Antimode 8033S - erfaringer?

C

Cyber

Gjest
Jeg vurderer å kjøpe en Dspeaker Antimode 8033S til bruk i mitt oppsett da integrasjon av subwoofer er svært viktig for meg, men er det noen som har konkrete erfaringer med S-modellen i sine oppsett?
 
C

Cyber

Gjest
Ok, takker. Jeg tenkte egentlig mest på integrasjon i 2.1 oppsett, men skal se på tråden.
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
17
Jeg tenkte å bruke antimode 8033s til korrigering av mine basser I et Bastanis oppsett der de åpne baflene står plassert oppå basskassene.
Det var til jeg leste at antimoden gir en forsinkelse av signalet på 2,7 millisekund og lurer derfor på om jeg kan glemme akkurat det og gå for en annen dsp løsning I stedet?

Jeg har også lest en test av denne, riktignok av den forrige modell 8033, og det ble skrevet at plassering av subene burde være ca 90 cm nærmere lytter enn hovedHT / evt. baflene.

Noen som har en formening om den tidsforsinkelsen på 2,7 ms må tas hensyn til på den måten, eventuelt at det brukes ytterligere elektronikk for å justere delay? I så tilfelle faller 8033s som sagt bort men greit å få bekreftet dette da det var fristende å prøve denne.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg tenkte å bruke antimode 8033s til korrigering av mine basser I et Bastanis oppsett der de åpne baflene står plassert oppå basskassene.
Det var til jeg leste at antimoden gir en forsinkelse av signalet på 2,7 millisekund og lurer derfor på om jeg kan glemme akkurat det og gå for en annen dsp løsning I stedet?

Jeg har også lest en test av denne, riktignok av den forrige modell 8033, og det ble skrevet at plassering av subene burde være ca 90 cm nærmere lytter enn hovedHT / evt. baflene.

Noen som har en formening om den tidsforsinkelsen på 2,7 ms må tas hensyn til på den måten, eventuelt at det brukes ytterligere elektronikk for å justere delay? I så tilfelle faller 8033s som sagt bort men greit å få bekreftet dette da det var fristende å prøve denne.
Nå kjenner jeg ikke den 8033 boksen så veldig mye. Men har storebroren Antimode Dualcore. I følge DSPeaker gutta så vil du måtte stille inn en reciver ( som du ikke har) slik at du legger til ca 90 cm,( om du har fasen på subben på null) og at du setter opp avstand selv. Med en reciver så justerer jo den seg inn med mikrofon og avstand, pluss tidsforskjell i bassen pga forsterker. Dette gjør jo den med fase.

Men dette kan du jo også gjøre med fasen direkte på subben. men er kanskje vanskelig å gjøre kun med øret... Gjør dette selv her hos meg i et 2.2 oppsett i musikk.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg vurderer å kjøpe en Dspeaker Antimode 8033S til bruk i mitt oppsett da integrasjon av subwoofer er svært viktig for meg, men er det noen som har konkrete erfaringer med S-modellen i sine oppsett?
Hei, Har liten ærfaring med den, Har hatt den første utgaven en kort stund, men jeg syntes at Dual-Core gjør en mye bedre jobb. tror jeg har noen grafer om du vil se. Brukte både øre og REW men som sagt den gjør ikke helt det store. Det ble langt bedre med den boksen i forhold til uten noen romkorrigering. Og den jobba ikke godt i det hele tatt sammen med Dual-Core.

Til kino delen, så fungerte det bra, ved å først korrigere subbene mot 8033, før jeg igjen kjørte romkorreksjon med reciver. Prøvde også den andre veien, men da ble det ikke noe suksess.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
I dag, tre år etter kan endelig cybervision_ avgjøre om det blir kjøp eller ikke :p
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har`n tenkt så lenge.....?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Og Cyber.. kjører du en en to eller flere subber? Den 8033s boksen kan ta imot et sterio signal fra en forforsterker. men den sender ut KUN LFE altså et mono signal. Så har du 2 subber , en på hver side, så vil de to spille akkurat det samme.....

8033 den minste boksen kan kub ta imot LFE ( monosignal ) det er hele forskjellen...
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
I dag, tre år etter kan endelig cybervision_ avgjøre om det blir kjøp eller ikke :p
Hadde Cyber kjøpt boxen for 3 år siden, så ville han muligens spart seg for en trillion kjøp og salg og færre grå hår :)
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
17
Og Cyber.. kjører du en en to eller flere subber? Den 8033s boksen kan ta imot et sterio signal fra en forforsterker. men den sender ut KUN LFE altså et mono signal. Så har du 2 subber , en på hver side, så vil de to spille akkurat det samme.....

8033 den minste boksen kan kub ta imot LFE ( monosignal ) det er hele forskjellen...
Jeg har to basser som deler på 100hz, da vil vel ikke et monosignal være å anbefale vel?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Det er vel noen diskujoner rundt dette også, men jeg bruker den største boksen. Antimode Dualcore, da den har stereo inn og utganger.
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Jeg bruker Antimode i 2.1 oppsett men også 5.1 is samme oppsett. For å si det sånn så var jeg aldri fornøyd med min REL Stadium III Sub før Anitmode kom i hus. Grunnen var ujevn dypbass som gjorde at jeg kunne være fornøyd med en enkelt låt men så var det bort for og stille på suben. Med antimode er ikke dette nødvendig. Den spiller nøytralt og deilig :) Antagelig beste kjøpet jeg har gjort i hi-fi sammenheng. Dualcore gjør lite trolig sub korrigering bedre men kan da også brukes som dac og samtidig korrigere bass, mellomtone og diskant i fronthøyttalerene.

ogla: Etter hva jeg forstår har du 2 basser satt på hver sin side stereo ? Disse deler du på 100hz. Da kjøper du 2 stk 8033. Hvis du kan dele litt lenger ned på 80hz kjøper du 1 stk. stereo versjonen 8033s.
 
Sist redigert:

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
17
Slik ser oppsettet mitt ut.

Bassene er delt mot toppene ved ca 100 hz.
Jeg trodde at antimode 8033 var gått ut og erstattet av 8033s?

Jeg lurte fælt på å kjøpe antimode dual core 2.0 men den har kanskje litt mere enn hva jeg trenger (dac og pre, spiller kun vinyl), eventuelt kan man jeg jo korrigere litt i begynnelsen på toppene med denne også? Som det viser på bildet står bassene plant med toppene og eventuell tidsforsinkelse gjennom antimode ved korrigering av kun basser kan da justeres inn manuelt på subforsterker med faseinnstilling har jeg forstått det rett..
subforsterker på venstre side av racket i bildet.
 

Vedlegg

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om du skal bruke en DSP ssk på dftte oppsettet, så hadde jeg ikke vill brukt 8033 boksene. Jeg vill ha gått opp på Antimode Dualcore.
Fordi 8033 Cinema. Tar kun imot mono signal. og sender ut mono signal. Fungerer topp til film da LFE kanalen er et eget lydspor som er mono.
(033s tar imot mono eller stereosignal. Men den sender kun ut et MONO sinal. enten i fase 0 eller i fase 180. Sm gjør at om du kobler subbene/bassdeene dine på en slik sak, så vil 8033s boksen gjøre det slik at du får samme basstoner i venstre sub som i høyre subb.

Den 8033s boksen er fin om du kun har en sub, Men med en gang du har 2 eller flere, så ville jeg ikke ha brukt den.

Det vil høres rart ut om en elbass innspillt slik at lyden ifra den skal komme fra venstre høyttaler blutselig kommer fra begge to..,,
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
17
enig:)

Da blir det Dual Core:)
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Hvis man bruker 2 stk. får man stereo :)
Under 80hz hører man uansett ikke hvor bassen kommer ifra (høyre eller venstre). Bruker man en y-kabel eller har stereo versjonen blir begge kanalene enkelt mikset sammen til mono ut, og man kan enkelt splitte signalet til f.eks 4 subwoffere.


Connecting 8033 into a setup with stereo subwoofers. This configuration requires two 8033 units, either 8033S or 8033C.


A single 8033 can easily correct even four subwoofers, when 180 degree output is utilized with two additional Y-cables. Although similar configuration could be achieved by splitting the signal of a single output into 4 identical outputs (via for example 3 Y-cables), the presented configuration here is recommended because of the output impedance.
 
Sist redigert:

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.578
Antall liker
747
Torget vurderinger
3
Som det viser på bildet står bassene plant med toppene og eventuell tidsforsinkelse gjennom antimode ved korrigering av kun basser kan da justeres inn manuelt på subforsterker med faseinnstilling har jeg forstått det rett..
subforsterker på venstre side av racket i bildet.
Jeg mener dette blir feil og at du ikke vil kunne korrigere dette ved hjelp av å endre fase iom signalet allerede er forsinket, det er forskjell på å endre fase og justere forsinkelse selv om det i noen tilfeller kan oppnå tilnærmet likt resultat.

Jeg ville mao vært skeptisk til å ta i bruk AntiMode i slikt oppsett med mindre du kan justere delay indivuelt på toppene også.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hvis man bruker 2 stk. får man stereo :)
Under 80hz hører man uansett ikke hvor bassen kommer ifra (høyre eller venstre). Bruker man en y-kabel eller har stereo versjonen blir begge kanalene enkelt mikset sammen til mono ut, og man kan enkelt splitte signalet til f.eks 4 subwoffere.


Connecting 8033 into a setup with stereo subwoofers. This configuration requires two 8033 units, either 8033S or 8033C.


A single 8033 can easily correct even four subwoofers, when 180 degree output is utilized with two additional Y-cables. Although similar configuration could be achieved by splitting the signal of a single output into 4 identical outputs (via for example 3 Y-cables), the presented configuration here is recommended because of the output impedance.

Og kjøper du 2 stk så oster det nesten det samme som 1 Dualcore.

Er enig at ved bruk av kino lyd, så vil det fungere. Jeg har prøvd med 1stk 9033s hjemme. Det fungerte ikke så bra. Jeg fikk en del flere utfasinger som ikke er der når jeg bruker Dualcore.

Er vel flere syn på dette også, men jeg hørte stor forskjell på mono (det å få samme signal i begge subbene ) og det å få left signal i left og right signal i right...
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Retep: Ja, blir ikke rare prisforskjellen. Jeg er usikker på dette, men hvis man bruker romkorreksjon og har koblet til flere suber vil vel dette skape problemer i seg selv ?

Hvis man bruker 2 stk. antimode blir det ikke samme signal til begger suber. Du bruker left til den ene antimode og right til den andre antimode. Dette har igjen liten betydning hvis signalet er under 80 hz. Da kan man fint mikse signalet fra left og right i en Y kabel.

Senario1: 2 suber og 2 antimode. Først kalibrering sub. 1 deretter kalibrering sub. 2
Senario2: Antimode dualcore og 2 suber. Antimode kalibrerer begger subber samtidig eller hvor for seg ? Kan man velge ?
Senario3: Antimode og 4 sub. LFE alle kalibreres samtidig.

I Senario 1 må man kalibrere hver for seg. Begge suber kan ikke kalibreres samtidig.

Ville det ikke være ønskelig og kalibrere hver for seg først, og deretter kalibrere samtidig når begge spiller ?
 
Sist redigert:

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
17
Som det viser på bildet står bassene plant med toppene og eventuell tidsforsinkelse gjennom antimode ved korrigering av kun basser kan da justeres inn manuelt på subforsterker med faseinnstilling har jeg forstått det rett..
subforsterker på venstre side av racket i bildet.
Jeg mener dette blir feil og at du ikke vil kunne korrigere dette ved hjelp av å endre fase iom signalet allerede er forsinket, det er forskjell på å endre fase og justere forsinkelse selv om det i noen tilfeller kan oppnå tilnærmet likt resultat.

Jeg ville mao vært skeptisk til å ta i bruk AntiMode i slikt oppsett med mindre du kan justere delay indivuelt på toppene også.
Da ser det ut som det koker ned til dette..
Med mindre man ikke har frittstående basser/subber som man kan plassere i rommet slik at men får kompensert for tidsforsinkelsen antimoden legger til kan jeg ikke i mitt tilfelle bruke et Dspeaker romkorreksjonsprodukt med mindre jeg kjører både toppene (bredbåndselementer fra 100hz pluss diskant) og bassene gjennom den boksen som jo da må bli dual core`n. Er det korrekt?

Jeg har kun 1 stk pre out og der splitter jeg signalet til bassforsterker og effektforsterkeren til toppene. Om jeg setter inn DC før splitten vil den jo korrigere for hele HT så langt opp som DC tillater det, og det vil ikke by på noen problemer, vel? Jeg legger til at både pre og effekt er rørprodukter da dette har vært nevnt tidligere i tråden.
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
DSpeaker Anitmode gir deg 2.7ms Delay. Jeg bruker min sub. litt bak mine 805s. Har aldri hørt noe form for Delay med DSpeaker aktivert.

Her kan man lese litt om denne saken:

Now let's round things off in order to make it easy to investigate the situation.

Let's work with an easy, centralized figure of sound traveling at about 100 Feet in 100 milliSeconds. Good "rule of thumb" for fast calcs in the head on this subject, BTW.

At 2.5mS actual audio latency, the "delay" involved would be the equivalent of playing live with others who were -- 2.5 Feet away from you.

A 25mS latency would then be the equivalent of playing along with someone who was 25 feet away from you.

Also, the reported mS Latency figure in the computer can vary as much as 100% - simply because some softwares report a "one way" figure as to latency in mS, others report a "round trip" figure, or the amount of time it takes for the signal to go into the computer, get processed, and come back out at an audio output for monitoring purposes. Still, when the latency is below around the 25mS mark, not very many can really notice the difference when faced with a true double blindfold test on the subject. To date this engineer has found not one musician who could pass that test, regardless of musical prowess or what they THOUGHT they could detect.

Bottom line, a true 2.5mS, or even 6mS audio latency is indeed not detectable by human beings when the subject is sound waves.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Retep: Ja, blir ikke rare prisforskjellen. Jeg er usikker på dette, men hvis man bruker romkorreksjon og har koblet til flere suber vil vel dette skape problemer i seg selv ?

