Hvorfor er alle produkter blitt så lette og lave? Fordi de skal sendes i containere fra Kina til oss, og det er om å gjøre å få sendt så mange som mulig i én container, til lavest mulig pris.
Det er direkte feil og slike utsagner som dette gjør det bare mere forvirrende for nybegynere som ønsker å komme i gang med vinyl.
Ikke for å være frekk, men jeg får inntrykk at det er noen godt voksne mennesker her på HFS som tviholder på deres eldre platespillere og forsvarer deres (eldre) teknologi med nebb og klør. Hva i all verden er galt med en Pro-ject eller Rega for en som er fersk innen vinyl? Eller hva med de som ønsker å dra frem samlingen fra lofter og boder, som kanskje har eid en plastikk skrap spiller fra 70/80 tallet? Jeg ville tro at nevnte spillere i VG er en drøm for de.
Dagens budsjett konstruksjoner er da velprøvde og anerkjent i de fleste audiofile miljøer bortsett fra et fåtall her på HFS tydligvis.
Rega f.eks er Britisk og alt produseres fortsatt på deres fabrikk i Southend øst for London. Rega har en helt annen tankegang og filosofi angåde vekt og masse. Hvorvidt det er være eller bedre en tyngre, DD osv er ikke intresant for denne tråden imo.
Rega har stått fast ved denne filsofien i snart 40år, så noe mere en rimlige "sponplater" bak det må det være.
Jeg observerer at deres moderne spillere blir bare lettere og stivere for hver ny modell som lanseres og i følge fagpressen virker denne filosofien og ha noe for seg. De får i hvert fall strålende omtale av en samlet fagpresse.