Ambiance HIFI.

ambiance

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2007
Innlegg
524
Antall liker
161
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
3


Mitt lytterom som nå har blitt HIFI rom er på 30kvm (5m X 6m). Rommet har i senere tid blitt endret, frontveggen som en gang var dobbel og med 106" lerret feldt inn i veggen, har nå blitt enkel vegg med påhengt dobbel vegg med 65" 3D plasma smart tv fra Panasonic.
En Oppo BPD 93 EU spiller brukes til å spille av BD, DVD & 3D filmer. Siden dette nå har blitt familierom har hvert familiemedlem (foruten Dalamitneren) 3D briller. Lyden til film gjengis ved hjelp av JAS Bravo rør pre, JAS Zeuz mono forsterkere & JAS Kon-Tiki høyttalere.
For det meste er det meg som sitter i sofaen & lytter aller helst til noe på vinyl, Acoustic Solid Wood Black med Denon Pickup fungerer helt OK med Perreaux RIAA og resten av oppsettet som nevnt tidligere. Classe CDP 102 benyttes til CD/DVD lytting.

Jeg foretrekker musikk lytting med dempet belysning da sansene for lyd blir skjerpet og det blir lettere å senke skuldrene for å slappe av. Til lysstyring har jeg benyttet Moeller X-Comfort og belysning i front vegg (Sone 1) er av ledd, mens belysningen på sideveggene (Sone 2) er halogen. Disse to sonene styres uavhengie av hverandre.

Bakveggen har nå fått et vindu men er fortsatt godt akustisk dempet for lydrefleksjoner. Denne dempingen bidrar med mere tilstedeværende lydopplevelse. Også taket er akustisk dempet som hjelper med mere direkte lyd fra høyttalerene og lydbilde blir mere "scenesatt" og økende pinpointing. Siden Kon-Tiki er såpass store med sine 160kg pr stykk, måtte de et godt stykke ut på gulvet for å blomstre. Dette medførte en omgjøring på akustikk tiltakene på sideveggene. Her kommer med tiden noen store akustikkbilder for å roe ned RT og Flutterekko.

Elektronikken til lyd & bilde har dedikert 16A kurs, mens gulvvarme og Moeller lysstyring deler en 16A kurs.



Klokker og HIFI henger ofte sammen.



JAS Audio Kon-Tiki ved siden av 65" TV.



Acoustic Solid Wood Black



Acostic Solid & Koss Pro



Tonearm Acoustic Solid



Koss Pro 4AAT



Acoustic Solid motor & reim



Kontrollpanel



KOSS PRO 4AAT



Bravo 1.1 SE



Rør pre fra JAS Audio. Fjernstyrt volum.



Strømforskyning til Bravo 1.1 SE pre amp.



CLASSE CDP 102 OPPO 93EU



Perreaux RIAA



ZEUS



Accuton & JAS AMT.



JAS Audio Kon-Tiki



JAS Kon-Tiki terminaler og sølvkabler



Top modul



Isolasjon pukker



Isolasjon mot gulv



Sølvkabler



Tyske gener.



Tag og Porsche er som hånd i hanske.



porsche 550 og Tag Grand Carrera
 
Sist redigert av en moderator:

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Innlegg
723
Antall liker
187
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Nei! Og du som hadde drømmekinoen jeg har sikla på siden sikkert 2009 på AVForum! Bra du har tatt ett valg du er fornøyd med, og håper det varer. Men ikke sjeldent at man som en gang hjemmekino-entusiast, alltid hjemmekino-entusiast brått savner film-morroa, og havner tilbake på flerkanalskjøret! :) Been there, done that! Men godt med mer rom pga mindre duppedingser, og ikke minst mindre å holde styr på ved utstyrsbytte. Rommet og utstyret ser jo fremdeles praktfullt ut som vanlig, hos deg :)
 
Sist redigert:

HoPPe`S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
297
Antall liker
286
Sted
Røyken
Torget vurderinger
1
Flott oppsett.
Den mediabenken som du har der, åssen har du løst det med dem store skuffene?
Jeg vurdere samme benk selv.

Mvh Tage
 

ambiance

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2007
Innlegg
524
Antall liker
161
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
3
Takk!

Jeg kjøpte 8 stk 4kg magneter og monterte på hvert hjørne av dørene.

A.
 

fbh71

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.06.2014
Innlegg
2.172
Antall liker
1.671
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
2
Gjennomført til minste detalj, likte godt skulpturen til Koss :) flott rom og størrelse.
 
Topp Bunn