Frakt og sending Amazon og nye toll/momsregler fra 1.April

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.545
Torget vurderinger
1
Noen som handlet hos Amazon etter 1. April? I følge Tolletaten er Amazon tilknyttet VOEC ordningen og skal kreve inn moms ved kjøp. Jeg blir imidlertid ikke trukket moms om jeg prøver å kjøpe fra Amazon (vinylplater). Har ikke lyst å betale disse fordømte ublu gebyrene fra DHL (som Amazon bruker).....

Larson

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
1.318
Noen som handlet hos Amazon etter 1. April? I følge Tolletaten er Amazon tilknyttet VOEC ordningen og skal kreve inn moms ved kjøp. Jeg blir imidlertid ikke trukket moms om jeg prøver å kjøpe fra Amazon (vinylplater). Har ikke lyst å betale disse fordømte ublu gebyrene fra DHL (som Amazon bruker).....
vil du virkelig handle hos amazon i disse corona-tider? Den griske jævelen av en eier har sett langt vekk fra karantener og smittevern og latt folk jobbe trangt uten nødvendig utstyr, sparker de som prøver å ta tak i utfordringene.

han som mistet jobben i gjengjeldelse:
https://www.engadget.com/2020-03-31-amazon-sack-employee-coronavirus-protest-fired.html?guccounter=1

om det å jobbe i amazon for 1 uke siden.
https://www.cnbc.com/2020/03/26/amazon-warehouse-employees-grapple-with-coronavirus-risks.html

S

Slubbert

Guest
Var set samme på Wish.com, selv om de skrev i en nyhetsoppdatering at du skal trekkes ved utsjekk.

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.545
Torget vurderinger
1
Blir fremdeles ikke trukket moms. Irriterende dette. Er noen LP'er jeg skulle hatt.....

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
456
Ja, jeg venter også på at disse moms-greiene skal fungere. Greiere å faktisk betale moms enn å frykte dyrt gebyr. Det aner meg at 'implementering' av dette er forsinket uten at jeg vet det. Ser ut som 350kr-regelen fortsatt gjelder pga frykt for kapasitetproblemer hos Posten Norge.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.028
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Amazon fakturerer norsk moms hvis du velger det raskeste fraktalternativet. Pakken blir levert ferdig fortollet på døra av DHL etter ca. to dager.

duc916

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
158
Sted
Vestfold
Jeg gjorde en testbestilling via ebay, den kom som vanlig rett i postkassa i går uten noen form for momspåslag osv.
Mener jeg har lest et sted at regelen er innført fra 1/4, men at praktiseringen er utsatt.

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.545
Torget vurderinger
1
Amazon fakturerer norsk moms hvis du velger det raskeste fraktalternativet. Pakken blir levert ferdig fortollet på døra av DHL etter ca. to dager.
Det stemmer! Takk!
Var likevel bare 30kr dyrere i frakt for 4 LP'er inkludert en dobbel. Bestillt.

Sist redigert:

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.545
Torget vurderinger
1
Amazon.de. Ble billigst derfra.....

Zomby_Woof

Æresmedlem
Ble medlem
07.05.2006
Antall liker
8.436
Sted
Third stone from the sun
Torget vurderinger
6
Mener jeg fikk noen greier fra ebay.com (fra US) via Pitney Bowes, levert lokalt av Postnord (hentet på Esso), som var ferdig momset og klart. I Fjor sommer en gang?

Over beløpsgrensa, så det var jo helt som det skulle være.

Topp Bunn