Article: ANALOG PERFEKSJONISME

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.515
Antall liker
9.664
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis vi kunne spillt av plater på den nederste tallerkenen også kunne vi endelig fått hørt hva Beatles egentlig graverte inn baklengs på sine LPer. Sa Lennon egentlig "Paul is dead"? Inquiring minds wants to know.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.283
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
faktafeil!
Sansui hadde en spiller med en subtallerken i motfase allerede på beg av 80-tallet, så ideen er ikke helt ny.......
riktignok var det en mere normalt priset spiller, men likevel
mvh
Leif
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Fakta-feil2: <<Problemet med SP10 var at den var direktedrevet og dermed full av vibrasjonsproblemer>>
-Load of BS!
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Nå er det toppspillere med bedre Wow & Flutter enn 0,02%, og jeg kan her nevne VYGER Indian Signature med signifikant bedre W&F på 0,0015% (dog 15 ganger høyere enn Kronos)
 

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Innlegg
613
Antall liker
253
Leif - faktisk erindrer jeg såvidt at det kanskje var en produsent som prøvde seg med dette for mange år siden - men det lå litt for langt "baki der". Muligens må det rettes opp til "Dene eneste på markedet". Ettersjekker data på dette.
Utsalgsprisen i USA er økt til $32000,-
 

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Innlegg
613
Antall liker
253
Til Leif:: Faktisk så hadde jeg en erindring om at det hadde vært en produsent som hadde prøvd seg på noe lignende en gang i tiden - men dette lå litt for langt "baki der"

Prisen i USA er nå steget til $32000,- - etter diverse oppgraderinger den senere tid.

Cobra2: Var ikke SP10 direktedrevet? Og var det ikke vibrasjonsproblemer med denne ( eller denne type spillere)?

Terryboy: Joda VYGER med 0,0015 er meget bra!!

Kan vel innrømme at pressemeldinge ble skrevet vel raskt og uten fullstendig gjennomlysning av markedet men informasjkonen holder allikevel!!
mvh
Paul Mortensen
 

Elvisruller

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
22
Antall liker
3
Mulig soilleren er ok, men teksten ovenfor er langt over kanten med hensyn på saklighet og edruellighet.

"Et genialt stykke ingeniørarbeid" er vel å overdrive noe? Dumt å slenge rundt seg med denne typen utsagn, får meg egentlig til å tro at dette er et dårlig produkt?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
------
Cobra2: Var ikke SP10 direktedrevet? Og var det ikke vibrasjonsproblemer med denne ( eller denne type spillere)?
-----
Kan vel innrømme at pressemeldinge ble skrevet vel raskt og uten fullstendig gjennomlysning av markedet men informasjkonen holder allikevel!!
mvh
Paul Mortensen
Jo SP-10 Mk1/II/III var direktedrevet. Men var vel av de beste i sin klasse. OG, generelt var det SVÆRT LITE vibrasjoner i DD-spillere, "kogging" og slike uttrykk kunne du nok finne i noen modeller...i plastikk-klassen. Når det først snakkes om VIBRASJONER, har noen hatt en typisk motor(AC) for reimdrevet spiller i hånden mens den går??? (= vibrator....)
Uansett motor-/drift-type, ligger mesteparten av en spillers kvalitet i senter-lager. Og her er det store forskjeller...og du får ikke super-presisjon til 12,50

Arne K
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Technics hadde vel ikke mål om 0,0000000000000000%, derimot prøv å få KRONOS opp i 33,3 med 0,00x% nøyaktighet PÅ MINDRE enn en KVART omdreining...

Sansui XR-Q7 er heller ingen vanlig spiller... Sansui XR-Q7 / Turntables - Sansui / Vintage Audio
-men någet utdødd...

Alle ting blir laget med forskjellig design-parameter, og forskjellige mål (og pris).

BTW; Skal tråd-tittel være i nærheten; burde den ikke ha tangensial-arm?
;-)
Arne K
 

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
246
Antall liker
337
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
Nå er vel torsjon noe som først og fremst oppstår ved endring av hastighet, den lille kraften som trengs når den har kommet opp i riktig hastighet er ikke veldig stor....
 

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Innlegg
613
Antall liker
253
Sansui model XP-99 hadde ikke to tallerkener som gikk i hver sin retning - men to motorer som gikk i motsatt retning!!
Jeg så aldri denne spilleren da den var på markedet men etter det jeg har funnet av informasjon om denne så er faktisk allikevel KRONOS den første spiller med spesifikt dette systemet.

Når er det ikke viktig å være først ute med noe - det viktigste er at det fungerer!!!!

Tangensial avspilling er optimalt - når det fungerer!!

Vi velger i utgangspunktet 12" tonearmer av høyeste kvalitet da 12" har meget liten spiringsvinkelfeil.

Får vi mulighet til å teste ut med tangensial tonearm på denne spilleren vil vi også gjøre det.
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Det jeg ikke likte ved DD, var at pick-up plukket opp støy fra den sentrerte motoren. mvh. Guit
 
Topp Bunn