Annerstedt-Hegge Acoustic AB – Ny norsk-svensk HighEnd høyttalerprodusent

A-HA_A2 (2 of 3).jpg


En ny HighEnd høyttalerprodusent med samarbeid mellom norske og svenske HiFi-veteraner er i anmarsj. Vi har fått en prøvelytt av et førproduksjonssett.

Den norske HiFi-veteranen Odd Rune Hegge og den svenske arkitekten og tidligere HiFi-forhandleren Anders Annerstedt har i fellesskap startet selskapet Annerstedt-Hegge Acoustics AB. Eller A-HA, som er kortversjonen av navnet.

Odd Rune Hegge er kjent blant mange HiFi-entusiaster som mannen bak tidligere Kontrapunkt, og driver nå Eksakt HiFi i Vibes Gate. Han er også uløselig knyttet til Linn som Norges ubestridt fremste Linnekspert, både i tidligere Kontrapunkt og nå i Eksakt HiFi.

Også hans kompanjong Anders Annerstedt Har en bakgrunn som Linnforhandler, og har blant annet solgt Linn-anlegg i High Fidelity i Karlavegen på Østermalm i Stockholm, en av hovedstadens Linnforhandlere. Men Anders Annerstedt er også arkitekt, et yrke som gir en annen tilknytning mellom Hegge og Annerstedt gjennom Odd Rune sin utstrakte interesse for arkitektur.

Odd Rune har hatt ideen om et høyttalerprosjekt i 2-3 år, og for et drøyt år siden begynte ideene å bli konkretisert sammen med Anders. I denne perioden har de laget i underkant av 70 ulike modeller som de har fått simulert, før de nå har landet på to ulike modellserier.

Produksjonen av disse høyttalerne vil foregå i Sverige. Dette er begrunnet både i kostnadsnivå, og at de her har funnet en langt høyere produksjonsvillighet.

Seriene er utpregede høykostserier, med det Odd Rune betegner som ekstra høy produktkvalitet på elementene....

Les hele artikkelen om A-HA A2 med prøvelytting hos Audiophiile.no

AHA-A2 (8 of 8).jpg
 

Kommentarer

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hva prisklasse vil disse ligge i ? Liker utseende på dem
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
980
Torget vurderinger
0
Artikkelen er oppdatert etter supplerende informasjon fra den svenske medkonstruktøren Anders Annerstedt
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
To separate Hypex FusionAmp plateforsterkere på baksiden?
1631385428578.jpeg
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.059
Torget vurderinger
1
To separate plateforsterkere på baksiden?
Vis vedlegget 747288
Avhengig av versjon er det opp til tre 400 watt forsterkermoduler fra Eigentakt. Også den passive versjonen har en Hypex 500w i bassen, som drives av et høynivåsignal litt tilsvarende REL sine subwoofere.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jo, men på bildet ser det ut til å være to Hypex plateforsterkere. Ser Hypex-logoen helt hit. Forsto ikke helt løsningen med to nettbrønner, to strømkabler, to strømbrytere etc når det finnes tre-kanals FA253 og FA503. Er det en FA252 og en FA251?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.059
Torget vurderinger
1
Jo, men på bildet ser det ut til å være to Hypex plateforsterkere. Ser Hypex-logoen helt hit. Forsto ikke helt løsningen med to nettbrønner, to strømkabler etc når det finnes tre-kanals FA253 og FA503. Er det en FA252 og en FA251?
Vet ikke.

Jeg tror vi kanskje må ta høyde for at disse bildene er av førproduksjonsmodeller, og at de kanskje må betraktes litt som Dummymodeller. Infoen om Eigentak er fra infoen fra produsent. Jeg tror ikke at det vil bli levert en variant med to effekttrinn, uansett, siden de bygger på digitale delefiltre. Sånn jeg har oppfattet de tre versjonene er det en med tre Eigentakt forsterkermoduler pr. høyttaler, en passiv med Hypex 500w i bassen, og en aktiv uten noen integrerte forsterkermoduler. Men jeg har ikke fått detaljert info om disse variantene, og jeg kan også ha misforstått noe.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det er innebyggede digitale delefiltre i Hypex’ene. Ikke noe problem å lavpasse den ene og høypasse den andre. Bare en merkelig løsning på illustrasjonen. Ellers veldig interessante høyttalere.

