AT-RECORDINGS Authentic sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    Tror du burde se på innfade på spor 1 også. Det kommer litt brått på, og det er en rar lyd der også. Dette er småpirk fra min side da, og ikke veldig kritisk. Men det er fint om alt var 100% sømløst, selv om jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å få til. Av og til har jeg jukset det til med å bruke klipp av bakgrunnslyd som en del av crossfades, hvis du skjønner?

    Det som f.eks BIS gjør er å la det være flere sekunder (som er litt mye) med stille rom, altså bakgrunnslyden i rommet, før musikken starter. Dette fungerer fint for å forberede lytteren synes jeg. Det samme på slutten.
    Takk! Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. For min del er det en avveiing siden dette har undertittelen Authentic sound. Bruker ikke mer fade enn høyst nødvendig var utgangspunktet og å gjøre ting annerledes er en del av konseptet, men ikke noe er hugget inn i sten:)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    4.652
    Antall liker
    3.971
    Torget vurderinger
    2
    En hel gjennomspilling. Får ta en lytt neste gang jeg er nede hos yngstedatter når hun spiller på sitt Boosey & Hawkes Sovereign 967.
    Dette med naturlig pustelyd og ventil lyder er noe jeg liker. Det høres jo live når det spilles og skal dermed være til stede på opptak også.
    Ikke alle som mener det samme.
    Mellomste datter spiller kornett, og tidvis solo. Hennes instrument er ett Boosey & Hawkes Sovereign (dirigentens foretrukne instrument i korpset).
    Når hun har solist jobben får hun bruke en Schilke. Påtakelig mye mindre lyd fra ventilene der. Metall ventilstyring vs plast?

    Litt om instrumentet som er benyttet på denne innspillingen for nerder




    Føler at når en hører live er det mindre pinpointing. Må høre dette flere ganger. Skulle vært artig å gitt yngste datter noen av notene..
    Ble liggende på dette lydnivå.

    Screenshot_20211102_130222_com.soundmeter.app~2.jpg
     

    Sluket

    2FAT2FLY
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    46.188
    Antall liker
    64.369
    Torget vurderinger
    19
    På en live konsert er det også relativt begrenset "pinpointing" i forhold til hva enkelte hififolk etterstreber.....
     

    Asbjørn

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    28.199
    Antall liker
    18.167
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    På en live konsert er det også relativt begrenset "pinpointing" i forhold til hva enkelte hififolk etterstreber.....
    På en live konsert med grovmessing (tuba, eufonium) i en steinkirke er ikke «steike, hvilken pinpointing!» det første man tenker på, nei. Hvis man i stedet setter mye grovmessing i en gymsal for å øve er omtrent det eneste som kan «pinpointes» klirringen fra lysarmaturene i taket. Men det er en tyngde og et trøkk som kan sette varige spor.

    Instrumentene har hverken et frekvensspektrum eller transientforløp (to sider av samme sak, egentlig) som ligger til rette for rask og presis lokalisering av lyd. For mine ører er det lettere å lokalisere bilyder fra ventiler og lepper her enn selve musikken. Det opplever jeg som helt riktig.
     

    Syncrolux

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    6.340
    Antall liker
    4.373
    Sted
    Bygda
    Torget vurderinger
    1
    En ting som er litt kult med opptak som gjøres med spaced-omni mik-par som dette her, er at stereobildet er relativt stabilt selv om man flytter seg litt off-center. Det samme kan overhodet ikke sies om panorert mono.
     

    Valentino

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    19.569
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Ottestad
    Skikkelig bak bølgen her. Hvorfor fungerer ikke stereoanlegget når man kan kjøpe opptak det inviteres å dissekere?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    12.927
    Antall liker
    7.206
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Skikkelig bak bølgen her. Hvorfor fungerer ikke stereoanlegget når man kan kjøpe opptak det inviteres å dissekere?
    To bra anlegg ville være hjelp, og litt reservekomponenter på lager i tillegg. Lett å si for oss med samlertendenser :)
    Ekstra salt i såret kan være at disse opptakene er som skapt for nærfeltslytting på dipoler, og ekstra hvis systemet har en mørk tilt i spekteret. Kirkeakustikk tjener på det, både åpenheten og de lave frekvensene, jeg beskriver det som "katedralen puster".
    Ellers er det mye jeg kunne kommentere om instrumenter og musikken, men tiden er begrenset,.Har ikke fått lyttet skikkelig til opptakene enda, og driver og øver intenst til Siddis Brass i helgen. Etter det kan det komme utredninger .....
     

    Valentino

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    19.569
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Ottestad
    På den tangenten: Defrost Youth Choir skal gjøre konserter sammen med Brøttum Brass 11. og 12. desember. Det tror jeg blir heftig; de skal blant annet gjøre Lux Aurumque (her med Black Dyke Band) av Eric Whitacre sammen. BB er itte ille.
     

    The Shy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    7.783
    Sted
    Langesund
    Brukes det noe slikt?

    Synes forreste at pinpoint er temmelig bra på de siste sporene
    mikrofon.jpg
     

    The Shy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    7.783
    Sted
    Langesund
    Søkte bare på det du skrev, og har fått med meg at du spurte om hvilken mikrofoner som var i bruk.

    Søket ga dette resultatet.

    mic.PNG
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    Jeg holder kortene litt inntil brystet på hva og hvordan offisielt, men dere jeg kjenner får vite alt dere lurer på uoffisielt😊
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    Tenkte å skrive litt om selve opptaksteknikken.

    Mitt formål med dette selskapet er å lage opptak slik jeg liker å høre musikken. Derfor har jeg bevisst latt være å følge noen standarder eller gjøre slik som andre gjør.

    Min tilnærming har her også vært å ta utgangspunkt i et ønsket lydbilde for så å anskaffe utstyr som kan oppnå lydbildet. For at en solo Ephonium plate skal være interessant å høre på fra A-Å har jeg brukt den akustikken som jeg har tenkt skal gi ønsket lydbilde. Mikrofonplasseringen er veldig viktig og avgjørende. Siden det ikke gjøre noe med opptaket i etterkant avgjør mikrofonplasseringen blir EQ/timbre, lengde og styrke på etterklang, tidlige refleksjoner, pin point og størrelse på lydbildet.

    Undertittelen: Authentic sound beskriver målet om at lydbildet skal være så tett på slik det oppleves fra et punkt i rommet. Det er veldig hyggelig at dette målet er blitt bekreftet allerede i tråden. Er spent på hva @ottone skriver når han er ferdig med Siddis, både ephoniumspillet og lyden.

    Kos dere i helgen med både Hi-fimesse og brassband 😊
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    AT-RECORINGS har fått sin første anmeldelse idag. Kjenner det er skikkelig stas at noen utenfra har klart å fange intensjonen vår med Albumet. Veldig morsomt at han flere ganger sier at et soloalbum kun med euphonium frister til gjentakelse 😊

    Magnus Andersson skriver blant annet:

    "Når et eufonium står frem som soloinstrument trenger jeg ikke annet enn å beskrive platens grunnforutsetninger for å skape en fengende overskrift. Det hele er så spesielt at jeg vil tro at de færreste har hørt en plate som denne tidligere. Det var i alle fall første gang for meg, og når det klinger så godt som med Bente Illevold bak munnstykket lytter jeg gjerne mer."

    "Platen går via Telemanns Fantasi i a-moll (originalt i h-moll) for solo fløyte, til Illevolds egen transkripsjon av Paganinis Caprice nr. 24 for solo fiolin, den siste i sjangeren som fiolinvirtuosen skrev, og som har vært et yndet objekt for komponister opp igjennom historien å transkribere. Også her er det noe med umuligheten av å oversette dette variasjonsverket til eufoniumets forutsetninger (mange vil nok si at det er umulig å spille stykket på fiolin også), men Illevold viser seg som en suveren virtuos."

    "Illevold får dermed avslutte platen med sin unike måte å forme eufoniumklangen som sang, og når det høres ut som dette kan jeg godt høre flere plater med solomusikk for eufonium."

    "Dette er AT-Recordings første plate, så det er bare å gratulere dem med vel overstått debut og gratulere lytterne for at nok en seriøs aktør gjør musikklivet rikere."


     

    Valentino

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    19.569
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Ottestad
    Master handlet (Endelig er stereoen slik den skal være).
    Er nok noe for forkjølet for kritisk lytting, men kanskje jeg bare skal nyte? Bach-suiten er i allefall helt herlig.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    4.411
    Antall liker
    2.901
    En liten tanke om formater for distribusjon og Hi-Res.

    Musikk er så mangt og disse eufoniumopptakene skiller seg fra mye annet pga. fraværet av høyre frekvenser.

    Når jeg bruker HD-analysen i Audirvāna, som er utviklet av franske Ircam, så ser vi fort at definisjonen av HD bestemmes av både Dybde (Bitdepth) og Båndbredde (Bandwidth).

    I dette tilfellet, opptak av eufonium, ser vi at lyden ikke utnytter båndbredden i Hi-Res.

