Helt enig, det var derfor jeg skrev at det var en "avsporing" ift det du sa men det kunne sikkert vært tydeligereFor å løst sitere Snickers-is så er det jo litt viktig å ikke tillegge meg påstander jeg ikke har.
|
Helt enig, det var derfor jeg skrev at det var en "avsporing" ift det du sa men det kunne sikkert vært tydeligereFor å løst sitere Snickers-is så er det jo litt viktig å ikke tillegge meg påstander jeg ikke har.
Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?Hei trompeten, hvordan opplever du disse ampenes evne til, å gjengi detaljer på lavere volum
Selv ikke hørt dine" mens jeg føler flere D spiller brukbart ved gjennomsnitt til høyere volum, mens noen faller fullstendig av " lyd messing så som på detaljer ved lavere volum ?
At icepower modulen selv brokobler seg med kun en kanal drevet? Da er det ikke noe poeng med monoblokker?Hva mener du egentlig ? Joda det fins flere stereoforsterkere som kan brokobles. Litt utafor trådstarters setting ?
Dr.E
Good for U , har du prøvd flere HT og bruker du dsp ?Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?
Ncore har jeg hørt på nokså mange oppsett over noen år. De fleste av disse har vært hos bekjente og hifientusiaster som har hatt utfordringer på effektsiden. De fleste fullrange, men noen aktivt delt. Akkurat egenskapen med å spille dypbass på lavt nivå er ganske enkelt å høre når man bytter mellom. Hjemme har jeg erfaringer med høyttalere fra Repons og Ø-Audio. Bruker både med og uten DSP. Eigentakt har jeg kun hørt på 4 par med og uten DSP, fullrange og aktivt delt.Good for U , har du prøvd flere HT og bruker du dsp ?
Samme inntrykk her. En av de mest merkbare endringene ved å gå fra klasse AB til klasse D for lenge siden var at «volumterskelen» man måtte over for å få ting til å låte sånn noenlunde bra bare ble borte. Spilte helt fint på lavt volum, bare lavere.Hei! Jeg har faktisk motsatt inntrykk og vil si at jeg opplever at en av de største fordelene ved disse klasse D ampene er at dybassen og dynamikk er tilstede ved lavt volum. Kan det være volumkontrollen din som ikke matcher klasse D ampene?
Supert, takk for svar… nettopp slike erfaringer man er ute etter i og med de skal spiller full range og ikke kun i bassen.Kort fortalt: i sammenligning mellom modulene Purify Eval1 Eigentakt og NC400 begge med smps1200 a400 spiller Eigentakt med mer detaljer, oppløsning med større plass rundt musikerene. Ncore oppleves tørrere. Forskjellene oppleves som en kvalitetsforskjell i favør Purify og ikke kun som utslag i klangbalanse. Begge ampene spilte fullrange![]()
Spennende produkt, var ikke klar over den benytter veggvorte(synd de ikke har gjort som på Pre90)...vedrørende byggekvalitet kan skyldes typisk barnesykdommer ved oppstart, for øvrig ser den velbygd ut med solid chassis. Fant ett utdrag fra en test som stereo...mono vil gi bra mer trøkk seff.Ikke testet selv bare lest at det er endel som liker den veldig bra på slike komponenter. Det bemerkes vel også at det har forekommet endel feil på noen av de.
Jeg har de siste årene beveget meg fra rør (klasse A, 300b og lignende), til transistor klasse A, transistor klasse AB og nå icepower 1200as2 baserte trinn. Kan ikke si jeg savner noe. Har vært heldig (og dyktig) da alt utenom et par 300b pse blokker har vært totalt støyfrie på forskjellige HT.
PS: Testet for kort tid siden icepower 1200as2 (som monoblokker) mot et rent stereotrinn. Det var absolutt ingen forskjell i mitt oppsett. Elektrisk blir det også sgs. identisk så skulle bare mangle
Har ikke sammenlignet icepower edge mot hverken hypex eller purifi dessverre.
Jeg bruker ICE Power 1200 as1 Dual, altså hver kanal har egen strømforsyning tilsvarende 2 monoblokker. Bruker de mot Ø Audio Icon høyttalere. Uttømmelig kraft og nøytral til varm lyd.Hei. Ble anbefalt å prøve Icepower 2000AS1/2 modulene som Andreas Knedahl selger på Finn.no. Er det noen av dere som har testet de eller kjenner noen som har det?
Gjerne som bor i nærheten av Oslo +-15 mil