Asus Xonar Essence III

T

Tittentei

Gjest
Asus Xonar Essence III er det nye flaggskipet til Asus. Dette ser veldig spennende ut. Fullbalansert med fjernkontroll, preampfunksjon, balansert og single ended hodetelefonutgang, motoriserte stepped attanuators, full støtte for DSD m.v.

GNJKKK0.jpg


Det foreligger ikke noe prisinformasjon enda, men det går rykter om MSRP på $1600.
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.491
Antall liker
1.005
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Hvorfor kjører de ikke 4 Pin XLR nå som det endelig ser ut til å bli normen? Kan de ikke lese? De har skjønt at folk vil ha balansert, men gidder ikke sjekke hva slags kabler som gjelder.

Men ellers spennende, særlig slik visse brukere her inne har skrytt av forgjengeren.
 
T

Tittentei

Gjest
Hvorfor kjører de ikke 4 Pin XLR nå som det endelig ser ut til å bli normen? Kan de ikke lese? De har skjønt at folk vil ha balansert, men gidder ikke sjekke hva slags kabler som gjelder.

Men ellers spennende, særlig slik visse brukere her inne har skrytt av forgjengeren.
Sikkert på grunn av formfaktor, men er helt enig. Det er sånne små blemmer som får en til å lure på om R&D sover.

Spennende, absolutt, men det mister litt av sjarmen om ryktene om prislappen er sann.
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.491
Antall liker
1.005
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Hvorfor kjører de ikke 4 Pin XLR nå som det endelig ser ut til å bli normen? Kan de ikke lese? De har skjønt at folk vil ha balansert, men gidder ikke sjekke hva slags kabler som gjelder.

Men ellers spennende, særlig slik visse brukere her inne har skrytt av forgjengeren.
Hvorfor kjører de ikke 4 Pin XLR nå som det endelig ser ut til å bli normen? Kan de ikke lese? De har skjønt at folk vil ha balansert, men gidder ikke sjekke hva slags kabler som gjelder.

Men ellers spennende, særlig slik visse brukere her inne har skrytt av forgjengeren.
Sikkert på grunn av formfaktor, men er helt enig. Det er sånne små blemmer som får en til å lure på om R&D sover.

Spennende, absolutt, men det mister litt av sjarmen om ryktene om prislappen er sann.
Med den prisen er det mulig de gaper for høyt. De mister nok det momentet de har fått med Asus One og lydkortene, plutselig blir de målt med superkritiske ører opp mot etablerte hifibrands. Mulig jeg tar feil, men tviler litt på strategien. Særlig med en åpenbar blemme som trs-balansert utgang.
 
Sist redigert:
T

Tittentei

Gjest
Jepp, det tenker jeg også. Dette vil aldri i verden føre frem med dette prisnivået. Logikken bak er muligens at de mener de har et bedre produkt enn andre i samme prisklasse, og at de ved å selge denne dyrt skal bli tatt mer seriøst av enstusiastene. Jeg tror ikke de klarer det. Selv om den ser bedre ut enn forgjengeren, så ser den fortsatt billig ut. Skal vedde på at de steppede attenuatorene er besmykket med plastikknotter. Det er sånt som ødelegger alt.

Det blir også litt for mye som foregår på fronten, den skulle vært cleanere, og én kontroll holder. De skulle byttet ut den overflødige med XLR-inngang for hodetelefoner, og heller hatt push-kontroll på den andre der, hvor man vekslet mellom volum på pre-utganger og hodetelefoner (slik grace design har gjort det på m903).
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.526
Antall liker
1.043
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Hvorfor er ikke denne kommet i salg ennå??
Fikk inntrykk av at den ikke er verdt prisen av det jeg har lest. Det er jo et elendig utgangspunkt for en ny DAC.
Også problem med tilkobling av balansert HP.
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Hvorfor er ikke denne kommet i salg ennå?? Fikk inntrykk av at den ikke er verdt prisen av det jeg har lest. Det er jo et elendig utgangspunkt for en ny DAC.
Også problem med tilkobling av balansert HP.
Den nevnte Dac`n er testet i siste utgave av bladet "Lyd og bilde" (august 2014)). Men forklaringen på den begrensede oppmerksomheten omkring Asus-dac`n er som du nevner: Den er ikke så god som mange hadde håpet på.....
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.526
Antall liker
1.043
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Hvorfor er ikke denne kommet i salg ennå?? Fikk inntrykk av at den ikke er verdt prisen av det jeg har lest. Det er jo et elendig utgangspunkt for en ny DAC.
Også problem med tilkobling av balansert HP.
Den nevnte Dac`n er testet i siste utgave av bladet "Lyd og bilde" (august 2014)). Men forklaringen på den begrensede oppmerksomheten omkring Asus-dac`n er som du nevner: Den er ikke så god som mange hadde håpet på.....
Ok:) (leser ikke det der Elkjøp/Lyd&bilde bladet)
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Ok:) (leser ikke det der Elkjøp/Lyd&bilde bladet)
Ja, noen "objektiv" kilde er det i alle fall ikke. Jeg begynner selv å bli temmelig lei av alle de underkategoriene som moderne "testblader" kommer opp med - bare for å tekkes annonsørene: "Beste kjøp", "Best lyd", "Beste bilde", "Spesielt anbefalt, "Anbefalt!" "High End" ++ . Det beste er nok å lese bladene som ren underholdning og en forlengelse av produktbrosjyrene.
 
Topp Bunn