Som ivrig DIY’er ser jeg elementer og forsterkermoduler til ca tredve tusen for to høyttalere, forresten. Da har jeg regnet med frakt og moms, men ikke kryssfinér og snekkerarbeid.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ja, høyttalerne ser veldig interessante ut. Ikke noe tull der. De nevner også en akustisk ventil. Hvis den er riktig utført kan høyttalerne få en kardioide-karakteristikk i mellomtonen når ventilen er plassert som på bildet.

Men det er jo rom for å kjøpe ganske mye kryssfinér for de neste 220000 kr opp til prisantydningen.
 
Sist redigert:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.059
Torget vurderinger
1
De nevner også en akustisk ventil. Hvis den er riktig utført kan høyttalerne få en kardioide-karakteristikk i mellomtonen når ventilen er plassert som på bildet.
Dette er omtalt spesielt i den oppdateringen av artikkelen som kom i kveld. Den skal ventilere under ca. 200Hz i mellomtonekammeret. Men du har gjerne allerede lest oppdateringen.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.257
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Cooliositet at flere har kastet seg på VS-folien:)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.753
Antall liker
10.548
Torget vurderinger
10
Blir en vinner dette her. Tommel opp selv om jeg ikke har hørt dem (enda). Blir spennende. Dette er jo noe så sjeldent som en ærlig HØYtaler.



Er dette driverne?

Tøff bass.

Jeg har tro på lett membran i mellomtonen. 34 gram er vel ganske bra til å være PA 10 tommer? Til sammenligning er Supravox sin 10 tommer (285 GMF) på ekstreme 20 gram.

Kompresjonsdrivern i bakkant er vel ganske lik 4550 drivern. Selv har jeg hatt 4538 laget med samme kunststoff membranmateriale (kapton). Da synes jeg nok en Altec coax ville gitt mer dynamikk eller ikke minst noe med beryllium, det burde vært tilvalg i en deluxe utgave :)


E390FBEC-FA67-4196-86C6-BF517D34CAAC.jpeg
A6CE84E0-9D62-472B-846F-4412DBA799DF.jpeg
 
Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Er dette driverne?
Ser jo slik ut. Jeg har fundert litt på noe greier med en 12C262 + 2x 12N630 pr side. Ser veldig bra ut i simuleringene, men det hører nok hjemme i en annen tråd.
 
Sist redigert:

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.112
Antall liker
6.487
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Ja, høyttalerne ser veldig interessante ut. Ikke noe tull der. De nevner også en akustisk ventil. Hvis den er riktig utført kan høyttalerne få en kardioide-karakteristikk i mellomtonen når ventilen er plassert som på bildet.

Men det er jo rom for å kjøpe ganske mye kryssfinér for de neste 220000 kr opp til prisantydningen.
Så er det arbeid, utvikling, kommersialisering, markedsføring, distributør/forhandler, osv osv, og så håper de sikkert å tjene noen kroner også. Det gir ingen mening å sammenligne utpris på et kommersielt produkt med DIY-kostpris på komponentene, det er kun en liten del av de reelle og totale utgiftene.
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg har tro på lett membran i mellomtonen. 34 gram er vel ganske bra til å være PA 10 tommer?
Til å være PA driver - enig!
Til å være mellomtone i hi-fi sammenheng, helt opp der diskanten tar over, syntes jeg 34 gram er mye.
 
