Arcam Ring DAC

O

OivindJ

Gjest
Selges noen av disse løst, eller er de bare å finne i cd-spillerene?
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Er det ikke dcs?
Jepp, det var dCS. Arcam brukte dac'er fra dCS i en periode, en nedskalert versjon.. Mener de har sluttet med det nå. Ringdac'ene kan kun skaffes fra dCS..så vidt jeg vet ihvertfall.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.122
Antall liker
10.576
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det var vel arcam alpha 9, og fmj 32 eller hva nå den het.
 

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Innlegg
182
Antall liker
0
Arcam FMJ-23/23T og Arcam Diva CD92/92T (i mine ører Arcams beste CD-spillere gjennom tidene).
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Er ikke Ring dac en 5-bit dac da?

Den skjønner jeg itte, hvorfor 5?
 
T

timc

Gjest
Dac Chipene til dCS er 5bit ja. Hvorfor? aner ikke, men de virker ;D
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

gledelig å se Talk Talk's "spirit of eden" opp på spilleren :D

har selv cd 73 og har hatt cd 72.det er mulig og oppgradere desse spillerene for en solid bunke gelt,men vet noen om DAC'en også blir skiftet ut ved en ett slik grep ? tror desse spillerene har henholdsvis Burr Brown og Wolfson DAC.

takker for svar.

mvh. s,
 
R

Rojoh

Gjest
hei !

gledelig å se Talk Talk's "spirit of eden" opp på spilleren :D

har selv cd 73 og har hatt cd 72.det er mulig og oppgradere desse spillerene for en solid bunke gelt,men vet noen om DAC'en også blir skiftet ut ved en ett slik grep ? tror desse spillerene har henholdsvis Burr Brown og Wolfson DAC.

takker for svar.

mvh. s,
Jupp. En deilig plate - som også viste seg å være litt krevende for anlegget. Satte igang en liten oppgraderingsspiral.

Har også hatt CD72 og CD73. Nå har jeg ikke sammenlignet direkte, men CD92en virker å være litt "tørrere" i spillestilen. Tror det vil være litt avhengig av anlegg og personlig smak om hvilken man liker best.

CD72 kunne oppgraderes til CD92. Er litt usikker på om CD73 kan, men den kan muligens oppgraderes til CD192? (Siden Arcam har sluttet å bruke DACer fra DCS, så er det vel tvilsomt om de forsatt tilbyr denne oppgraderingen). Vet dog ikke hva som er sannheten i dette tilfellet.

Mvh. Johan
 
A

Akle

Gjest
Hadde selv en arcam FMJ CD33, nå har ikke denne den infamøse ringdacen, men den skal i følge et bredt utvalg tester og testere være betraktelig bedre enn tidligere Arcamspillere, har testet den utførlig mot cd 92, og i min bok var det ingen match. Skulle likt og prøvd fmj cd23... Arcam lager uten tvil fantastiske spillere, hadde det ikke vært for Rematusendvdspillerdesignet...
 
R

Rojoh

Gjest
Nå har jeg ikke hørt FMJ-spillerne (unntatt FMJ-dvden), men det kan virke som om CD92 kanskje representerer den "tørreste" og "hissigste" i Arcamrekken? Jeg er nå i en fase der jeg må spille gjennom en del plater for å bestemme meg for om jeg velger å satse på 92en (evt. FMJ23), eller om jeg skal gå for de (angivelig) mer analoglydende, nyere modellene. Det får vente til jeg har fått spilt inn preampen og kanskje testet ut et NOS-Mullardrør.

Det som er det fine, er at matchen er såpass close, at jeg kan forbli innenfor Arcamspillerne. ;) Nå kommer jo også Patos med oppgradert delefilter, men siden matching er såpass avgjørende for et tilfredstillende resultat, så er det ikke gitt at hverken det nye delefilteret eller de nyeste Arcamspillerne er det rette i min situasjon. Vi får ile langsomt. Akkurat nå "flyter" Nazareth ut av høyttalerne med passe mix av tyngde, kraft og luftighet. Får gå gjennom deler av platebunken de neste ukene, og se i hvilken retning jeg skal bevege meg. (Men Arcam-spiller blir det!)

Mvh. Johan
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

ja som What Hi-Fi skrev for et par år siden :

"isn't that case a bit dated ?"

(i forbindelse med lanseringen av cd192)

mvh. s,
 
Topp Bunn