Aktive høyttalere for TV

Ashlad75

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.06.2021
Innlegg
61
Antall liker
26
Sted
Oslo
Noen som kan anbefale et par gode aktive høyttalere som kan kobles rett på TV? Med inngang for lyd over hdmi el toslink evt analog..
Bruker for øyeblikket kun lyden fra tven og syns ikke det er mye å skryte av akkurat.

Rommet er på ca 20 kvadrat og vegger/tak er i mur. Typisk blokk leilighet med 220cm til tak.
Er redd det vil bli vanskelig å få til no "kino lyd". Så jeg dropper surround system og woofer tror jeg bare blir slitsomt hvis jeg ikke gjør noe med refleksjonene i rommet.

Tenker bare et sett med høyttalere som vil løfte lydopplevelsen. Pris helst under 10000. Noen forslag? Takk!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.656
Antall liker
21.458
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Du kan se på KEF LSX og LS50 (Sjekk også Finn), og på Hifi-Klubben Argon Audio Forte og Fenris og diverse Dali.
Jeg har en eldre forløper til Fenris som jeg ikke synes er så gode i mellomtonen og det er jo litt synd siden taleforståelighet er pri 1 på tv. Men hør selv!
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Sonos er et åpenbart og godt alternativ. I lave prisklasser synes jeg faktisk mange lydplanker er mer enn bra nok til tv-titting. Straks man krever litt raffinert stereo musikk-kvaliteter kan jo feks JBL LSR305 eller Kali Audio LP-6 v2 og Yamaha wxc-50 være et alternativ?
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hvis det bare er snakk om lyd fra kope-kassa, ville jeg ha sett litt på JBL Bar 2.1.
Til kombinert bruk, ville jeg ha prøvd å få kapra et par Kef LSX, selv om disse har gått ut av produksjon og har blitt erstattet av en dyrere modell.

Johan-Kr
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Takk for oppdatering, alltid kjekt når tråder fullføres.
 
Topp Bunn