Ønsker anbefaling Aktive/trådløse stativ/hylle høyttaler (30.000kr)

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Hei,

Er på jakt etter aktive høyttaler til rundt 30k. Har blitt anbefalt System Audio Legend 5 over KEF LS50 og Devialet Phanthom Gold, men har ikke fått hørt den selv. Har KEF LSX selv og hørt Gold og Silver ifra Devialet. Har sett litt på Cabasse the Pearl, men kjenner ikke til de og har ikke mulighet for og høre de.

Hva anbefaler dere? Kom gjerne med andre forslag. Skal ikke ha passive høyttalere og heller ikke subwoofer. Skal stå på et soverom og brukes til diverse musikk og tv titting

På forhånd takk :)

Mvh.
Jarle
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Dynaudio Xeo-serien er velegnet til slikt og mulig å få til en veldig billig penge på brukten. Tror ikke jeg ville brukt noe mer penger enn rundt 5000kr på dette til et soverom.
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Hei,

Er på jakt etter aktive høyttaler til rundt 30k. Har blitt anbefalt System Audio Legend 5 over KEF LS50 og Devialet Phanthom Gold, men har ikke fått hørt den selv. Har KEF LSX selv og hørt Gold og Silver ifra Devialet. Har sett litt på Cabasse the Pearl, men kjenner ikke til de og har ikke mulighet for og høre de.

Hva anbefaler dere? Kom gjerne med andre forslag. Skal ikke ha passive høyttalere og heller ikke subwoofer. Skal stå på et soverom og brukes til diverse musikk og tv titting

På forhånd takk :)

Mvh.
Jarle
Jarle

Har du hørt / testet Klipsch R-15PM.

Mye lyd for en billig penge. Har et par selv som jeg er storfornøyd med.

Ellers så ligger det et par KEF LS50 på finn til en grei pris, og lokal handel.

Lykke til med jakten :)
 

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Takk for svar, har ikke hørt de Klipsch du nevner. Vet du hvordan de er i forhold til LSX?

Men er i utgangspunktet på jakter etter noe i en klasse over LSXene som jeg bla. har.

De LS50 på finn er ikke aktive, men takk for tipset :)
 
Topp Bunn