Acoustic Zen silver ref 2

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Acoustic Zen silver ref 2

Hei.
Noen som har erfaring med disse signalkablene ?
Positive eller negative erfaringer ?
Ble tipset om at disse kunne gjøre seg mellom Mark Levinson pre og Anthem effekt.


 

Vedlegg

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Acoustic Zen silver ref 2

vannlater skrev:
Hei.
Noen som har erfaring med disse signalkablene ?
Positive eller negative erfaringer ?
Ble tipset om at disse kunne gjøre seg mellom Mark Levinson pre og Anthem effekt.
Hei
Kan vel generelt si at AZ-kabler gir mye igjen for pengene.
Har hatt både Silver Ref 2 og Absolute, og begge er svært gode kabler ift pris.

Mht Ref 2, er denne klart bedre enn Ref 1; så ligg unna sistnevnte. Ref 2 er en sølvkabel med 3 % kobber; har alle sølvets fordeler og låter aldri "tynt". Vet at den i enkelte sammenhenger har blitt foretrukket framfor Valhalla.
Har en fin tonal balanse og god klang, er utstrakt med god oppløsning og slam i bunnen. God holografi.

Eneste ulempen med Silver Ref 2 er at den er relativt stiv, og dermed krever litt plass bak komponentene pga behov for god bøyeradius.

Mvh
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Acoustic Zen silver ref 2

Hei.
Ja da tror jeg at jeg tar sjangsen på å teste disse kablene i anlegget mitt.
At det er noe "stive" gjør ingenting, det er resten av kablene jeg bruker også så jeg har tatt høyde for dette.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Acoustic Zen silver ref 2

vannlater skrev:
Hei.
Ja da tror jeg at jeg tar sjangsen på å teste disse kablene i anlegget mitt.
At det er noe "stive" gjør ingenting, det er resten av kablene jeg bruker også så jeg har tatt høyde for dette.
Lykke til :)
Har hatt disse sjøl (før Absolute), og "hørt" de i mange andre anlegg med godt resultat.
AZ er et merke som er forbausende lite kjent her hjemme, det skyldes sannsynligvis at det ikke er noen norsk importør.
I USA er jo dette kabler som rangeres på linje med de aller beste, og både Silver Ref 2 og Absolute regnes som særdeles gode kabler ift pris. Har testa mye kabler opp gjennom årene, og har tilgode å oppnå like gode resultater som med Absolute (gjelder både signal- og høyttalerkabler).
Mvh
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Acoustic Zen silver ref 2

Olaps: Jeg har veldig sansen for konstruksjonen av Acoustic Zen. Jeg hadde satt pris på om du kortfattet kunne ha delt dine inntrykk av hva du opplever som forskjellene på Silver ref 2 og Absolute.

Send meg gjerne svaret på PM om du heller foretrekker det. -Jeg er ute etter et ærlig svar.

Mvh
Jan P.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Acoustic Zen silver ref 2

Må bare støtte Olaps her; silver ref 2 og absolute er meget bra kabler; har også hatt begge; har også hatt Absolut ht. kabler.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Acoustic Zen silver ref 2

Grumpy skrev:
Olaps: Jeg har veldig sansen for konstruksjonen av Acoustic Zen. Jeg hadde satt pris på om du kortfattet kunne ha delt dine inntrykk av hva du opplever som forskjellene på Silver ref 2 og Absolute.

Send meg gjerne svaret på PM om du heller foretrekker det. -Jeg er ute etter et ærlig svar.

Mvh
Jan P.
Oops, beklager seint svar.
Den største forskjellen er at Absolute er mer transparent, og kanskje et hakk mer dynamisk.
Begge er svræt nær det nøytrale, men Absolute kanskje en liten tanke nærmere det lyse. Har erfart Absolute i mange svært ulike systemer, og det morsomme er at alle er fornøyd. Kjenner bare til én som har byttet de ut pga at de ikke lenger matchet, og det var etter at anlegget hans hadde blitt vesentlig lysere i lyden.
Mvh
 
Topp Bunn