Diverse Altibox ruter defekt etter strømbrudd.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.694
Antall liker
5.874
Har nyeste modell ruter fra Altibox og opplever at den tar kvelden ved strømbrudd. Dette er 2. gang på rad dette skjer, selv om det er montert overspenningsvern i sikringsskapet. Overspenningsvernet har ikke slått ut og det er masse elektronikk som er koblet på samme kurs uten at det går i stykker (tv, tuner, equalizer, forforsterker og effektforsterker)

Er det flere som opplever dette? Er ruteren spesielt ømfintlig?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Hvis det er en hvit Zyxel så har jeg hatt en slik et halvt års tid uten problemer med flere strømbrudd...

Dekoderene fra Huawei (Q22) er kun en mnd gamle så litt lite grunnlag.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.694
Antall liker
5.874
Hvis det er en hvit Zyxel så har jeg hatt en slik et halvt års tid uten problemer med flere strømbrudd...

Dekoderene fra Huawei (Q22) er kun en mnd gamle så litt lite grunnlag.
Det er en hvit zyxel ja, og det kommer freselyd akkurat i det strømmen går.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Håper altibox'en min ryker snart også, etter at de gamle ble byttet ut med mindre bokser uten innebygd harddisk har de blitt infarkt-fremkallende trege i bruk. Virker som alt av innhold og innstillinger ligger på en ekstern server et sted, og må hentes inn hver gang man bruker boksen.

Ah, router. Jeg snakker om kanalboksen. Må ha kaffe. :p
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.694
Antall liker
5.874
Altibox sier det er svært sjelden at ruterene går i stykker, men hos meg ryker de 2 ganger på rad, vi får se hvordan det går med den 3, ruteren. Altibox har dog vært eksemplarisk å ha med å gjøre og sender en ny gratis i posten.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Håper altibox'en min ryker snart også, etter at de gamle ble byttet ut med mindre bokser uten innebygd harddisk har de blitt infarkt-fremkallende trege i bruk. Virker som alt av innhold og innstillinger ligger på en ekstern server et sted, og må hentes inn hver gang man bruker boksen.

Ah, router. Jeg snakker om kanalboksen. Må ha kaffe. :p
Synes at responsen er ok og bedre funksjonalitet kompenserer for litt tregere start. Fikk oppgradert ti 500 Mbps linje i samme slengen. Det gamle systemet fases ut ved årsskiftet sies det...
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.694
Antall liker
5.874
Synes at responsen er ok og bedre funksjonalitet kompenserer for litt tregere start. Fikk oppgradert ti 500 Mbps linje i samme slengen. Det gamle systemet fases ut ved årsskiftet sies det...
Kanalboksen er milevis bedre enn kanaldigital som jeg hadde før, og fjernstyringen er meget bra.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Synes at responsen er ok og bedre funksjonalitet kompenserer for litt tregere start. Fikk oppgradert ti 500 Mbps linje i samme slengen. Det gamle systemet fases ut ved årsskiftet sies det...
Har fiberlinje, så tror ikke det er problemet. Den nye boksen er bare utrolig treg i min verden. Har lite tålmodighet med lang responstid, enten det er biologisk eller maskinelt.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Har fiberlinje, så tror ikke det er problemet. Den nye boksen er bare utrolig treg i min verden. Har lite tålmodighet med lang responstid, enten det er biologisk eller maskinelt.
Fibernett finnes i alle hastigheter. Søk Altibox og speedtest og kjør en hastighets test. Finnes i alt fra 50 Mbps til 1000 Mbps. Har du det nye systemet tror jeg du skal ha min 300 Mbps. Ps du må ha kablet nett på 1000 Mbps for å få reell test...
 
Sist redigert:
Topp Bunn