AT33PTGII, Feickert og rot.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Hmm, var fornøyd med min PTGII men noe har skjedd, vet ikke helt hva.
Tenkte jeg skulle teste litt crosstalk med en Feickert 7" plate, dårlig ide!
Bakgrunden er at jeg driver å spille plater inn på bånd, og JJ Cale "5" sto for tur. Denne er hentet brukt fra en velrenommert brukthandler. Har spilt denne mange ganger, men plutselig, på Lou Easy Ann var stemmen hans svevende i begge høyttalere og det vrengte, mest i venstre høyttaler.
Prøvde med null anti skating men det hjalp ikke, og ja, nålen er ren og spilleren er i water. (Pickuppen er satt opp med en Løfgren A mal til Micro CF1 armen og jeg har sittet i timesvis stirrende på nålen hvor den hviler på et speil)
Abstinenserne kom fort, og antidepresiva hentet ut av skapet, computeren hentet og koblet til riaa utgangen, Feickert platen satt på og bruksveiledning for kanalseparasjon hentet fra nettet. Har ikke Feickert sin software, bruker en FFT analyse på den bærbare, også til justering av bias på kassettspilleren.
Det er noe med at spor 3B, venstre kanal spilles, man måler da venstre kanal, og da måler man høyre kanal for å se hvor mye lekkasje der er i den kanalen når venstre spiller.
Da spiller man spor 3C, høyre kanal og gjør samme der og da har man venstre-høyre og høyre til venstre separasjon.
Det gikk ikke så himla bra:
Venstre: venstre -7,4 db peak
høyre -22,6 db peak. Diff 15,2 db
Høyre : høyre. -6,5 db peak
Venstre - 35,5 db peak Diff 29 db
På sporingstesten går de to første bånd ok, på den tredje, +14 db vrenger det i venstre og det umuligt å gjøre noe med dette så det blir likt i kanalene, selv med antiskating på null.
En eldre Stanton 681EEE klarer samme, men på +14 begynner vrengingen i høyre. Spiller denne JJ Cale platen går det fint i begynnelsen, stemmen er i midten, fokusert, men der kommer litt vrenging der også utover, men i høyre kanal.
Har også målt 1khz stereo balanse og 1 khz crosstalk ute av fase spor uten å ha kommet noen vei.
Ok, platen kan være litt dårlig men nå har jeg brukt det meste av dagen på papirstykker under hver sin side av pickuppen men nå har jeg rotet meg bort, og de antidepressiva har ikke begynt å virke endda.
Må jeg kaste pickuppen i søpla eller kan noen finde en rød tråd i dette rotet?
Legger ved Stereo (1 khz ute av fase) og cross (1 khz stereo balanse)
 

Vedlegg

Sist redigert:
Topp Bunn