Amp/dac til hodetelefoner

Rapathy

Medlem
Ble medlem
30.11.2020
Antall liker
1
Sted
Norge
Hei!

Jeg har nylig oppgradert fra en gaming headset til en HiFiMan HE400i 2020 edition og trenger da en amp/dac til dette. Jeg har lite efaring i dette og vet rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe. Så på schiit produkter men prisene er veldig dyre i Norge. Visst noen har noen anbefalinger så hadde det vært flott. Jeg skal bruke setupet til gaming og se på filmer.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.412
Rapathy: Via data eller TV? Rega Io eller Audiolab Mdac Plus er svært gode steder å begynne. Sistnevnte bruker du aktive høyttalere på ;) Men så spørs det hva du ellers har, da...?

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
212
Sted
Oslo
Hmm, har du kikket på nettbutikken til hifisentralen?
Kan trygt anbefale dx7pro.
Finnes billigere varianter der også🙂

Rapathy

Medlem
Ble medlem
30.11.2020
Antall liker
1
Sted
Norge
Rapathy: Via data eller TV? Rega Io eller Audiolab Mdac Plus er svært gode steder å begynne. Sistnevnte bruker du aktive høyttalere på ;) Men så spørs det hva du ellers har, da...?
Hei! Takk for svar. Jeg skal bruke dette til stasjonær pc.

Hmm, har du kikket på nettbutikken til hifisentralen?
Kan trygt anbefale dx7pro.
Finnes billigere varianter der også🙂
Hei, takk for svar!
Har sjekket litt på nettbutikken ja men hadde ikke mye peiling på hva som var bra. Er det en stor forskjell mellom dx7 og dx7pro?

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.412
Rapathy: OK: Prøv å gi PCen et par GENELEC G-Series. Og så styrer du det hele fra en Meridian Explorer 2 ;)

Rapathy

Medlem
Ble medlem
30.11.2020
Antall liker
1
Sted
Norge
Rapathy: OK: Prøv å gi PCen et par GENELEC G-Series. Og så styrer du det hele fra en Meridian Explorer 2 ;)
Det hadde vært kult men er ikke ute etter noe speakers. Var bare ute etter amp og dac for min nye hodetelefoner :D

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.412
Rapathy: Så tungdrevne som de er, IKKE spar på effekten...

ufo

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
333
holder ikke denne da? hodetelefonene koster vel 2k. forsterker til 7k blir vel litt drøyt.
gir 123mW ved 300hm og 570 33ohm ved 100db sinad

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
212
Sted
Oslo
Hei, DX3 holder den også :)

Rapathy

Medlem
Ble medlem
30.11.2020
Antall liker
1
Sted
Norge
holder ikke denne da? hodetelefonene koster vel 2k. forsterker til 7k blir vel litt drøyt.
gir 123mW ved 300hm og 570 33ohm ved 100db sinad
Se der ja, prisen var ikke gale også. Hørt folk hadde problemer med "Klikke lyd" men det skal visst ikke skje med den sisten versjonen.

Hei, DX3 holder den også :)
Da er DX3 Pro bestilt :D

• Liker
Reaksjoner: HoJ

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
1.421
Sted
Stavanger
Bruker dx3pro omtrent hver dag, synes den er utrolig god til prisen. Ting tar litt tid for tiden med Topping, jeg har en L30 underveis, regner med å ha den på plass innen en uke.

Rapathy

Medlem
Ble medlem
30.11.2020
Antall liker
1
Sted
Norge
Bruker dx3pro omtrent hver dag, synes den er utrolig god til prisen. Ting tar litt tid for tiden med Topping, jeg har en L30 underveis, regner med å ha den på plass innen en uke.
Hei, fikk den i dag! Har akkurat plugget He400i headset med den. Må jeg rote mye med settings? Står på da headphone output og + 9 i gain. Hørest helt fantastisk ut! Beklager for dumt spm men dac output er bare visst du skal koble til speakers sant? Noe jeg ikke trenger

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
1.421
Sted
Stavanger
High gain (+9) og Low gain (-9) er til hodetelefonutgang, min står på "ren" dac, da fungerer også hodetelefonutgangen.
Jeg har ennå ikke brukt +9 i gain.

Rapathy

Medlem
Ble medlem
30.11.2020
Antall liker
1
Sted
Norge
High gain (+9) og Low gain (-9) er til hodetelefonutgang, min står på "ren" dac, da fungerer også hodetelefonutgangen.
Jeg har ennå ikke brukt +9 i gain.
Av og til får jeg bare lyd på den ene siden av høretelefonene mine. Har fikset det med å bytte fra usb til opt og tilbake igjen til usb. Har dette skjedd med deg?

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
1.421
Sted
Stavanger
Av og til får jeg bare lyd på den ene siden av høretelefonene mine. Har fikset det med å bytte fra usb til opt og tilbake igjen til usb. Har dette skjedd med deg?
Nei, det har jeg ikke merket.

Topp Bunn