Anbefalinger av innspillinger med god lydkvalitet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.395
    Antall liker
    20.829
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hører også hjemme i den imaginære tråden «Plater med god coverkvalitet».
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    6.692
    Michael Franks - Original album series, på CD. Strålende musikk og veldig god lyd.
    Og det er heller Ingen upris for disse 5 albumene.

    82C85EB1-1762-483D-975F-BF129493F65F.jpeg
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Steely Dan kommer på UHQR og SACD!


    There’s never been a bigger band with fewer audiophile reissues than Steely Dan. That’s about to change. Acoustic Sounds, Analogue Productions, Quality Record Pressings and Bernie Grundman Mastering are bringing these masterpiece titles to the pinnacle of audiophile excellence. Few bands cared more about the quality or their productions than Steely Dan. Each recording session included the very best musicians and recording engineers of the day. Their pursuit of perfection was legendary. Steely Dan has always been an audiophile demo favorite. But collectors were limited, for the most part, to hard-to-find original copies. Now, audiophiles will be able to enjoy the ultimate versions of these already-incredible-sounding records.


     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Michael Franks - Original album series, på CD. Strålende musikk og veldig god lyd.
    Og det er heller Ingen upris for disse 5 albumene.

    Vis vedlegget 849846
    [/QUOTE

    Jeg har alle disse plus flere andre originaler cd,r god lyd men ikke spesiel god. Har ventet i mange år nå for remastrede versjoner. De nyere albumer har betydelig bedre lyd men desverre materiell er ikke så god.
    jeg har følg M Franks siden 1980 i både vinyl som i cd. Streamede albumer fra Quobuz er også gode
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Artig musikk, særlig å spille. Hadde en del av ham på programmet i svunne tiders coverband.

    Lydmessig er det nok litt vel snilt (glatt westcoast) min smak.
    Smoth jazz på sin beste.
    beste versjonen av låten ‘ Vivaldi’s song ( en av mine favoritter) hadde jeg i 78’ vinylen ‘Other peoples room’ av Mark & Almond, en perle av en undervurdert album
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Artig musikk, særlig å spille. Hadde en del av ham på programmet i svunne tiders coverband.

    Lydmessig er det nok litt vel snilt (glatt westcoast) min smak.
    Ukjent artist for meg. Satte på debutplata nå (Tidal), og dette er skikkelig smoothe greier, men det funker! Digger gitaren på åpningssporet.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jon Mark og Johnny Almond, begge to spilte i John Mayall band i flere år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn