Albumstafetten 29

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    DatoMelderMelderArtistAlbumSpotifylinknominert av
    14.11GjestemedlemDrammen LydJo Jo GunneJo Jo GunneJo Jo Gunne – Jo Jo Gunnejanfrt
    15.11BurntIslandTremorNeil YoungMirror BallNeil Young – Mirror BallDazed
    16.11EvildorfDazedDead Can DanceWithin The Realm Of A Dying SunDead Can Dance – Within The Realm Of A Dying Sun (Remastered)mikefish
    18.11janfrtunitedUncle TupeloAnodyneUncle Tupelo – AnodyneTownes
    19.11Kaare G. OpsahlTownesAyreonThe Theory Of EverytingAyreon – The Theory Of Everythingalghatar
    21.11alghatarHandsoerWoodsWhit Light And With LoveWoods – With Light and with LoveWoods
    22.11TremorjanfrtThe SaintsNothing Is Straight In My HouseThe Saints – Nothing Is Straight In My HouseDrammen Lyd
    23.11DazedBurntIslandOpethPale CommunionOpeth – Pale CommunionHandsoer
    25.11mikefishGoggen8Electric WizardDopethroneElectric Wizard – Dopethrone (Remaster)Evildorf
    26.11Drammen LydmikefishThe ChameleonsScript Of The BridgeThe Chameleons – Script of the Bridge (Remastered)Goggen8
    27.11Goggen8GjestemedlemSort SolEverything That Rises...Must ConvergeSort Sol – Everything That Rises... Must Converge! [2011 Digital Remaster]BurnIsland
    29.11HandsoeralghatarThe Tear GardenBouqet Of Black OrchidsThe Tear Garden – Bouquet of Black OrchidsGjestemedlem
    30.11unitedTownesDead BoysYoung, Loud And SnottyDead Boys – Young, Loud And SnottyKaare G. Opsahl
    1.12EvildorfKaare G. Opsahltogether PANGEABadillacTogether Pangea – Badillacunited

    Trekning for Albumstafetten 29.

    Vi gjør som sist: Anmelderne har scenen fram til 12:00, etter det er det fritt fram for alle.

    Spotify spillelisten ligger her: Albumstafetten 29
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    90 min på 4 låter...
    Jippi...

    Neste gang nominerer eg The guitar song med Jamey Johnson. Bare så alle er advart.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    764
    Antall liker
    388
    Burde jo fått med en kolonne for de som har nominert skiva da, så vi har noen å henge :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.036
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Æsj, Uncle Tupelo. :mad:
    Har ikke likt en eneste metallplate før, tviler på at denne blir den første.
    Max uflaks, er vel eneste skitplata her.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    To totalt ukjente plater,heldigvis fant jeg de på wimp.Men når det gjelder The Chameleons,der var det en jubileumsutgave på 27 låter.Hvor mange er med på den orginale lp'en som skal anmeldes ?

    mvh.s,
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    To totalt ukjente plater,heldigvis fant jeg de på wimp.Men når det gjelder The Chameleons,der var det en jubileumsutgave på 27 låter.Hvor mange er med på den orginale lp'en som skal anmeldes ?

    mvh.s,

    12 låter. (Don't Fall, Here Today, Monkeyland, Second Skin, Up the Down Escalator, Less Than Human, Pleasure And Pain,
    Thursdays Child, As Gigh As You Can Go, A Person Isn't Safe Anywhere These Days, Paper Tigers, View From A Hill)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ah! Den va'kke dum. Pale Communion ligger jo på "kjøpt men ikke fått hørt på enda"-bunken min på venstre høyttaler. :D

    Dead Can Dance vet jeg ingenting om, men hvor galt kan det være? ;)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.201
    Antall liker
    10.382
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke det var noe som helst tilfeldig med denne trekningen..:rolleyes::p
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Legger du ut en link til spillelista med albumene i riktig rekkefølhe, Handsoer?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Er i orden nå. :cool:

    Har også lagt til en kolonne hvor de ansvarlige nevnes :D

    Ser forøvrig at jeg klarte å sette samme anmelderpar to ganger.....undertegnede og alghatar.:rolleyes:
    Jaja, får skrive det på kontoen for....ehh,,,,: skriver det på kontoen.
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.201
    Antall liker
    10.382
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får ikke lov til å spille Crippled Black Phoenix sitt stafettalbum via min spotify konto - er det flere som har problemer?
     
    Sist redigert:

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Ja, den ble låst på wimp også. Ligger flere spor på youtube...
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.036
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Får lov til å spille dem, men finner ikke stafettalbumet, nei. Hva gjør vi da'a?
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Det var da som pokker. Jeg kan kanskje nominere en ny plate? Noe taffeljazz eller noe slikt.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.036
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ny plate er god ide, syns jeg. Får jo lov av spotify til å spille andre albumer fra denne tøffeljazz-gjengen
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Blir nok et annet band, men må tenke litt til i morgen. Kanskje det bare er en glipp og at det magisk kommer tilbake i løpet av natten.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Jeg har også store problemer med Crippled Black Phoenix på wimp.Den falt ut på mandag og siden har jeg ikke fått hørt den.I tillegg har jeg trøbbel med wifi'en her,men får kanskje hjelp i morgen av dataeksperten her i blokka.Håper jeg får i orden på det meste i da.Hvis ikke blir jeg dessverre nødt å trekke meg fra stafetten.Kommer med mer info om ståda i morgen ettermiddag.

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    The Chameleons fikk jeg frem nå,får konsentrere meg om den i første omgang.

    mvh. s,
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Lang overtid i morgen, så jeg poster i dag.

    Jo Jo Gunne - Jo Jo Gunne

    Jo_Jo_Gunne_-_Bite_Down_Hard-front.jpg



    En rar blanding av blues og glam...ganske girardrevent, men med pianokomp, ristelyder og na na na –koring. Som Grateful Dead uten noen av de interessante bitene. Tonen er generelt lystig og oppløftende, i alle fall for dem som blir oppløftet og lystig av bluesrock. Jeg mener de finnes.


    Det er noe sympatisk tidligsøttitallsromantistisk over dette, men .. ikke musikalsk. Mer... de viste vel ikke bedre på den tiden.


    Gnålegitar hopper frem som en budgettsliten SASmedarbeider etter sitt 4de smilekurs på nedkuttingsbudgett. Og så sitter de i en bil på coveret. «I makelove» trekker litt opp, men ikke så mye.


    Ikke helt dårlig.. bare kjedelig. Fergeturkjedelig, selv om det serveres sveler i kafeteriaen. (uten geitost) ... 5/10 .. Uinspirert. (Og nå er jeg snill)

    Greit å ha hørt. Men det er også alt.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Da Crippled Black Phoenix tydeligviser borte fra Spotify nominerer jeg en ny plate. Har ikke så lyst til å ta en av de andre platene av samme band som er der. Det kan jo være denne kommer tilbake senere og har lyst å spare den til da. Mastermind bak CBP heter Justin Greaves og har tidligere spilt trommer i Electic Wizard. Ny nominasjon blir derfor:

    Electric Wizard – Dopethrone (Remaster)



    Detter er ikke loung jazz slik som Crippled Black Phoenix, men heller vel mer mot gospel...
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Ok, det blir endret nuh!

    NB: Den ligger som siste album i spillelisten, og det ble den remastrede versjonen - den originale ville ikke inn på spillelisten.....??
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Kunne vi fått litt lenger frist til å anmelde den nye platen ?

    Mvh.s,
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^Dårlig påskudd for å få høre mest mulig på Dopethrone, men la gå gå - greit for meg ;)
    Definintivt blant de grommer gospel-skivene som er der ute. Sjøl om coveret minner mer om jazz lounge, det er nok neppe Petterøes der røges fra pipa.
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    90 min på 4 låter...
    Jippi...

    Neste gang nominerer eg The guitar song med Jamey Johnson. Bare så alle er advart.
    Det er strengt tatt mange flere låter, er bare spotify som har ja.. vært spotify.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    90 min på 4 låter...
    Jippi...

    Neste gang nominerer eg The guitar song med Jamey Johnson. Bare så alle er advart.
    Det er strengt tatt mange flere låter, er bare spotify som har ja.. vært spotify.
    Skulle det gjøre saken bedre? :D

    Joda, såg at den egentlig består av 40 kutt eller no sånt. Jeje, arbeidet med å skjønne teorien om alt fortsetter :)
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Har satt ny dato på 'Dopethrone'.
    25.11 skulle vel være greit.

    Har endret rekkefølgen i første innlegg. :D Lett som bare det....
    Håper det går greit.
     
    Sist redigert:

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har satt ny dato på 'Dopethrone'.
    25.11 skulle vel være greit.

    Har endret rekkefølgen i første innlegg. :D Lett som bare det....
    Håper det går greit.
    Takk ! Det skulle gå bedre.Skal da levere den andre anmeldelsen dagen etter,men jeg skal prøve å lytte på begge platene fremover.

    mvh.s,
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    764
    Antall liker
    388
    JO JO GUNNE

    Et helt ukjent band for meg, til for ca. 3 uker siden da jeg tilfeldigvis ble presentert denne skiva av en god venn som også er en stor Spirit fan.
    Og et par dager senere fikk jeg jaggu samme skiva presentert av en annen bekjent da vi satt i et lystig lag og jeg fikk beskjed om at denne MÅTTE jeg bare høre på.
    Vet ikke om det er tilfeldig eller et "tegn" denne skiva har blitt lagt frem for meg 3 ganger i løpet av 3 uker da jeg ikke har hørt om dem på de 42 åra den har vært ute.

    Skiva er veldig tidstypisk og et greit stykke håndverk men står nok ikke først på må ha lista.
    Starter med Run Run Run, som vistnok skal være den store hitèn en uptempo bluesrocka låt som ikke er noe stor hit for meg.
    Det blir veldig mye av det samme hele veien gjennom skiva, ikke akkurat dårlig men kjedelig.

    Har egentlig ikke så mye å melde om skiva hverken positivt eller negativt, så det blir en 5er fra meg og.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1



    mjo mjo

    Hørt verre ting. Og definitivt bedre. Tidstypisk ja. En sjanger/tid eg opprinnelig er veldig glad i. Men Jo jo Gunne treffer ikkje helt. Er det fordi det er denne snodige mixen med litt glam i det hele? Deph drar fram I make love som noe av det bedre, enig der.

    Syns plata er helt grei, tilløp til noe bra her og der, men eg liker årgangen bedre når det er litt mer kuler og krutt.

    Kan strekke meg til 6/10 på en god dag.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.036
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tatt et par runder, heller ikke den helt store begeistringen herifra. Glam, eller ikke hardt nok? Tja, er vel kanskje heller for hard for meg, da.:)

    Et par fine låter mot slutten trekker opp, særlig Take it easy, ca fem-seks herifra også.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Denne Jo Jo Gunne platen er en slik plate som jeg automatisk vill dratt frem om jeg fant den i platebunken til noen. Flammelakkert bil med langhårete rockere, det er til og med hår på speilet. Dette kan umulig være dårlig. Er det J Mascis helt til venstre? Hvem kjører bilen? Kan dette være bra? Hvorfor er det hår på speilet? Hva feiler det han til høyre? Dette ville nok blitt kveldens plate om jeg fant den tilfeldig på en slik måte. Men ikke så mye mer enn det. Helt greit, men kanskje litt for mye pianobasert til at det går rett hjem hos meg. En 6'er kanskje.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Da har dataeksperten vært her,og nå er det meste i orden her.Har for sikkerhetsskyld tatt opp stafettplatene på minidisc i tilfelle anlegget flipper ut igjen.Synd Crippled Black Phoenix falt ut.Den likte jeg godt.

    mvh.s,
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.201
    Antall liker
    10.382
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jojo Gunne - opplever skiva som en blanding av boogie og prog som ikke var noe for mine ører..
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ja, ja, hadde ikke akkurat regnet med toppkarakterer for denne utgivelsen, kanskje litt for spesiell med en smule glam involvert. Og mye piano. Det siste ikke så merkelig, idet lederen av bandet, Jay Ferguson, var keyboard-mann i Spirit. Og han syntes dessuten at Spirit ble for daft. Dessuten var det ikke plass til både ham og Randy California i det bandet. Ble for trangt; begge skulle bestemme.

    Selv kjøpte jeg platen da den kom i 1972 og har blitt mye spilt, spesielt på vorspiel. Den fikk helt klart opp stemningen! Og det rocker jo bra hvis man guffer på med en temmelig fet bass. Tror gutta må ha hatt det artig i studio. For meg er dette øl-musikk som spilles på fest.

    Det som drar ned, synes jeg, er at to-tre av melodiene ikke helt holder mål og at det kan bli litt for likt.

    Man får ta platen for det den er: En ikke-intelektuell øvelse. Som passer bra akkurat nå, tidlig fredagskveld med øl som tilbehør. :)
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    JO JO GUNNE

    Igår:

    Må ha truffet meg på en god dag (godt gjort!)… Kanskje bare 2 porsjoner egenkomponert fiskegryte og en kopp sterk mexikansk kaffe som snakker nå, men faktisk helt greit å høre på… sånn mens fordøyelsesprosessen pågår.

    Neida, hverken intellektuelt eller kunstnerisk utfordrende, og med endel tøysete korepartier, men jevnt over velspilt boogiebasert bluesrock. Får noen små flashbacks til BÖC og tidlig Aerosmith, sånn innimellom. Særlig på "Academy Award". Gjør ikke noe det.

    esp
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn