K
KindOfBlue
Gjest
I går kveld satt vi og så "Across the Universe" en film fra 2007 som hadde gått oss hus forbi. Og siden de forsamlede representerte potensielle kinogjengere fra 20-50 år, med bred musikkinteresse og en forkjærlighet for Beatles, så er det et mysterium.
Filmen hadde premiere i desember i Norge. Kan ikke se at den har vært nevnt her på forumet.
Tenk Hair og Moulin Rouge. En vidunderlig beskrivelse av ungdomsskjebner, med episk tilsnitt og vanvitting billedfantasi, lydsatt med Beatles-sanger som driver handlingen, fremført av ungdommene - dog fullstendig tro mot originalene. Historien begynner i Liverpool, og fortsetter i USA, på slutten av 60-tallet. I USA ble filmen dårlig mottatt fordi den ble oppfattet som kritikk mot USAs krigføring i Irak (Vietnam-motivet er sentralt.)
Men dette var simpelthen fabelaktig. Vi så den nærmest to ganger, i det vi gikk tilbake og kikket på så og si alle scenene en gang til. Vidunderlig lydkvalitet. Bono og Joe Cocker fremfører to av sangene - godt over 20 kjente Beatles-sanger i filmen.Anbefales!
http://www.amazon.com/Across-Universe-Two-Disc-Special-Rachel/dp/B000ZLFALI
Merkelig at jeg ikke den med meg på kino - anmelderne var jo ekstatiske:
6 - "Jeg skal se den sju ganger til. Minst!" -NRK P3
5 - "Dristig og gnistrende" -Aftenposten
5 - "Fremragende Beatles-musikal" -Dagsavisen
Her er noen stills fra filmen:
Filmen hadde premiere i desember i Norge. Kan ikke se at den har vært nevnt her på forumet.
Tenk Hair og Moulin Rouge. En vidunderlig beskrivelse av ungdomsskjebner, med episk tilsnitt og vanvitting billedfantasi, lydsatt med Beatles-sanger som driver handlingen, fremført av ungdommene - dog fullstendig tro mot originalene. Historien begynner i Liverpool, og fortsetter i USA, på slutten av 60-tallet. I USA ble filmen dårlig mottatt fordi den ble oppfattet som kritikk mot USAs krigføring i Irak (Vietnam-motivet er sentralt.)
Men dette var simpelthen fabelaktig. Vi så den nærmest to ganger, i det vi gikk tilbake og kikket på så og si alle scenene en gang til. Vidunderlig lydkvalitet. Bono og Joe Cocker fremfører to av sangene - godt over 20 kjente Beatles-sanger i filmen.Anbefales!
http://www.amazon.com/Across-Universe-Two-Disc-Special-Rachel/dp/B000ZLFALI
Merkelig at jeg ikke den med meg på kino - anmelderne var jo ekstatiske:
6 - "Jeg skal se den sju ganger til. Minst!" -NRK P3
5 - "Dristig og gnistrende" -Aftenposten
5 - "Fremragende Beatles-musikal" -Dagsavisen
Her er noen stills fra filmen:
Vedlegg
-
159.4 KB Visninger: 117