Sist redigert av en moderator:

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Så er det arbeid, utvikling, kommersialisering, markedsføring, distributør/forhandler, osv osv, og så håper de sikkert å tjene noen kroner også. Det gir ingen mening å sammenligne utpris på et kommersielt produkt med DIY-kostpris på komponentene, det er kun en liten del av de reelle og totale utgiftene.
Helt sant. Utviklingskostnaden må fordeles på antall solgte enheter, og jo mer eksklusivt det blir, desto høyere kostnad pr enhet. Men jeg antar at sånne som meg (lydinteressert med forholdsvis god råd) er i målgruppen man tenker å selge til, og mitt alternativ er jo å bestille elementene på nett og smekke sammen noen kasser. Disse har også ganske enkel geometri å bygge. Derfor er det en relevant sammenligning - for kunden.
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
Morsomt å se, har hatt samme tanke i hodet - ble inspirert av Tannoy sin Kingdom serie. (y)
 

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Innlegg
37
Antall liker
303
…alternativ er jo å bestille elementene på nett og smekke sammen noen kasser. Disse har også ganske enkel geometri å bygge. Derfor er det en relevant sammenligning - for kunden.
Mener du det er et relevant alternativ å kopiere et kommersielt design?
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.112
Antall liker
6.487
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Helt sant. Utviklingskostnaden må fordeles på antall solgte enheter, og jo mer eksklusivt det blir, desto høyere kostnad pr enhet. Men jeg antar at sånne som meg (lydinteressert med forholdsvis god råd) er i målgruppen man tenker å selge til, og mitt alternativ er jo å bestille elementene på nett og smekke sammen noen kasser. Disse har også ganske enkel geometri å bygge. Derfor er det en relevant sammenligning - for kunden.
Ikke helt enig. For alle som har kompetanse og ønske om DIY vil man jo alltid få bedre pris/kost-forhold ved å bygge selv så lenge de ikke regner inn arbeidstimene (som man typisk ikke gjør siden man synes det er gøy og en hobby), så det gjelder alt untatt de aller rimeligste produktene. Så hvis du kan og vil bygge selv er du ganske enkelt ikke i målgruppen, selv om du i teorien har råd til å kjøpe.

For de aller fleste aktuelle kundene så er det helt uaktuelt å bygge selv fordi man enten ikke har tid og lyst, og/eller ikke kompetanse til å få samme resultat hverken lydmessig eller utseendemessig. Så for disse blir det et akademisk regnestykke.
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Er litt imponert av at det står en arkitekt og en arkitekturinteressert bak disse kassene. Ser ut som overlevinger fra "pipe & slippers-tiden". Ting går i sykluser. Det er jo om lag 50 år siden vi gikk vekk fra kjempekassene fordi vi hadde fått tilgang på flere og billigere watt. Nå har vi fått tilgang til enda flere watt for stadig færre kroner. Da må man jammen være glad i å dundre løs...
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Mener du det er et relevant alternativ å kopiere et kommersielt design?
I dette tilfellet er det ikke så mye å kopiere. Løsningen med litt kort høyttaler og delvis vinklet baffel er en smule original og løsningen med to separate plateforsterkere bakpå er bare rar. Mine JBL 9350 har tilsvarende akustiske ventiler for å forme spredningsmønsteret og de har patentert det. Gamle JBL L100 er også kort og skråttstilt. Gradient, Geithain og noen Philips-høyttalere har forskjellige variasjoner av kardioide via akustiske ventiler, Geithain også med koaksial. Tangen AV hadde også i sin tid høyttalerne Duke og Miles som begge var litt stuttvokste kasser med høyeffektive PA-elementer. Dette er nokså velkjente ideer, som ser ut til å være satt sammen på en bra måte her. Tror ikke det ville vært noen copyright-issue ved å bruke samme elementer og en beslektet plateforsterker (FA253) i en mer eller mindre rektangulær kasse.

Uansett beskytter copyright og patenter bare mot kommersiell utnyttelse, så som DIY’er er du hjertelig velkommen til å lese deg opp på det som finnes av patenter og bygge til eget bruk. Det som ville vært bad karma er å lage en blåkopi og selge den på nett til en brøkdel av prisen.
 
Sist redigert:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.059
Torget vurderinger
1
.... og løsningen med to separate plateforsterkere bakpå er bare rar.
Det bildet er en 3D-simulering, og løsning med to forsterkere vil ikke bli levert på noen av versjonene. Det aktuelle bildet viser heller ikke bassport, noe både førproduksjonseksemplaret hos Eksakt HiFi og produksjonsmodellene har.

Artikkelen er nå oppdatert med mer detaljert informasjon om de tre versjonene. Merk at oppgitt produsent av forsterkermoduler er foreløpig, og kan bli endret.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.257
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Jeg synes Annerstedt-Hegge er et friskt tilskudd i kategori "voksen-høyttalere".
DIY-betraktinger bør adresseres til diy-sidene eller tråden

 
Sist redigert:

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Innlegg
37
Antall liker
303
I dette tilfellet er det ikke så mye å kopiere. Løsningen med litt kort høyttaler og delvis vinklet baffel er en smule original og løsningen med to separate plateforsterkere bakpå er bare rar. Mine JBL 9350 har tilsvarende akustiske ventiler for å forme spredningsmønsteret og de har patentert det. Gamle JBL L100 er også kort og skråttstilt. Gradient, Geithain og noen Philips-høyttalere har forskjellige variasjoner av kardioide via akustiske ventiler, Geithain også med koaksial. Tangen AV hadde også i sin tid høyttalerne Duke og Miles som begge var litt stuttvokste kasser med høyeffektive PA-elementer. Dette er nokså velkjente ideer, som ser ut til å være satt sammen på en bra måte her. Tror ikke det ville vært noen copyright-issue ved å bruke samme elementer og en beslektet plateforsterker (FA253) i en mer eller mindre rektangulær kasse.

Uansett beskytter copyright og patenter bare mot kommersiell utnyttelse, så som DIY’er er du hjertelig velkommen til å lese deg opp på det som finnes av patenter og bygge til eget bruk. Det som ville vært bad karma er å lage en blåkopi og selge den på nett til en brøkdel av prisen.
Som med musikk, er det sjeldent noen høyttalerkonstruksjoner som er helt originale. Man plukker fra de beste og kombinerer prinsipper som det passer seg, enkelte er flinkere på dette enn andre. Det å gå fra DIY/prototype til ferdig kommersielt produkt er ikke en triviell øvelse, spesielt ikke med noe så sært som et high-end hifi produkt. Personlig syns jeg DIY er noe av det mest givende som finnes med denne hobbyen, men jeg syns ikke vi skal bruke kommentarfeltet til annonsene som bidrar til å holde liv i dette forumet som en anledning til å vise hvor flinke vi er til å plukke produkter fra hverandre, peke på enkeltkomponenter og fortelle hvor mye det ville kostet å bygge en klone. Den diskusjonen finnes det mange bedre steder å ta, feks under DIY og utvikling.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ser poenget, men nå er dette kommentarfeltet under en artikkel fra Audiophile.no som videreformidler et førsteinntrykk av prototypen. Det er ikke produsentens annonse eller lansering.
 

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Innlegg
1.696
Antall liker
883
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
8
Jeg synes Annerstedt-Hegge er et friskt tilskudd i kategori "voksen-høyttalere".
DIY-betraktinger bør adresseres til diy-sidene eller tråden

voksne med god økonomi mener du vel;) ville heller ha brukt 250000 kr på eks tannoy eller fyne.... men dette er meg
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.257
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Jasså, mener jeg det ? Du går nok konk om du skulle starte telefonsalg som tankeleser.
Som DIY'er rettes min oppmerksomhet mot konstruksjonen.
 
Sist redigert:

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.821
Antall liker
609
Spent på å høre disse!

I diskusjonen vedr. DIY eller ferdigvare er det lett å glemme at DIY-kreasjonen man gikk "all in" i med 35k, fordi det ble halv pris av originalen, generelt har liten eller ingen verdi når man evt. går lei og vil selge. ;)
 

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Innlegg
928
Antall liker
1.306
Sted
Østfold
Det er interessant å se at vi nå er godt i gang med et paradigmeskifte innen høyttalerdesign, det betyr aktiv drift med DSP kontroll. Så er det også en diskusjon om det er relevant å se på kjøp av høyttaler 250 k mot selvbygg 35 k som Asbjørn og andre her nevner. Jeg mener det er relevant fordi:

- Det er mye lettere å bygge en slik konstruksjon hjemme i 2021 enn det var for 20 år siden
- Elementer finnes enkelt tilgjengelig på www
- Forsterkere og DSP (Hypex NCore) er hyllevare og godt nok, mye enklere enn passiv
- REW er gratis og fint for å måle bra nok hjemme
- Pris er lav selv om en ikke får noe i retur ved å selge selvbygg

Jeg sier ikke at DIY er for alle, men det er en relevant sammenligning for de som er litt praktisk anlagt, og som finner det gøy å lære.
 

YesJens

Musikkelsker
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.212
Antall liker
6.125
Sted
Under stjernene
Så er det arbeid, utvikling, kommersialisering, markedsføring, distributør/forhandler, osv osv, og så håper de sikkert å tjene noen kroner også. Det gir ingen mening å sammenligne utpris på et kommersielt produkt med DIY-kostpris på komponentene, det er kun en liten del av de reelle og totale utgiftene.
Helt enig👍
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.276
Antall liker
34.811
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Spent på å høre disse!

I diskusjonen vedr. DIY eller ferdigvare er det lett å glemme at DIY-kreasjonen man gikk "all in" i med 35k, fordi det ble halv pris av originalen, generelt har liten eller ingen verdi når man evt. går lei og vil selge. ;)
Riktig, men når det nærmer seg 1/10 av originalprisen begynner det å bli mer interessant å bygge noe, lære noe, og gi det bort eller kaste det når man går lei fremfor å selge brukt for 1/2 eller 1/3 av nypris etter et par år. Her er prisantydning 250k. Do the math.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.257
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Riktig, men når det nærmer seg 1/10 av originalprisen begynner det å bli mer interessant å bygge noe, lære noe, og gi det bort eller kaste det når man går lei fremfor å selge brukt for 1/2 eller 1/3 av nypris etter et par år. Her er prisantydning 250k. Do the math.
Jepp, bare man ikke bygger for stort og for ofte av ren teknisk drivkraft 😱😓😱
 

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.366
Antall liker
9.328
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Frekkheten kjenner ingen grenser hos de med med loddebolt og limtube.

Hva med å jobbe 300 timer overtid i stedet? Med det tempoet mange fremviser er nok det et forsiktig anslag av tidsbruk. Normalt sitter en da etter skatt igjen med la oss si 75-100 kkr. Kjøp så høyttalerne. Disse får man etter sedvane for 200-220kkr. Så kan man evt selge dem for halv pris av listepris etter tre år, dvs 125kkr.

Dette er et bedre regnestykke enn 50kkr rett i dass ved selvbygg om det ikke faller i smak eller om samboeren plutselig fikk synet tilbake.
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.777
Antall liker
11.219
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Kan ha en liten forståelse for at det gjerne ikke er rette tråden å snakke om selvbygg.
Det er til og med opprettet en egen tråd der en kan diskutere det opp mot ferdigprodukt.
På en annen side...hvor kommer Mobsterne fra?? :)

Fin bestykning høyttalerne tråden gjelder. BMS coaxene ser tøffe ut.
Får håpe vi ser flere slike produkter fremover med litt størrelse på drivere, og plateforsterkere med DSP.
 

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.366
Antall liker
9.328
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Hva har de med påstanden om at mer, ofte mindre vellykka kopier av ferdigprodukt er god butikk? Jeg vet hva jeg selv eier, og det har overhode ingen verdens ting med kopiering å bestille. Det at det ryker av loddebolten er ikke ensbetydende med andrehåndsverdi.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn