Arcam på patos?

jano007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
130
Antall liker
2
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Driver å ser etter forsterker til mine Patos L402 å har kommet over en Arcam a32. Noen som har testa det å kan gi noen innspill på hvordan det fungerte sammen n
 

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Innlegg
462
Antall liker
248
Sted
Bohuslän, Sverige
Torget vurderinger
2
Kjenner ikke til Arcam, men jeg har Patos L402 med Leema Acoustics Pulse.
Har også nå anskaffet Leema Stream CD-spiller og er meget fornøyd med denne kombinasjonen.
Leema er veldig åpen og med høytalerne plassert litt ut fra vegg har jeg følelsen av mye "luft". Fine transienter og en detaljert diskant som absolutt ikke er skarp. Bassen er veldig godt definert, tørr og riktig. (Det må evt være dypbassen på ett kirkeorgel hvor det kan savnes noe....)
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
jano007 skrev:
Driver å ser etter forsterker til mine Patos L402 å har kommet over en Arcam a32. Noen som har testa det å kan gi noen innspill på hvordan det fungerte sammen n
Har ikke hørt den kombinasjonen, man har hatt den forsterkeren. Den spiller meget pent, og har en solid strømforsyning. Vil tippe at den bør gjøre en god jobb på de høyttalerne!

Den kostet vel omkring 17000 ny for noen år siden. Ofte gode bruktpriser å få på Arcam, men det skyldes først og fremst at merket ikke markedsføres i Norge. HiFi-klubben som har rettighetene har av en eller annen grunn kun valgt å satse på et lite utvalg av Arcams produkter...
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Sitat jeg fant i Patos` vennetråd. :)

J.Haugen skrev:
Jeg bruker selv Arcam A32 på Lyric 402mkII akkurat nå, og har tidligere brukt den på Symphonic II og III. Forholdet kan best klassifiseres som "super-match". Du må bare ringe til Moen, han vil bekrefte at Arcam A32 og Patos går som "hand i hanske". Primaren fungerer også, men den har litt mindre "boogie-woggie"-faktor enn Arcam A-32. Spesielt på heavy-metal, som også jeg hører mye på. Naim spiller også svært engasjernede, men "problemet" er at det først og fremst er de litt dyre naim-produktene som spiller "drivende godt".

Min skarve anbefaling går derfor på Arcam A32 (spesielt de utgavene som ble produsert i tidsrommet 2002-2005).
 
Topp Bunn