Forsterkere Anbefaling, forforsterker til AW800m

Nufo

Fersking
Ble medlem
03.03.2010
Antall liker
0
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg bruker Lumin P1 pre til Electrocompaniet AW800m. Høyttalere er Piega 90.2. I tillegg til streaming (Qobuz) har jeg Marantz SA10. Lumin fungerer utmerket, det er ikke noe sette fingen på egentlig men litt mer kjøtt på beinet hadde gjort seg. Ønsker forslag til passende forforsterker som kan gi litt mer trøkk. Gjerne en som heller mot det varme. Den nye forforsterkeren til EC er sikkert god men jeg har begrenset budsjett . Jeg har lest tester av eksempelvis Musical innovation 23.A. Den ser lovende ut men jeg er usikker på om det blir for lyst med tanke på Piega, som kan være litt frempå. Innspill mottas med takk.

X-Cell

King of the North!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.336
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
Tror ikke du trør feil med en MI23.5. Kjøper du en brukt så klarer du nok også å slippe unna tap om det ikke passer og du selger igjen :)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
598
Torget vurderinger
2
Nu skal æ faktisk komme med et ganske kontroversielt forslag,kjøp en Topping A70Pro headamp/preamp. Søk den opp i nettbutikken her på HFS og se på specs. Bruker den selv som preamp og den skuffer ikke,spiller klokkeklart,dynamisk og er ekstremt stille. Første gang æ kan dra volum til maks og det er helt tyst foran diskant med musikken på pause. Den e råbra for småpenger og har du behov for mer enn 2 innganger får man Ext90

Dharmabum

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.03.2010
Antall liker
1.786
Torget vurderinger
14
Enig med x-cell, trår ikke feil med 23.5 på egentlig hva det måtte være av effekttrinn og lyst blir det ihvertfall ikke! Det er en preamp som gjør "alt" riktig og dine EW vil ikke kunne låte bedre med mindre du kjøper en annen preamp til noen hundre tusen.

Topp Bunn