Anskaffelse av nye hodetelefoner

aGrimsgard

Fersking
Ble medlem
02.09.2014
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Drammen
Hei!
Er på utkikk etter noen lukkede hodetelefoner. Har ikke mye peiling på hva som er bra og ikke. Burde ikke koste mer enn 3.000 kroner.
Har sett litt på HiFiMAN HE-400 og og hørt rykter at HE400i kommer. Er dette riktig?
 

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Innlegg
1.363
Antall liker
509
Torget vurderinger
9
Ps! Hifiman he-400 er ikke lukkede hodetelefoner.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
AKG K551 hodetelefon - Hvit Nettop hvert å skaffa meg disse for 2400,- på expert hahahahaha men det er sinnsykt gode hodetelefoner til prisen. De er lukkede og holder godt på lyden, og slipper ikke inn så mye heller. Selv om de er lukket har lyden god luftighet. Synes også beyerdynamic t70 er gode. Men mrd AKG får du en rå hodetelefon latterlig billig. De er lettdrevne, men de resterende pengene kan du bruke på En fiio E17 dac/forsterker. Da får de litt mer guff og lyden forbedres dramatisk. Jo er så er de jo latterlig store! Har du meget smal skalle ville jeg anbefale å prøve dem før du kjøper.
 
Sist redigert:

Kisen

Medlem
Ble medlem
28.09.2014
Innlegg
16
Antall liker
0
Hei!

Siden du vil bruke opp mot 3000kr og vil ha noen lukkede hodetellefoner. Annbefaler jeg deg Beyerdynamic T 70p. Disse koster rett under 3000 kroner på Supersmart.no. SuperSmart / BEYERDYNAMIC T 70p 32 Ohm Topp Premium Tesla, lukket De er lukkede og har tesla magnetteknologi. Med andre ord. De hodetelefonene man kansje får mest for pengene på hele markedet!

T 70p: 32 Ohm.
T 70: 250 Ohm.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hei!
Er på utkikk etter noen lukkede hodetelefoner. Har ikke mye peiling på hva som er bra og ikke.
Vi kan gjerne komme med tips og innspill til hva det kàn være verd å lytte til.
Men, ta det som tips og innspill. Det er kun du som egentlig kan gi svaret på hvilke htlf som samsvarer best til dine poreferanser, din musikksmak, ditt lyttenivå osv.
Jeg råder deg til å lytte til flere alternativer før du tar beslutning. Det er relativt store karakteristikkforskjeller mellom ulike merker og modeller.

Skal du kun bruke de stasjonært, eller er det også ønskelig med noen som også kan brukes bærbart og/eller fungere bra ved avspilling direkte fra f.eks mob.tel?

Er par alternativer det kan være verd å lytte til er f.eks B&W P7 (og den nye versjonen av P5) og Sennheiser Momentum (både on-ear og over ear).
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Det er et svært vesentlig poeng hva som skal drive disse hodetelefonene. Skal du bruke en iPod Nano, skal du i hvert fall ikke investere i 250 Ohms telefoner. Skal det være hodetelefoner på farten er det noen som viser seg som svært gode kjøp, mens andre (minst like gode typer) ganske enkelt ikke lar seg drive på fornuftig vis før du har en stasjonær forsterker med god strømforsyning.
Så jeg foreslår at du gir litt info om hvordan du tenker benytte dem.

Mvh
Håkon Rognlien
 
T

Tittentei

Gjest
I tillegg til de andre mange gode råd og spørsmål: Hva slags lyd liker du?

På hver av disse: diskant, mellomtone og bass. Lite, mellomting, mye?

I tillegg spiller komfår, byggekvalitet, vekt, "layering", det vil si separasjon av instrumenter, vokal osv, holografi ("dybde") og soundstage ("bredde") inn. Du får aldri opplevelsen av stereo med hodetelefoner, lyden vil komme fra innsiden av skallen din, og det beste du kan håpe på er noe rett mellom øynene, med mindre det du lytter til er binauralt innspillt.

3000-5000 kr er sweetspot for hodetelefoner imo. Handler du brukt får du sykt mye for 3k. F.eks. HiFiMAN HE-500 som burde skaffes for rundt 3k brukt. Disse trenger også en amp, men det vet du kanskje siden du vurderer HE-400?

Nytt er ikke alltid bedre, de nyere modellene fra HiFiMAN ser penere ut og har muligens bedre komfår, men noen mener HE-500 låter bettre enn nyheita.

Nøytral lyd får du relativt rimelig i Sennheiser HD 600, vil du ha litt mørkere og mykere lyd med mer fyldighet: HD 650. Diskantdilla? Mye av Beyerdynamic, Dilla på bass? Audio-Technica har flere modeller.

Et alternativ jeg er stor fan av er Audio Technica ATH-M50x. For dem har du igjen penger til endel smågodt, et par store pizza og noen grunker å stappe på grisen.
 

Skymarshal

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2014
Innlegg
62
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Sennheiser HD 25-2 med en FIIO forsterker ville da jeg anbefalt om det skulle være portabelt.
 
T

Tittentei

Gjest
Blåser jeg i, bare jeg kan få skrive litt om det jeg liker, haha! ;D

Fikk ikke med meg at TS vil ha lukkede cans. Hvor sier han det?
 
T

Tittentei

Gjest
Jeg leste innlegget hans nå. LOL!!! Moro! Til mitt forsvar, klokken var 02:30 om natten da jeg svarte!!! Og HE-400 er ikke lukket!!
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Gløm disse lukkede dynamiske hodetelefonene, og kjøp heller et par brukte elektrostater i steden. Da får man bedre mellomtone og en ukomprimert bass gjengivelse:) mvh. Guit.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ Ja, f.eks Stax isolerer jo fortreffelig og lekker minimalt til omgivelsene. Å finne et pent brukt sett til ca. 3K skal vel heller ikke by på nevneverdige utfordringer ;)
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.491
Antall liker
1.003
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
NAD HP50 er flotte til prisen, fine til portabel bruk rett fra telefonen også. Balansert lyd med litt varme. Behagelige.
 

Lars_N

Medlem
Ble medlem
30.01.2009
Innlegg
31
Antall liker
4
Sted
Trondheim
Du bør også titte på Shure 1540, fått generelt gode tilbakemeldinger og skal ha mye av samme lydsignaturen som nevnte NAD HP50. Vurderer disse selv, men ikke fått testet dem personlig!
 
Topp Bunn