steder at fjernkontrollen ser fantastisk ut (og det gjør den jo), men at den er litt så som så i bruk. Har du noen erfaringer med det?
Ja, fjernkontrollen oser visuelt av kvalitet og ligger tungt og godt i hånden. Men knappene skrangler faktisk hvis du snur på fjernkontrollen og det høres ut som at det er noe løst inni den, men det skal visst være slik.
Metall skrangling høres lettere enn plastikk ;)
Jeg har selvfølgelig hatt den oppe. Knappene ligger slik i metallhuset at de skrangler litt. Men hven sitter å rister på "klumpen"?
Den har samme funksjoner som kontrollene på forsterkeren.
I og for seg det samme om knappene skrangler litt, men funker den etter intensjonen? Har lest noe kritikk av at det ikke bestandig skjer noe når man trykker på knappene...
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
haber skrev:
I og for seg det samme om knappene skrangler litt, men funker den etter intensjonen? Har lest noe kritikk av at det ikke bestandig skjer noe når man trykker på knappene...
Hos meg merker jeg ikke noe til det problemet du nevner her. Eneste jeg syntes kan være et lite irritasjons moment er at den er litt treg ved bytte av spor. F.eks hvis du lytter til spor 1 og plutselig vil hoppe til spor 5 kan man ikke trykke fire ganger i raskt tempo på spor skifte knappen, men man må la spilleren rekke å kommet innom hvert enkelt spor. Hvis man trykker på stopp først har man ikke dette problemet.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Mener også å huske at den bør være innen en viss kort vinkel og avstand om den skal fungere.

Kuleste fj kontrollen jeg har hatt var til en Rel sub. Den er dritsjapp og så virket den selv om jeg oppholt meg i naborommet.

Har du tenkt å kjøpe nytt eller brukt?
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
jonas skrev:
Mener også å huske at den bør være innen en viss kort vinkel og avstand om den skal fungere.

Kuleste fj kontrollen jeg har hatt var til en Rel sub. Den er dritsjapp og så virket den selv om jeg oppholt meg i naborommet.

Har du tenkt å kjøpe nytt eller brukt?
Hadde tenkt meg nytt ja.
 

Joar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
308
Antall liker
335
Torget vurderinger
3
Jeg er rimelig fornøyd med spilleren min. Den spiller bra sammen med primaren.
Masse detaljer og stort lydbilde.

Elektronikken er dog litt treig; tar litt tid å lese cd'en/evt. finne ut at det er "no disc"

Konstruksjonen er rå, untatt selve cd skuffa. Synes godt de kunne brukt litt mer penger på den.
Kraftig blått led lys når den står i standby. Må sette tape foran når jeg skal se film ::)
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Det ble kanskje litt feil fokus her. Avanserte funksjoner på fjernkontroll osv er vel tross alt ikke det viktigste. Det jeg var ute etter var om AA sine produkter spiller MUSIKK på en bra måte, og om de kvalitetsmessig holder mål. Vil jo helst ikke kjøpe noe som evt befinner seg mer på service enn i min stue for å si det sånn. Ikke at jeg har noen som helst grunn til å tro at AA sine produkter har mye problemer! Ville bare ha litt brukerefraringer. Og det har jeg jo fått noen av, takker for det :) Tar gjerne i mot flere, som går på de lydmessige prestasjoner først og fremst. Ser jo at noen advarer mot å koble Puccini og Paganini mot Dali Ikon....?


Mvh
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
haber skrev:
Det jeg var ute etter var om AA sine produkter spiller MUSIKK på en bra måte, og om de kvalitetsmessig holder mål. Vil jo helst ikke kjøpe noe som evt befinner seg mer på service enn i min stue for å si det sånn. Ikke at jeg har noen som helst grunn til å tro at AA sine produkter har mye problemer! Ville bare ha litt brukerefraringer.
Vet at noen eldre komponenter hadde et dårlig display, der "piksler" ble mørke en etter en. Men dette er visst fikset på de nyere modellene. Har iallfall ikke hatt noe som helst problem med min 2 år gamle Maestro CD spiller.
 
Topp Bunn