Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    12.979
    Torget vurderinger
    2
    Du kan i allefall være sikker på at den gjør noe med strømmen/spenningen , sist leste meg opp så var det en power regenerator/corrector. Dvs den gjenoppretter i praksis en sinusformet AC kurve.
    Det er et reelt produkt i motsetning til mye annet av strømrens og sånn.

Sist redigert:

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Man må egentlig prøve ut dette strømfilteret før man kan sammenligne det med noe annet. Ved målinger så skulle man se det, og ikke bare det man tror er hørbart. Spesielt på kjent innspillinger så bør det være hørbart.

Atlerovik

Konvertitt
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    13.575
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har kjøpt PS-550. Fikk låne for uforpliktende test. Trodde ikke mine egne ører når min daværende E-800 + streamer og cd/dac ble koplet til. Resultatet ble så bra at jeg sporenstreks kjøpte denne. Det samme gjorde en kompis av meg som også hørte den hos meg. De som sier Accuphase er useriøse fordi de lager egen strømgenerator for meg til å le! Men de om det ;)
    Takk! Dette er fryktelig interessant! Jeg håpet at tilbakemeldingene fra de med erfaring skulle være negative ;) Men antok jo at de ville bli positive, gitt at folk faktisk både kjøper og beholder disse enhetene.

Kan du prøve å sette ord på hva som ble annerledes?

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    821
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Det må jeg ikke, jeg bruker Eversolo A8 som verktøy. Utregning av rommet for rom korreksjon på bass . Fungerer perfekt sammens med AI som veileder😄
    Det stemmer ikke helt at utregning av rommresonanser er best. AI er en meget god veileder, man må passe på så AI ikke tar overhånd.

Jeg legger ved screenshot av rommåling med pink noise i sitteposisjon.
    White noise utgjør siste scan bilde. Rosa støy henter ikke frem allt i diskanten. DSP er selvfølgelig på

Vedlegg

Sist redigert:

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    3
    God kveld!
    Jeg vurderer å kjøpe Eversolo T8 eller T10 og lurer på om noen har testet streaming av DSD filer med T8/T10 via USB kabel til Accuphase DAC-60. I følge google AI går det, se nedenfor (beklager STOR screenshot!)

1788374559556.png

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    821
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Det stemmer ikke helt at utregning av rommresonanser er best. AI er en meget god veileder, man må passe på så AI ikke tar overhånd.

Jeg legger ved screenshot av rommåling med pink noise i sitteposisjon.
    White noise utgjør siste scan bilde. Rosa støy henter ikke frem allt i diskanten. DSP er selvfølgelig på
    Jeg satt å vurderte Accuphase DG-68 , men AI sa noe annet etter jeg tok en ny pink noise skann , med høyere volum enn tidligere😅
    Nå med kun 2 filter🤣

Vedlegg

OhYeah

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    502
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Takk! Dette er fryktelig interessant! Jeg håpet at tilbakemeldingene fra de med erfaring skulle være negative ;) Men antok jo at de ville bli positive, gitt at folk faktisk både kjøper og beholder disse enhetene.

Kan du prøve å sette ord på hva som ble annerledes?
    Dette med oppfatning av lyd kan være så ymse - spesielt for oss i godt voksen alder med varierende hørsel ;) Men jeg kan si følgende om min oppfatning av PS-550: Alt blir egentlig bare bedre. Alt flyter liksom mer uanstrengt. De forskjellige instrumentene og ikke minst vokal kommer tydeligere frem i lydbildet - dvs. bedre separasjon av de enkelte instrumentene. Bassen blir ikke kraftigere, men helt klart bedre definert. Fine ord og uttrykk i denne hobbyen vår er jeg ikke god på - heller IKKE tilhenger av (;)) - men denne PS-550'n kan jeg bare anbefale!

OhYeah

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    502
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Når jeg først er i gang så må jeg innrømme at min Accuphase PS-550 skal skiftes ut. Grunnen til dette er at jeg i sommer atter en gang gikk fra dynamiske høyttalere til elektrostater (Martin Logan esl 11A). Trodde bestemt at min Accuphase E-800S skulle følge meg hifi-livet ut. Men etter å ha fått elektrostater inn i anlegget må jeg teste ut en litt kraftigere AB forsterker som mest sannsynlig vil bli en enda bedre match med elektrostater. Jeg var så "heldig" å få låne en Accuphase C-2300 forforsterker av BO/Boahs. Denne ble testet koplet til min E-800S. Det ble "dessverre" :)LOL:) ett såpass bra løft at jeg atter en gang må åpne lommeboka. Min neste forsterkerkombo blir Accuphase C-2300/P-4600 og regner med at denne komboen er på plass i slutten av måneden. Samtidig blir min PS-550 skiftet ut til fordel for en PS-1250. Trenger flere strømuttak og P-4600 kan trekke mer strøm enn E-800S.

OhYeah

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    502
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    PS-550 trekker her ca 370 VA (av max 400VA). Da er Accuphase DP-770, C-2300 og 800S tilkoplet. Her er hverken streamer eller riaa tilkoplet.

OhYeah

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    502
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Kommer kanskje til å savne klasse A lyden i 800S. Men må teste en kraftigere AB forsterker (P-4600) sammen med mine Martin Logan. Ved ett eventuelt fremtidig høyttalerbytte er jo også Accuphase P-48S et fint alternativ sammen med C-2300.

PS. Jeg vil absolutt anbefale andre seriøst interesserte å teste PS-550/PS-1250. Bjørn Olav/Boahs kan jeg bare varmt anbefale! (Har handlet med (Thor RIP)/BO/Boahs/Lyric siden 80-tallet.

PS 2. Dette er ikke en salgsannonse for min 800S/PS-550. De er allerede tinget bort ;)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    10.076
    Torget vurderinger
    1
    Blue Jeans Cable funker på min Accuphase...

musicus

Ktêma
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    4.020
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    4
    Luna Cables Noir her, tror ikke det spiller så stor rolle hva du velger, men la det bare være bedre enn det rimeligste fra Jula, Kjell & Co m.fl.
    Accuphase fortjener bedre. Billigst er ikke alltid best, samme som at dyrest ikke nødvendigvis er det heller!
    Burde jo være relativt enkelt med hjemlån av vettug prisede kabler....

Sist redigert:

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Har idag Flatline gold nordost fra 2010, er vel litt gamle eller? Kostet 1000 kroner den gangen. Høytaler er Tannoy Kensington GR.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn