Utvilsomt! Jeg ville forøvrig aldri brukt L&B som oppslagsverk hvis jeg mot formodning skulle vurdere å anskaffe platespiller. Men litt interessant å se tendensen, selv om det ikke er noen braknyhet.Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
I samme prisklasse? Jeg vurderer å skaffe meg platespiller, så alle tips mottas med takk.Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
Finn deg en Vintage spiller i den pris klassen,mye mere for pengene imoI samme prisklasse? Jeg vurderer å skaffe meg platespiller, så alle tips mottas med takk.Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
En gang til?Der er vi igjen!"skal man ha kabler og vinyl så må det koste skjorta!!! kår fidelty tester kabler eller vinyl til 100000+ så er det ok men ikke når lydogbilde tester i andre enden. Knitringen er der like mye på en dyr spiller som en ny![]()
lurte også på det,ingen som har nevnt noe om pris endaEn gang til?Der er vi igjen!"skal man ha kabler og vinyl så må det koste skjorta!!! kår fidelty tester kabler eller vinyl til 100000+ så er det ok men ikke når lydogbilde tester i andre enden. Knitringen er der like mye på en dyr spiller som en ny![]()
Mener du at det ikke er forskjell på vinylrigger også?Der er vi igjen!"skal man ha kabler og vinyl så må det koste skjorta!!! kår fidelty tester kabler eller vinyl til 100000+ så er det ok men ikke når lydogbilde tester i andre enden. Knitringen er der like mye på en dyr spiller som en ny![]()
det kan det være forskjellige oppfattninger om.Jeg har null peiling på vinyl, og følte ikke denne testen gav meg for mye. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne når jeg skal kjøpe meg platespiller.... Dette er til nå en uendelig jungel. Jeg er også opptatt av konstruktive råd og anbefalinger på HVORFOR en for. eks vintage spiller er bedre enn en ny til samme pris... ?
ah, Hifisentralens problem i et nøtteskall - det finnes alltid noe bedre og jo dyrere det er jo bedre er det. Det blir litt som å lese en test av rimelige konebiler for så å kommentere at en diger stasjonsvogn eller SUV er bedre...Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
Med fare for å gjenta meg selv: En gang til? Så vidt jeg kan se, har ingen nevnt noe om pris her. Bortsett fra muligens eddie1 da, som synes å ha evaporert.ah, Hifisentralens problem i et nøtteskall - det finnes alltid noe bedre og jo dyrere det er jo bedre er det. Det blir litt som å lese en test av rimelige konebiler for så å kommentere at en diger stasjonsvogn eller SUV er bedre...Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
Disse spillerne er mer enn gode nok for 90% av folk der ute og er i stand til å gi massevis av musikkglede. Jo flere som kjøper seg platespiller jo bedre spør du meg!
Beklager men når det gjelder vinyl her på forumet så har jeg inntrykk av at alt var bedre før og at man skal høyt opp i pris for og få noe brukbart! ikke meningen og være vrang så beklagerMed fare for å gjenta meg selv: En gang til? Så vidt jeg kan se, har ingen nevnt noe om pris her. Bortsett fra muligens eddie1 da, som synes å ha evaporert.ah, Hifisentralens problem i et nøtteskall - det finnes alltid noe bedre og jo dyrere det er jo bedre er det. Det blir litt som å lese en test av rimelige konebiler for så å kommentere at en diger stasjonsvogn eller SUV er bedre...Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
Disse spillerne er mer enn gode nok for 90% av folk der ute og er i stand til å gi massevis av musikkglede. Jo flere som kjøper seg platespiller jo bedre spør du meg!
Du kan kjøpe deg sponplate med liten el-motor og strikk for 100.000, om du det ønsker, så dette handler ikke om pris.ah, Hifisentralens problem i et nøtteskall - det finnes alltid noe bedre og jo dyrere det er jo bedre er det. Det blir litt som å lese en test av rimelige konebiler for så å kommentere at en diger stasjonsvogn eller SUV er bedre...Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
Greit nok.Beklager men når det gjelder vinyl her på forumet så har jeg inntrykk av at alt var bedre før og at man skal høyt opp i pris for og få noe brukbart! ikke meningen og være vrang så beklagerMed fare for å gjenta meg selv: En gang til? Så vidt jeg kan se, har ingen nevnt noe om pris her. Bortsett fra muligens eddie1 da, som synes å ha evaporert.ah, Hifisentralens problem i et nøtteskall - det finnes alltid noe bedre og jo dyrere det er jo bedre er det. Det blir litt som å lese en test av rimelige konebiler for så å kommentere at en diger stasjonsvogn eller SUV er bedre...Flere anmeldelser av sponplater med liten el-motor og strikk. Det finnes bedre platespillere.
Kommer vel an på hvor mye du vil bruke på en platespiller. Der er jo masser av tråder her du kan bruke til inspirasjon.Jeg har null peiling på vinyl, og følte ikke denne testen gav meg for mye. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne når jeg skal kjøpe meg platespiller.... Dette er til nå en uendelig jungel. Jeg er også opptatt av konstruktive råd og anbefalinger på HVORFOR en for. eks vintage spiller er bedre enn en ny til samme pris... ?
"Back to the future" med utropstegn, på forsiden av siste nummer. Wow.Utvilsomt! Jeg ville forøvrig aldri brukt L&B som oppslagsverk hvis jeg mot formodning skulle vurdere å anskaffe platespiller. Men litt interessant å se tendensen, selv om det ikke er noen braknyhet.
Med en eldre platespiller tar man selvsagt en risiko men skifte av pick up er iallfall en ekstrakostnad man får enten man velger ny eller gammel platespiller.Ok, men til 4000kr kan noen av dere komme med helt konkrete tips til spillere som er bedre enn disse, nye eller vintage? Og hvis det ikke handler om pris hva er greia da? Denne testen dekker jo ganske mye i akkurat dette segmentet og selv om det sikkert er mye fin vintage der ute så må man jo da sannsynligvis regne inn ekstrakostnader som ny pick-up, skifte av reservedeler evt reparasjoner, og da er kanskje ikke prisen lenger i samme kategori.
En Technics 1210 fex? vill tro at den er mye bedre en nye i den prisklassen?Ok, men til 4000kr kan noen av dere komme med helt konkrete tips til spillere som er bedre enn disse, nye eller vintage? Og hvis det ikke handler om pris hva er greia da? Denne testen dekker jo ganske mye i akkurat dette segmentet og selv om det sikkert er mye fin vintage der ute så må man jo da sannsynligvis regne inn ekstrakostnader som ny pick-up, skifte av reservedeler evt reparasjoner, og da er kanskje ikke prisen lenger i samme kategori.
Er den meningen basert på at "sponplatene" ikke oppfyller de tekniske kriteriene for hva som er en god spiller i prisklassen? At spillerene rett og slett ikke har god nok lyd i forhold til 70-tallets tekniske vidundre. Var vinyl virkelig mye mer vellydende i gamle dager?Jeg synes ikke dagens rimelige sponplater er noe å rope hurra for og med tanke på diverse flotte gamle platespillere fra Luxman, Micro, Thorens, Technics osv som stadig dukker opp her på forumet ser jeg ikke den store hensikten med å kjøpe en ny sponplate i budsjettklassen.
Har skrevet det i en annen tråd ganske nylig men jeg mener at budsjettspillere fra >25 år tilbake i tid er bedre enn dagens budsjettspillere.Er den meningen basert på at "sponplatene" ikke oppfyller de tekniske kriteriene for hva som er en god spiller i prisklassen? At spillerene rett og slett ikke har god nok lyd i forhold til 70-tallets tekniske vidundre. Var vinyl virkelig mye mer vellydende i gamle dager?Jeg synes ikke dagens rimelige sponplater er noe å rope hurra for og med tanke på diverse flotte gamle platespillere fra Luxman, Micro, Thorens, Technics osv som stadig dukker opp her på forumet ser jeg ikke den store hensikten med å kjøpe en ny sponplate i budsjettklassen.
Tja, nå har jeg ikke lest artikkelen da, men hadde jeg kommet ny inn i vinylinteressen, med et ønske om å prøve ut og oppleveOk, men til 4000kr kan noen av dere komme med helt konkrete tips til spillere som er bedre enn disse, nye eller vintage?
Føler meg truffet, ved at uttrykket "skamløst" er gjentatt.Hvorfor i alle dager er det skamløst å kalle det platespillere?
Pris på utstyret er overhode ikke en faktor for glede av å spille musikk. Husk hvor du startet og hva som ga deg interessen og gleden med musikk. Ikke la anlegget stå i veien for musikken.
Det er den sjukeste prisen jeg har hørt om!! For et kanonkjøp! Bare armen er verdt ti ganger så mye som du gav for hele spilleren. Den prisen er ikke på noen måte representativ, bare så det er sagt.Kjøpte en Micro Seiki bl 51 med fr 64 fx til 1000,- for 6 år siden.
Den har til og med vta justering.
Tror jeg skal grave DYPT for at noen skal slå den.
Steinar.