Amused To Death original vs. remixed and remastered

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.428
Antall liker
17.135
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Flere har gjort ulike analyser av tekstene til ATD, her er én:
ATD Analysis
 
U

utgatt25555

Gjest
For egen del trenger jeg ikke noen annens analyse om hvordan jeg skal ”tolke” tekster, mannen har en del observasjoner i tekstene på den skiva som jeg finner minst, om ikke mer, dagsaktuell idag!, og det er vel også derfor jeg igår kveld kalte den en klassiker! At ikke alle deler entusiasmen for Rogern og dette albumet respekterer jeg fullt ut, men det er ett stykke derfra til å bli nedlatende overfor skiva og de som liker den, det har jeg mer problemer med å respektere :)

mvh
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Nedlatende holdning til andres musikk og "mitt band er bedre enn ditt" råtnet på rot på 80-tallet for min del. Ikke en voksen verdig. Personlig opplever jeg at en åpen holdning til musikk kun gagner meg da jeg oppdager musikk jeg tidligere ikke ville trodd jeg likte. Jeg synes for min del at Waters er den naturlige forlengelsen av Pink Floyd og at ATD er et flott album. Kjøpte den da den kom og spiller den fremdeles. Dystert, pompøst og vidunderlig når man i lett bakrus virkelig håper det ikke finnes noen fortsettelse etter at man får tredressen på.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
889
Antall liker
433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har ofte sagt at hvis man er i alt for godt humør en dag, er det bare å spille ATD. Da er man kjapt nede på jorden igjen!

Jeg kjøpte den også da den kom. En av de aller beste platene mine, er dessuten The Fine Art Of Hitch Hiking, så da ATD kom, var ikk det mye å lure på. Amused er ikke like dyster eller fullt så politisk, men allikevel utrolig bra! Jeg brukte opp to LP'er før det ble digitalt for mitt vedkommende.
 
U

utgatt25555

Gjest
Jeg har vel ca 6 utgaver av ATD på cd inkl siste utgaven + vinylen, kjöpt og spillt siden den kom, disse utgavene er siste innkjöp, en uåpnet Japan press for samlingen og for lyden, Sony SuperBit, shortbox :cool:



mvh
 

Vedlegg

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
889
Antall liker
433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har ofte sagt at hvis man er i alt for godt humør en dag, er det bare å spille ATD. Da er man kjapt nede på jorden igjen!

Jeg kjøpte den også da den kom. En av de aller beste platene mine, er dessuten The Fine Art Of Hitch Hiking, så da ATD kom, var ikk det mye å lure på. Amused er ikke like dyster eller fullt så politisk, men allikevel utrolig bra! Jeg brukte opp to LP'er før det ble digitalt for mitt vedkommende.
Platen jeg tenker på over heter The Pros And Cons Of Hitch Hiking. Beklager rotet!
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
730
Antall liker
361
Torget vurderinger
22

sandecker

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2009
Innlegg
618
Antall liker
742
Sted
Oslo / Viksfjord
Torget vurderinger
5

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.240
Antall liker
2.670
Sted
Liten by
Jeg fatter ikke hvordan noen etter alle disse årene lar seg begeistre. Dette er som jurassic park 1. Underholdene for de lett påvirkelige da da den kom, patetisk etter to år.
Tvert imot, Opeth. Jeg fant den patetisk og lite interessant da den kom, som jeg hadde opplevd alt han hadde hatt fingrene i siden The Final Cut. Jeg har vel ikke forandret mening om sistnevnte, men i alle fall soloalbumene The Pros And Cons Of Hitch Hiking og Amused To Death har jeg måtte bite i det sure eplet og innse at det var jeg som var forutinntatt i min pretensiøse innstilling da jeg hørte dem første gang. Radio Kaos sliter jeg fortsatt litt med.
Jeg liker tilogmed Radio Kaos! Så patetisk er jeg...
Sett på Home og skru opp litt (les: mye). Råtøft! The Powers That Be er også tøff...

Og jeg skjønner heller ikke denne trangen til å rakke ned på platene til Waters?
 

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Innlegg
764
Antall liker
453
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Kjøpte picture disken når den kom direkte fra rw.com (tror den var fra analog productions).
Så mye rille støy at den er umulig å lytte til.
Vet om noen til som har opplevd det samme.
Ser innmari kul ut da!
Ville anbefalt den vanlige utgivelsen (ingen rillestøy på mitt eksemplar).
Begge er av remixen/versjonen rw har brukt live di siste årene.

--
Martin Sandvik
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.598
Antall liker
2.213
ATD er en av favorittene her, har flere versjoner. Mest 3D lyd på original cd, men i og for seg klarere bakgrunn lyd / lettere å få med hva som skjer i bakgrunnen og på sidene på ny vinyl. Ender oftest opp med å spille den nye vinyl versjonen - og lyden er ok + (har ikke åpnet Picture disc varianten - og vet ikke om det er støy på den).
Hvorfor den er en av favorittene? Det har vel bare blitt sånn da. Holder i massevis. Budskap og musikk og "lyd" i skjønn forening. Men, her spilles mye annet også ...
Mvh
JMK
 
Topp Bunn