Hvis man bruker 2 stk. antimode blir det ikke samme signal til begger suber. Du bruker left til den ene antimode og right til den andre antimode. Dette har igjen liten betydning hvis signalet er under 80 hz. Da kan man fint mikse signalet fra left og right i en Y kabel.

Senario1: 2 suber og 2 antimode. Først kalibrering sub. 1 deretter kalibrering sub. 2
Senario2: Antimode dualcore og 2 suber. Antimode kalibrerer begger subber samtidig eller hvor for seg ? Kan man velge ?
Senario3: Antimode og 4 sub. LFE alle kalibreres samtidig.

I Senario 1 må man kalibrere hver for seg. Begge suber kan ikke kalibreres samtidig.

Ville det ikke være ønskelig og kalibrere hver for seg først, og deretter kalibrere samtidig når begge spiller ?

Der er vi uenige. Bassen som ligger på en cdplate evnt andre medier, er misket slik at noe kommer ut av venste høyttaler/sub og noe kommer ut av høyre høyttaler/sub. Hos med er det tydelig forskjell med å kjøre 1stk 8033s og 1 stk Dualcore. Jeg får en mye bedre intergreing av subbene og jeg deler de ved 40hz. Tror faktisk jeg har målinger liggende som viser dette.

Når det kommer til det å bruke 2 stk 8033. Da er det ingen poeng i å bruke s utgaven. Da kan man like gjerne bruke 8033 cinema. Da den har en inn og en ut. bruke en på den ene siden og den ander på den andre siden.

Hvordan dette blir vet jeg ikke, for det har jeg ikke prøvd. Når du bruker en 8033 eller Dualcore sammen med reciver. så tuner du subbene mot rommet først. Så tar du å kjører romkorreksjonen på reciver.

Inne på Dualcore, så har du som du vet ( det er jo den du har selv ) mulighet for å kjøre kablibrering på subbene enten i mono, dual mono, stereo eller som 2.0.

Ja det er en forsinkelse på 2,7ms så det betyr at skal du gjøre ting helt riktig så skal du sette subben 90cm ( rask hoderegning) næremere deg. Ikke lenger ifra.. Men dette kommer an på hvor i kjeden du setter inn Dualcore. Er Dualcore koblet inn før forforsterker eller frø effektforsterker til ht så vil jo lyden bli forsinka begge plasser. Både subber og høyttalere....

Når det gjelder å kalibrere en og en sub seperat med dspeaker, så er jeg veldig usikker på om det vil ha noe for seg. Da spes siden ( og jeg snakker nå bare om Dualcore siden det er den jeg kjenner) DC kalibrerer subben mot rommet, eller rettere sagt oppimot de stående bølgene. Om man da kalibrerer en først, så den andre, og spiller med begge samtidig uten noen ekstra form for justering. Så er jeg jaggu ikke sikker på om det resluterer i bedre lyd. Snakker nå om 2 kanals oppsett,
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Som det viser på bildet står bassene plant med toppene og eventuell tidsforsinkelse gjennom antimode ved korrigering av kun basser kan da justeres inn manuelt på subforsterker med faseinnstilling har jeg forstått det rett..
subforsterker på venstre side av racket i bildet.
Jeg mener dette blir feil og at du ikke vil kunne korrigere dette ved hjelp av å endre fase iom signalet allerede er forsinket, det er forskjell på å endre fase og justere forsinkelse selv om det i noen tilfeller kan oppnå tilnærmet likt resultat.

Jeg ville mao vært skeptisk til å ta i bruk AntiMode i slikt oppsett med mindre du kan justere delay indivuelt på toppene også.
Da ser det ut som det koker ned til dette..
Med mindre man ikke har frittstående basser/subber som man kan plassere i rommet slik at men får kompensert for tidsforsinkelsen antimoden legger til kan jeg ikke i mitt tilfelle bruke et Dspeaker romkorreksjonsprodukt med mindre jeg kjører både toppene (bredbåndselementer fra 100hz pluss diskant) og bassene gjennom den boksen som jo da må bli dual core`n. Er det korrekt?

Jeg har kun 1 stk pre out og der splitter jeg signalet til bassforsterker og effektforsterkeren til toppene. Om jeg setter inn DC før splitten vil den jo korrigere for hele HT så langt opp som DC tillater det, og det vil ikke by på noen problemer, vel? Jeg legger til at både pre og effekt er rørprodukter da dette har vært nevnt tidligere i tråden.
Hei. Kjører DC slik selv. Og ja del en av innlegget ditt er riktig. Du kan sette dc inn før forforsterker, da har du mulighet til å bruke dac-en som sitter i boksen. Eller du kan sette den inn etter forforsterker. derfra koble den til effektforsterkerene dine.
 
Topp Bunn