    Så jeg reiser spørsmålet: Trenger man Hi-Res for å distribuere lyden av denne typen musikk? Er Hi-Res overkill for dette opptaket?

    🤔

    9B1D1617-CC3D-4A1F-B5A7-1549E278F678.jpeg
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    Hei

    High-res diskusjonen er interessant. Svarer får man enklest ved å downsample og teste. Hører man ikke forskjell har man svaret der.

    Årsaken til at jeg tar opp i 88Khz er at min meninger at 44khz er for lite. 48Khz hadde holdt, men hvis man skal downsample til redbook går 88Khz nøyaktig opp med 44hz.

    Jeg mener ting låter best i orginalformatet det er tatt opp i, men 88Khz til 44khz gir lite kompromiss.

    AT-RECORDINGS sin filosofi handler om at lyden skal være autentisk uten noe etterbehandling. Ser mange lowbrass mennesker roser Bente Illevold for sin fantastiske klang i instrumentet og naturlige musikalitet at de ikke har hørt dette før. Dette mener jeg er et resultat av at opptaket og postproduksjonen "slipper henne fri" og at det låter mer som om man hadde hørt henne live enn ved en tradisjonell produksjon. Dette handler lite om formatet, men 88Khz begrenser hvertfall ikke.

    AT-RECORDINGS forsøker ikke gå innunder paraplyen high-res, men innrømmer at hvis man skal hendvende seg til audiofile vil 16 bit redbook eller Mp3 være for lavt.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    4.411
    Antall liker
    2.901
    Hei

    High-res diskusjonen er interessant. Svarer får man enklest ved å downsample og teste. Hører man ikke forskjell har man svaret der.

    Årsaken til at jeg tar opp i 88Khz er at min meninger at 44khz er for lite. 48Khz hadde holdt, men hvis man skal downsample til redbook går 88Khz nøyaktig opp med 44hz.

    Jeg mener ting låter best i orginalformatet det er tatt opp i, men 88Khz til 44khz gir lite kompromiss.

    AT-RECORDINGS sin filosofi handler om at lyden skal være autentisk uten noe etterbehandling. Ser mange lowbrass mennesker roser Bente Illevold for sin fantastiske klang i instrumentet og naturlige musikalitet at de ikke har hørt dette før. Dette mener jeg er et resultat av at opptaket og postproduksjonen "slipper henne fri" og at det låter mer som om man hadde hørt henne live enn ved en tradisjonell produksjon. Dette handler lite om formatet, men 88Khz begrenser hvertfall ikke.

    AT-RECORDINGS forsøker ikke gå innunder paraplyen high-res, men innrømmer at hvis man skal hendvende seg til audiofile vil 16 bit redbook eller Mp3 være for lavt.
    Det var ingen kritikk mot opptaket. Men Ircam-analysen minner oss om hva opptak og lagringsmedier er. I mange tilfeller er hi-res bortkastet kapasitet, men gode opptak er aldri bortkastet.

    Jeg venter i spenning på neste utgivelser. Da kommer nok båndbredden på 88 kHz til sin rett også. Eufonium-solo er og blir en spesialøvelse :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    Det var ingen kritikk mot opptaket. Men Ircam-analysen minner oss om hva opptak og lagringsmedier er. I mange tilfeller er hi-res bortkastet kapasitet, men gode opptak er aldri bortkastet.

    Jeg venter i spenning på neste utgivelser. Da kommer nok båndbredden på 88 kHz til sin rett også. Eufonium-solo er og blir en spesialøvelse :)
    Tok det ikke som kritikk heller. Fint med litt filosofering. Headroom er litt undervurdert innen hi-fi og selv euphoniumopptak kan nyte godt av dette. Tror analysen til audionirvana er litt streng.
     

    Asbjørn

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    28.199
    Antall liker
    18.167
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Apropos headroom, det kunne vært mulig å legge inn litt mer dynamisk headroom. Replay gain hos meg ser album peak på -0,066 dB (0,992373) og foreskriver album gain på -5,97 dB. Med andre ord er det første min avspillingskjede gjør med albumet å skru ned volumet til ganske nøyaktig halvparten. Med 24 bits bitdybde er det mer enn nok plass nedover, så det er ikke nødvendig å normalisere til peak = 0 dBFS.

    Det påvirker ikke dynamikken i opptaket, bare hvor tett opp mot full utstyring man legger toppene.
     

    Valentino

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    19.569
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Ottestad
    ^Det er vel nettopp slike opptak i et rom hirez er til for.

    Peak ved -6 dBFS minner meg litt om CD-ens barndom, før man fant ut at man kunne bruke den ekstra Volten til å gjøre ting dobbelt så høyt som de andre.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    12.927
    Antall liker
    7.206
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har begynt å lytte seriøst til opptakene med Illevold nå, og det første som slår meg er det direkte inntrykket av disse forskjellige kirkerommene.
    Jeg kjenner instrumentet godt, og har hørt Bente før, men her er det rom og akustikk som gir meg den første opplevelsen.
    På Bach-suiten høres etterklangen litt mot høyre hos meg, det er ikke noen jeg opplever slik i virklige rom. Etterklangen kler musikken, og maskerer utfordringene med pust i musikken som er skrevet uten pauser. Jeg mener å høre en type etterklang som er typisk for nyere steinkirker, med plane vegger uten mye dispersjon. Da klinger hovedtonen tydeligere, det blir som en forlengelse av avslutningstoner, og det fungerer til enkle besetninger og soloinstrumenter. I gamle steinkirker med mye ornamamentikk, søyler og utspring opplever jeg mer utjevning av frekvenser, selv med like lang etterklangstid.
    Er det mulig å få hint om hva slags mikrofoner som er brukt, og oppsettet i de forskjellige lokalene?
    (gjerne PM hvis ønskelig)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    Så flott at du har begynt den seriøse lyttingen. Det er først og fremst for sånne som deg denne platen er laget til. Klassiskmusikkkyndig og opptatt av lyd.

    Jeg ønsker ikke dele alt, men jeg bruker kun DPA mikrofoner og det er brukt kun to mikrofoner på alle opptakene.

    At akustikken blir skjev er et resultat av at klokkestykket på eufoniumen ikke peker rett opp. I et virkelig rom vil ørene være plassert lenger unna og derfor vil blandingen direktelyd og etterklang maskere retningen av de første refleksjonene mere.

    Morsomt at du hører meningen med bruket av lang etterklang på Bach. Det maskerer de lange frasene og pustene på en ok måte synes jeg. :giggle:

    Skal se om jeg finner bilder av Ullensaker kirke.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    12.927
    Antall liker
    7.206
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg liker veldig godt å høre den tydelige forskjellen på akustikken i de tre kirkene. Jeg kjenner ingen av dem, og vet ikke hvor mye av forskjellen som skyldes mikrofonplassering og oppsett, men syns det kler de forskjellige stykkene godt.
    Jeg hører at Bach og Telemann er spilt inn i samme rom, her er det vel Ullensaker Kirke, men de to andre er jeg litt usikker på. Er det Paganini og Robson som er spilt inn i Jar Kirke, og resten Østenstad?

    Med litt avstand kan man unngå mye pustelyd, det er ikke for mye her og såpass vil jeg gjerne høre når kvaliteten på illusjonen er på dette nivået.
    Lyd av ventiler er interessant, det kan ofte være en utfordring. Jeg liker å høre litt, men mekanisk ventilstøy bør reduseres til et minimum. Mekanisk støy er slag fra ventiler som treffer topp og bunn av ventilsylinder, klikk fra metallfjær under ventilen, slark i styresporet på ventilen, eller klikk fra løse smådeler. Moderne instrumenter har blitt gode på dette, med mekaniske slitedeler i plast, gummidempere over og under fjærene, og gjerne plastbelagte fjærer. Mekanisk ventilstøy er da litt opp til utøveren, i form av godt vedlikehold, valg og skifting av slitedeler, men også hvordan kraft disponeres i ventilbevegelsene.
    På dette opptaket hører jeg lite mekanisk ventilstøy, som forventet av en ny Shires toppmodell. Jeg har ikke prøvd en Shires enda, men de har rykte på seg for å være i teknisk toppklasse.
    Det som høres mest fra Illevold her er ventillyd som kommer av at man hører et lite blipp i luftstrømmen for hvert ventilskift. Det er lyd som projiseres ut av klokkestykket, og høres best (av og til sjenerende godt) på næropptak med mikrofoner over klokkestykket. Disse lydene er ikke til å unngå, og jeg liker å høre det. For lyttere som er fortrolige med instrumentet og sjangeren oppleves ofte denne ventillyden som et positivt bidrag med inntrykk av nærhet og intimitet.
    I disse opptakene hører jeg overraskende nok mest slik ventillyd på Bach og Telemann, sporene fra Ullensaker, med mest etterklang og antatt lengst mikrofonavstand. For meg indikerer det høy mikrofonplassering, og kanskje en annen mikrofontype (direktive?), enn fra de andre to lokalene.
    Sannsynligvis tar jeg feil om flere ting her, men syns det er både moro og lærerikt å prøve å resonnere ut fra det jeg hører.
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    2.234
    Torget vurderinger
    0
    Jeg liker veldig godt å høre den tydelige forskjellen på akustikken i de tre kirkene. Jeg kjenner ingen av dem, og vet ikke hvor mye av forskjellen som skyldes mikrofonplassering og oppsett, men syns det kler de forskjellige stykkene godt.
    Jeg hører at Bach og Telemann er spilt inn i samme rom, her er det vel Ullensaker Kirke, men de to andre er jeg litt usikker på. Er det Paganini og Robson som er spilt inn i Jar Kirke, og resten Østenstad?

