Arctic Lydlaug, Tromsø

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    622
    Antall liker
    526
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Populært me sånn lydlaug, ka me å starte et hær i Tromsø?
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    vi får ta en headcount å se hvor mange vi er
     

    EsE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2004
    Innlegg
    138
    Antall liker
    0
    Bor litt utenfor, men ideen er bra!
     

    Kimmern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2003
    Innlegg
    230
    Antall liker
    1
    Tja, å erre rem driver med i sånna lydlaug a?
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Jeg kan sette opp en mailingliste om folk er intressert å dra igang noe.

    GunnarB - hvor i lyngen holder du hus ? Jeg kjører forbi der stadigvekk da jeg er endel på hytta i rotsundelv
     
    R

    Ronny_D

    Gjest
    Tja, å erre rem driver med i sånna lydlaug a?
    Ser du ikke hva Gunnar B skriver ? 1-2-3-4-5-6-7.... Indianere... Hva annet er det da å gjøre enn å røyke fredspipe ;D
     

    GunnarB

    Medlem
    Ble medlem
    01.05.2003
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    GunnarB - hvor i lyngen holder du hus ? Jeg kjører forbi der stadigvekk da jeg er endel på hytta i rotsundelv
    Lyngseidet, noen hundre meter fra fergekaia...
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Har laget en mailingliste, de som hadde epost i profilen er lagt til. De som ikke har epost her på sentralen må sende meg en pm ellerno med adressen for å komme på. Så kan vi jo diskutere litt om vi skal dra igang noe og hva. De som er på listen kan sende mail til den, og motar fra andre,adressen til listen er

    toslyd@mediatech.no

    Ikke på listen
    Stereofix
    Andreas
    EsE
    Ronny D
    Kimmern

    på listen
    bjornh
    berg
    pelsjeger
    GunnarB
    wizardm
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    616
    Antall liker
    426
    Hva menes med "lydlaug"? ??? Stikker gjerne innom hvis dette holdes i en helg, en tromsø tur hadde vert på sin plass uansett snart. :)
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Jeg har lagt deg til listen.
     

    Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    622
    Antall liker
    526
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    ja. æ må vel oxo på listen, siden æ starta denna tråden... ;D
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Kan vel skrive opp meg og, så kommer jeg hvis jeg har tid og anledning.
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    stereofix, må nesten ha en epostadresse fra deg da.
    Mbare - lagt til.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    879
    Antall liker
    903
    Torget vurderinger
    4
    Føler at det var på tide å gjenopplive denne tråden igjen. Kan ikke tro at søringene klarer å være mer sosiale enn oss her nordpå?!? ;)

    For min del kunne det absolutt være interessant å lytte til hva andre andre har fått til rundt omkring i stuene sine da ikke spesielt mange i min omgangskrets som driver med hifi.
    Det kan jo fort bli både nyttig, lærerikt og morsomt. Det er tross alt mange av oss som sitter på spennende utstyr, både kjøpt og DIY, i alle prisklasser.

    Representert utstyr jeg mener skal finnes i byen eller omengn som ikke har lokal pusher består blant annet av: Meridian, Klipsch, Maritn Logan, Magnepan, Gryphon, Proac, Vincent, Naim, Patos, Epos, Electrocompaniet, Audio Physics, Rega, Midgard, Embla, Jmlab, Dynaudio, Copland, Neat etc.. I tillegg er det garantert folk som sitter på mye bra utstyr fra Hifiklubben og Hificenteret.

    Selvfølgelig er det vel litt småskummelt å dra villt fremmede mennesker med hjem, men det må da være mulig å samle de som måtte være interesserte over en pils på en av byens mange vannhull? Dette er jo en mulighet som jeg føler vi absolutt bør omfavne, da det sannsynligvis vil innføre en ekstra dimensjon til denne altfor kjære hobby.

    So, are ye with me?
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Tror vi mangler en "primus motor" virket slik sist iallefall.

    Forøvrig tar jeg gjerne med min pc-baserte avspillingsløsning, samt diy hodetelefonforsterker og hd600 om noen har et "treff" disse greiene er såpass enkle å ta med seg at det lar seg lett gjøre. Sikkert mange som er litt nyskjerrig på pcaudio.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jeg er fremdeles med, men er enig i at vi trenger noen som skal være primus motor. Jeg drar for min del på ferie i begynnelsen av neste uke, så er ikke tilbake i byen før 27. august.

    Head-fi er gøy, har jo en rør-hodeamp som er bygget av brodern som jeg bruker BeyerDynamic DT880 på. Funker som bare fa*n, er litt sjokkert over hvor bra det er.

    Resten av anlegget mitt står jo pent beskrevet i signaturen min.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Nå har jo høsten kommet og hifi-tiden er her.
    Noen som skal dra i gang en lytteøkt en kveld?
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jeg har rimelige tolerante samboere (deler leilighet med to stykker). Hun som faktisk bor der (han andre leier et rom, vi ser han en gang i mnd cirka) har overlevd flere lyttekvelder med meg og Andreas. Ho sitter stort sett og leser Platon og ler litt av oss innimellom. Så, jeg kan sikkert ha en lyttekveld en eller annen gang.

    Dog, plass er et issue, men vi får se. Hvor mange er interessert i å bli med? Anlegget mitt ser det i signaturen.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    879
    Antall liker
    903
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er med, om det blir på en ukedag da jeg stort sett jobber i helgene framover. Kan ta med en naimboks eller to om ønskelig.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Da er vi tre pluss meg sjøl. Har akkurat plass til besøket i sofaen :)

    Skal sjekke med Andreas om han har tid og lyst, han er jo rimelig kjent med anlegget mitt etterhvert. Han drar vel til det store Utlandet rundt 12. oktober, så da må det bli i neste uke.

    Spennende.

    Skal vi spille utelukkende på anlegget mitt eller har dere noe spennende å ta med? Ser at Pelsjegeren kunne ta med noe Naim, det hadde vært gøy å testa cd-spilleren fra dem.

    Uansett blir det morsomt, eg er veldig usikker på ka anlegget mitt egentlig er, altså kor bra eller dårlig det spille. Har lite erfaring med anlegg i den prisklassen eg rote i no og selv om eg er rimelig fornøyd så høre eg jo mye forbedringspotensiale. Rommet er heller ikke optimalt. Så det blir spennende med tilbakemelding.

    Vel, vel. Noen som har forslag til tid?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Skal det bli neste uke og før 12. passer det med mandag og torsdag fra kl 18 og utover for meg.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Fire, fem stykker i sofaen din Mads? Du e optimist som alltid! Hyggelig med et treff. Kan nok ikkje torsdag i neste uke, men ellers så hadde det vært artig å være med.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Mandag funker fint for meg og, så vidt jeg husker. *tenker*

    Ja, mandag funker.

    Fire-fem i sofaen? Ingen problem, så lenge folk ikke har problemer med kroppskontakt. :)

    Forøvrig: hvis noen vil ta med seg kabler må de gjerne gjøre det. Jeg er i gang med å finne ut hvilke kabler jeg må investere i og håper å slippe litt billigere unna enn de jeg har lånt av Andreas (i hvert fall signalkabler).
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    879
    Antall liker
    903
    Torget vurderinger
    4
    Mandag blir bra. Kan ta med CD5i, men har dårlig med kabler til den da jeg bruker den medfølgende naim-kabelen mellom cd og amp. CD5i har både rca- og din-ut så vi berger oss vel sikkert.
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    No må dokker førr farsken bære huske å ta bilda og legge ut!!
    Vess ikkje.....

    ;D ;D ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn