Arendal Lydlaug besøker to medlemmer i OAS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    EiK, det er snart jul. Vær snill med naboen og gi han slike til jul:

     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    :)

    med innebygd helmholzer.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    For en fantastisk tråd med utrolig flotte bilder!!!

    Takk, hjertelig takk! :)

    R
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    EiK skrev:
    Takk Roald.

    Har tenkt å foreslå for han enebolig langt ut i skogen. Men der det jo rautende elger og andre udyr som lager lyder...så det hjelper kanskje ikke.

    Det er forskjell på naboer. Den andre kom for noen uker siden å lurte på om jeg var plaget av ungeskrik (de har to spebarn - tvillinger), og nevnte ikke et ord om min bass.... ::).

    Konklusjonen er vel at jeg får bytte ut han som klager. Det er vel bare spille litt høyere, så forsvinner han vel :-\
    Kanskje unga hans ikke skriker når du spiller på anlegget, med andre ord noen skikkelige bassdiggere.........................................som blir redde når lyden blir borte.

    Du får kjøpe deg et par subber, samt fortelle naboen hvem som har lengst ansiennitet av dere i rekka ;)

    Hjelper ikke dette. så får kanskje du kjøpe deg et hus i skogen ;D

    Mvh.KW
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    så man burde ønsket seg mine to tidligere naboer? (absolutt!!)
    Spurte de på et nachspiel en gang tilbake: "Sikker på at jeg ikke spiller for høyt" hvorpå svaret var: "vi skulle ønsket at det ble spilt mer!" :-X ;D ;D ;D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.498
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det beste er nok EiK om du oppbevarer "steroidene" her hos meg.
    - Vederlagsfritt fra min side selvsagt, med frie volumrettigheter innenfor angitt kjernetid. Vaffeljern stilles naturligvis til fri disp. Eivind om du medbringer røra (fra i fjor).

    Ellers gnistrende innhold og bilder i tråden, både fra det EiKske hjem og fra FosseArken.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du alene klarer å bære forsterkeren opp trappen og i tillegg stille med hjemmelagde vafler (fra bunn av, ikke noe juks), så kan vi jo prates....

    Er vel kanskje heller enig med KW om å kjøpe et hus langt ute i skogen....(selv om det egentlig er haboen som bør gjøre akkurat det).

    Nei, man skal ha slike naboer som det ErosLoveking hadde. Da hadde ting gått lettere :)
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    Dit setup ser rigtigt nice ud. Fine sammensat komponenter osv ;D

    Men undre mig over dine hjørne DAAD`s vinkling af den diffuserende side. Du har vinklet dem ind mod vægen. Syntes du ikke at de mister en del af deres diffuserende effekt og at lydbillede bliver noget mindre??????? Jeg har selv DAAD i mit setup og jeg har plaseret dem så den diffuserende side peget lige frem, måske ende lidt ind mod højtaleren.

    Har du expermenteret meget med plaseringen og hvad er dine erfaringer og grunde til at vinkle dem som du har gjort ;)

    Jeg har "kun" DAAD3+4 i hjørnerne som dig men hvad kan du sige om dine DAAD2 imellem højtalerne, hvad har de gjort for lydbillede. Har du prøvet at have nogle bag lytte positionen eller på 1. reflektion på sidevægene????


    Men igen, et yderst flot setup du har dig ;D

    Pierre
    Danmark
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Eik har Daader både på sidene og bak i rommet.
    Det med vinkling bør han nok svare på sjøl, men det er visst etter tegning/anbefaling fra forhandler.
    Mvh.KW
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Takker for hyggelig ord, Pierre :)

    Som KW skriver, så er DAAD'ene oppsatt etter Acoustica Applicata's anbefaling. Tegning av rommet med mål og høyttalerplassering ble sendt AA, og de ble plassert iht anbefaling fra dem.

    Totalt har jeg 9 stk; det er to stk DAAD 4 i hjørnene bak lytteposisjon (med absorberende side ut mot rommet), to DAAD 3 ved sideveggen ved høyttalerene og på veggen bak høyttalerene tre stk DaaD 3 og to stk DaaD 2.

    Jeg har ikke eksperimentert noe særlig med vinklingen. Det eneste jeg gjort er å vinkle diffusor-siden mer direkte mot høyttaleren. Dette er på sideveggen. Disse var vinklet mer direkte mot lytteren på tegningen.

    Det er jo enkelt å prøve forskjellige varianter her. Skal prøve slik du har dem diffuser rett frem. Forskjellen hos meg er vel som du sier at jeg har 2 stk. DAAD 2 ved siden av. De er har vinklet diffusor-siden mot hjørnene. Hva de har gjort for lydbilde er vanskelig å si da ikke har prøvd uten. Men erfaringene er at de må settes opp nøyaktig der hvor de skal stå, og at noen få centimeter har betydning. Det kan vel ses i sammenheng med at jeg er et relativt lite rom og lav takhøyde.

    Uansett er DAAD'ene det som har hatt størst invirkning på akustikken i mitt rom. Selvfølgelig da etter høyttalerplassering.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn