adyton soundcraft sa2000

husdal

Fersking
Ble medlem
14.10.2010
Innlegg
3
Antall liker
0
hei

jeg er ny både på forumet og litt ny innenfor temaet også.

jeg har en adyton soundcraft sa2000 fra midten av 80-tallet, lurer på om det er noen der ute som har litt info om denne forsterkeren?
har også et lite problem med den, venstre del av forsterkeren blir mye mye varmere enn høyre. den er bygget som en nesten helt symetrisk stereo forsterker. dette er ved lav last, har ikke fått testet på nivå "11" enda.
den har på et punkt i livet, før den kom til meg, vært på en full overhaling på NTNU. lurer på om det er noe justeringer som burde blitt gjort? bias eller no?
vifte styringen er også plukket bort, nå står den på hele tiden. noen som har forslag til 230v vifte styring? annet enn av/på bryter.

for at denne skulle kunne startes på min stues 10A B-kar sikring. monterte jeg en start motstand på 15ohm, den fungerer perfekt! tidligere var d 50/50 om den tok 16A kursen i garasjen.

den er koblet til to proson stratego 215rr, de har defekte diskanter. har bestilt nye fra surround, men det tar tid. forslag til erstatnings diskanter uten å bytte filter?

tekniske betegnelser er velkomment...
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.641
Antall liker
1.368
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Det høres ut som biasen er ute å vandrer på ene kanalen.
 

husdal

Fersking
Ble medlem
14.10.2010
Innlegg
3
Antall liker
0
ja, støvsuget og blåst. den hadde stått noen år i garasje før jeg fikk tak på den. så det var ikke bare støv der inne.

måtte bytte en transistor også, hadde en knekt fot.
ingen tips på vifte styring? eller erstatnings diskant? samme type diskant som står i QLN artech.

skal prøve å komme med noen måle resultater i kveld kanskje.
 
Topp Bunn