Høyttalere Adam-Audio, gode subwoofere til musikk?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Har et par aktive Adam monitorer i et hjemmestudio, men har aldri tenkt på å benytte Adam i hifi-anlegget. Subene ser veldig skikkelige ut, bra kapasitet. Ser ut til å være bassrefleks med port under på samtlige. Har alltid tenkt at lukket er bedre (?), aldri prøvd sub med bassrefleks...
De er helt uten dsp, jeg vil uansett bruke eksternt delefilter så det spiller liten rolle.

Har noen erfaring med Adam-suber til hifi? Vil disse være i samme klasse som REL, B&W, KEF osv til musikkbruk tror dere?
adam-audio-subwoofer-sub15-front_1100x1500px-768x1047.jpg
adam-audio-subwoofer-sub2100-front_1100x1500px-768x1047.jpg


Adam er vel først og fremst beregnet for proffmarkedet, dermed får man muligens mer for pengene. Selges på Evenstad-musikk og Thomann ser det ut til. Sub 15 ligger på drøyt 29` og Sub 2100 med 21" element (!) ligger på 45` hos Evenstad.


Er det noen prinsipiell forskjell på en sub laget for studiobruk og en laget for hifi?
 
Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.301
Antall liker
3.647
Torget vurderinger
1
Jeg kjører 2 stk. 12" Adam i hjemmekinoen, den bruker jeg også til å høre på musikk av og til. Passer fint inn lydmessig.
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Den 21" hørte jeg i et par sammen med de nest største monitorene S6X på en demo for et par år siden . Jerngrep er vel en grei beskrivelse. De dro på "litt" på slutten for å vise kapasiteten, klokkereint og skremmende. Mista en plombe på flyet hjem, er ikke sikker på om det var en sammenheng... . Prolyd er rett på sak, uten tåkeprat og overprisede sitater fra greske filosofer !

Dette var forøvrig monitorene, jeg er jo generelt begeistret for AMT prinsippet, og her stemte det !

1610718761840.png


Dr.E
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
288
Sted
Tranby
Han jeg kjøpte mine store Utopia høyttalere av, oppgraderte til et Adam system som er noe av det råeste jeg noen gang har sett. Jeg tror Adam er veldig kapabelt.
 

erk

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
2.040
Antall liker
3.944
Sted
Tårnåsen
Har ikke subbene selv men skulle gjerne hatt det på kinoloftet sammen med mine Adam S5X, S3X og Tensor center. Utrolig god lyd pr. krone...
Adam hadde jo også en helt utrolig linje med rådyr high-end, men har kuttet ut det.
Så nå er det bare pro-utstyr i litt enklere innpakning men likevel strålende lyd til halvparten av prisen.
Det er i hvert fall tilbakemeldingen fra de som har hørt spesielt S5X-V hos meg.
Løp og kjøp sier nå jeg :)

EDIT: Litt mimre-mimre, her er de største "Hifi" høyttalerne Adam laget, Tensor Alpha Mk1 har jeg hørt og det var ganske heftig; Mk2 (med begge bassene foran framfor en foran og en bak) ble aldri satt i produksjon så vidt jeg vet. Nå spurte du mest om subbene men men:
1610916901721.png
 
Sist redigert:
Topp Bunn