    Med litt avstand kan man unngå mye pustelyd, det er ikke for mye her og såpass vil jeg gjerne høre når kvaliteten på illusjonen er på dette nivået.
    Lyd av ventiler er interessant, det kan ofte være en utfordring. Jeg liker å høre litt, men mekanisk ventilstøy bør reduseres til et minimum. Mekanisk støy er slag fra ventiler som treffer topp og bunn av ventilsylinder, klikk fra metallfjær under ventilen, slark i styresporet på ventilen, eller klikk fra løse smådeler. Moderne instrumenter har blitt gode på dette, med mekaniske slitedeler i plast, gummidempere over og under fjærene, og gjerne plastbelagte fjærer. Mekanisk ventilstøy er da litt opp til utøveren, i form av godt vedlikehold, valg og skifting av slitedeler, men også hvordan kraft disponeres i ventilbevegelsene.
    På dette opptaket hører jeg lite mekanisk ventilstøy, som forventet av en ny Shires toppmodell. Jeg har ikke prøvd en Shires enda, men de har rykte på seg for å være i teknisk toppklasse.
    Det som høres mest fra Illevold her er ventillyd som kommer av at man hører et lite blipp i luftstrømmen for hvert ventilskift. Det er lyd som projiseres ut av klokkestykket, og høres best (av og til sjenerende godt) på næropptak med mikrofoner over klokkestykket. Disse lydene er ikke til å unngå, og jeg liker å høre det. For lyttere som er fortrolige med instrumentet og sjangeren oppleves ofte denne ventillyden som et positivt bidrag med inntrykk av nærhet og intimitet.
    I disse opptakene hører jeg overraskende nok mest slik ventillyd på Bach og Telemann, sporene fra Ullensaker, med mest etterklang og antatt lengst mikrofonavstand. For meg indikerer det høy mikrofonplassering, og kanskje en annen mikrofontype (direktive?), enn fra de andre to lokalene.
    Sannsynligvis tar jeg feil om flere ting her, men syns det er både moro og lærerikt å prøve å resonnere ut fra det jeg hører.
    Veldig morsomt med en slik tilbakemelding Ottone. Tusen takk! Du fanger problemstillingene på en veldig god måte. Robson er også spilt inn i Ullensaker faktisk.
    På Robson, Illevold og Paus ønsket jeg å maskere "blippet", mens i Ullensaker ha det med for å få mer nærhet så den lange etterklangen ikke skulle oppleves kvelende. :)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    4.652
    Antall liker
    3.971
    Torget vurderinger
    2
    Artig dette med ventil og klaffe lyder fra instrumenter. For meg gir slike lyder en nærhet til utøver og instrumenten og hører liksom til fremførelsen av musikk. Men noen instrumenter gir en hard, kald og litt skranglete kjip lyd som for min del er uønsket. Men dette gjelder billige nybegynner instrumenter. Den gode lune varme lyden av mekanikken får en fra kvalitets instrumenter. Tror det står i linken jeg la ut at Shires har litt merventillyder enn andre om jeg husker riktig.
    Nevnte dette med lyder fra instrumenter på opptak for noen år siden. Da ble det nærmest latterliggjort. Slikt er normalt ikke å høre på opptak og var nærmest sett på som en dårlig egenskap fra avspilling utstyret.
     

    HoJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    7.783
    Antall liker
    6.082
    Sted
    Stavanger
    Min datter holdt på å gi opp korps-livet på grunn av grusom klang i althornet som hun hadde i junior-korpset. Hennes bror som spiller i hovedkorpset klarte heldigvis å overtale ho (etter to måneders pause) å begynne igjen. Da hoppet hun rett over til hoved-korpset og fikk nytt althorn. Etter første strofe begynte hun å bli våt i øynene. "Dette låter jo flott" - sa ho. Hun øver nå jevnt og trutt, og storkoser seg med instrumentet. Skummelt hva billige instrumenter kan gjøre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn