Advance MCD203 Tube CD player

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Er det noen som vet om det er noen som selger denne rørbestykte cd spilleren her i Norge?




Ser ut som om den ligger på rundt 5000,- i Sverige
Mvh Jan I
 
T

Thomas1

Gjest
Vurderte Denne spilleren når jeg kjøpte Xindak spilleren. Samme muligheter. Balanserte og rør. Bor for langt unna der Advancen blir solgt, valgte derfor Xindaken. Til prisen, er det neppe et dårlig kjøp.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Fikk en mail fra en som har denne spilleren,etter det han skriver så er nok denne spilleren midt i blinken for meg  (her er et lite utdrag fra det han skriver,har faktisk hørt vincenten selv og har samme oppfatning av den)
PS: har ikke spurt om lov til å legge dette ut,men da navn ikke er oppgitt så håper jeg "skribenten"
tilgir meg .

"
Ellers så har jeg i mitt oppsett en CD spiller fra Frankrike som heter Advance Acoustic MCD-203 som har fått et par Siemens Halske ECC83, med de rørene så har ikke Vincent CD-S6 MK-II noen sjanse og MCD'n koster det halve.. Grunnen til at jeg til slut valgte denne, var for at den har Franske følelser og har en varm undertone som jeg setter veldig pris på, men den er ikke så tragisk analytisk og steril som Vincent spilleren, denne engasjerer meg og gjør det morro å lytte til all slags musikk
"
Er det andre som har hørt denne spilleren?

En test på fransk for de som skjønner dette. PDF
(Noen som kan oversette i allfall konklusjonen? )
http://www.advance-acoustic.com/downloads/2006/04/Test_MCD203_Advance.pdf
Mvh Jan I
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
En WEB basert oversettelse av konklusjonen i linken nevnt ovenfor...

----------
In conclusion Advance Acoustic does again us to the blow of the report quality / price with an apparatus on the whole well balanced, which uses at the same time the rigour of a conversion 24 bits in 96 kHz and of the charm typical of tubes, without falling therefore in the caricature. Fluid and warm-hearted, endowed with a band passer-by and of an efficient stereo picture, MCD 203 falls just at the right moment to give an interesting alternative to the music enthusiasts who try to be delighted with their collection of CD without sacrificing it the budget of their vacation. An apparatus which is worth the detour, in spite of its small defects ergo - nomiques, thanks to a restitution atta - sings full of feelings. Jean Eparvier
----------
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
har hatt sånn spiller.

angrer på at jeg solgte den.

veldig god spiller til prisen.
 
K

kathrine

Gjest
Hei!
Skal du kjøpe ny ::) så pass på og få MkII modellen!
Den er meget bedre på alle områder!
Vh
S
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Hei har mk1 modellen og har som han du referete til byttet til simens halske rør. Og det kan bekreftes at det er en meget habil spiller til prisen. Den ble testet av en som kaller seg kenti på avforum sammens med usher cd1, les den testen. Kan av og til høre drivverket ikke plagsomt men likevel...
du kan finne de på bruktbørsen av og til. ca 3500 ligger de på
 
K

kathrine

Gjest
Og byggekvaliteten står ikke tilbake for noe uansett pris ;D
Hadde den hatt et annet navn ville den nok kostet over det dobelte 8)
Har hatt en...
Vh
S
 
Topp Bunn